Hej alle!
Jeg kan simpelthen ikke finde nogle steder, hvor der er et svar på dette... Så håber I kan hjælpe mig! 
Jeg er enlig forsørger og bor alene med min datter på knap 2 år. Jeg har boet alene med hende siden hun var 5 mdr., da hendes far og jeg gik fra hinanden, umiddelbart efter fødslen.
Kort forklaring: Han gik helt ned med flaget med depression, behandlede mig meget dårligt og jeg måtte flytte med min datter.
Der er sket meget siden og vi har kæmpet meget for at få det til at fungere - for vores datters skyld, samt fordi vi stadig elsker hinanden, da vores forhold ikke havde en naturlig afslutning så og sige... Men grundet det store svigt, ønsker jeg ikke at bo sammen med ham igen og dele økonomi mm. med ham (man ved ikke hvad fremtiden bringer, men i hvert fald ikke hvad jeg kan forestille mig!).
MEN så alligevel... Vi ønsker os begge brændende et barn mere og ingen af os ønsker en ny partner. Ordningen med vores datter er således, at han kun kommer her, da han bor under forhold der gør, at han ikke kan have hende hos ham - samt at vi begge synes hun er for lille til nye rammer. Men vi deler ikke seng (han overnatter ca. 1 gang ugentligt på vores datters værelse), vi deler ikke økonomi osv. - men vi har et godt samarbejde og et nært venskab og et privat kærlighedsliv (vi er IKKE kærester)
Vi ved godt, at han måske kommer lidt ofte (2-3 dage ugentligt), men det har været en prioritering, for at vores datter skulle få opbygget et forhold til ham.
Så... MÅ MAN FÅ BØRN MED SIN EKS? uden at komme i klemme med kommunen? Jeg ønsker ikke at snyde, men vi kan vitterligt ikke bo sammen - men vi ønsker at gøre det bedste for vores barn(børn) og er glade for den måde, vores "familie" fungerer på. 
Anmeld