Enlig forsørger - må jeg få børn med min eks?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.247 visninger
16 svar
81 synes godt om
29. april 2014

Quiida

Hej alle!

Jeg kan simpelthen ikke finde nogle steder, hvor der er et svar på dette... Så håber I kan hjælpe mig!

Jeg er enlig forsørger og bor alene med min datter på knap 2 år. Jeg har boet alene med hende siden hun var 5 mdr., da hendes far og jeg gik fra hinanden, umiddelbart efter fødslen.
Kort forklaring: Han gik helt ned med flaget med depression, behandlede mig meget dårligt og jeg måtte flytte med min datter.
Der er sket meget siden og vi har kæmpet meget for at få det til at fungere - for vores datters skyld, samt fordi vi stadig elsker hinanden, da vores forhold ikke havde en naturlig afslutning så og sige... Men grundet det store svigt, ønsker jeg ikke at bo sammen med ham igen og dele økonomi mm. med ham (man ved ikke hvad fremtiden bringer, men i hvert fald ikke hvad jeg kan forestille mig!).

MEN så alligevel... Vi ønsker os begge brændende et barn mere og ingen af os ønsker en ny partner. Ordningen med vores datter er således, at han kun kommer her, da han bor under forhold der gør, at han ikke kan have hende hos ham - samt at vi begge synes hun er for lille til nye rammer. Men vi deler ikke seng (han overnatter ca. 1 gang ugentligt på vores datters værelse), vi deler ikke økonomi osv. - men vi har et godt samarbejde og et nært venskab og et privat kærlighedsliv (vi er IKKE kærester)

Vi ved godt, at han måske kommer lidt ofte (2-3 dage ugentligt), men det har været en prioritering, for at vores datter skulle få opbygget et forhold til ham.

Så... MÅ MAN FÅ BØRN MED SIN EKS? uden at komme i klemme med kommunen? Jeg ønsker ikke at snyde, men vi kan vitterligt ikke bo sammen - men vi ønsker at gøre det bedste for vores barn(børn) og er glade for den måde, vores "familie" fungerer på.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2014

Pcokate

Quiida skriver:

Hej alle!

Jeg kan simpelthen ikke finde nogle steder, hvor der er et svar på dette... Så håber I kan hjælpe mig!

Jeg er enlig forsørger og bor alene med min datter på knap 2 år. Jeg har boet alene med hende siden hun var 5 mdr., da hendes far og jeg gik fra hinanden, umiddelbart efter fødslen.
Kort forklaring: Han gik helt ned med flaget med depression, behandlede mig meget dårligt og jeg måtte flytte med min datter.
Der er sket meget siden og vi har kæmpet meget for at få det til at fungere - for vores datters skyld, samt fordi vi stadig elsker hinanden, da vores forhold ikke havde en naturlig afslutning så og sige... Men grundet det store svigt, ønsker jeg ikke at bo sammen med ham igen og dele økonomi mm. med ham (man ved ikke hvad fremtiden bringer, men i hvert fald ikke hvad jeg kan forestille mig!).

MEN så alligevel... Vi ønsker os begge brændende et barn mere og ingen af os ønsker en ny partner. Ordningen med vores datter er således, at han kun kommer her, da han bor under forhold der gør, at han ikke kan have hende hos ham - samt at vi begge synes hun er for lille til nye rammer. Men vi deler ikke seng (han overnatter ca. 1 gang ugentligt på vores datters værelse), vi deler ikke økonomi osv. - men vi har et godt samarbejde og et nært venskab og et privat kærlighedsliv (vi er IKKE kærester)

Vi ved godt, at han måske kommer lidt ofte (2-3 dage ugentligt), men det har været en prioritering, for at vores datter skulle få opbygget et forhold til ham.

Så... MÅ MAN FÅ BØRN MED SIN EKS? uden at komme i klemme med kommunen? Jeg ønsker ikke at snyde, men vi kan vitterligt ikke bo sammen - men vi ønsker at gøre det bedste for vores barn(børn) og er glade for den måde, vores "familie" fungerer på.

Mener en af mine studiekammerater har den ordning (med 4 børn). Men 100% svar om det er lovligt aner jeg ikke... Jeg kan dog ikke se hvorfor man ikke skulle kunne, også selvom jeg ikke forstår ønsket. 

Håber du får et fyldestgørende svar herinde

Anmeld

29. april 2014

Quiida

Tak for svaret og det håber jeg også jeg gør.
Kan godt forstå det er svært at forstå... Jeg ønsker bare at have børn der har samme far og jeg tror bare ikke altid på græsset er grønnere på den anden side... Så hellere noget der fungerer utraditionelt, frem for at få barn med en ny mand i fremtiden, hvor man igen kan risikere det går galt (og have to mænd at forholde sig til ). Desuden vil jeg så gerne have, at min datter får en søskende forholdsvis tæt på hende i alder.

Anmeld

29. april 2014

Dr. House

Quiida skriver:

Hej alle!

Jeg tror ikke at der vil ske noget ved det. Du har jo nok beviser på at han ikke bor der, og hans ting er der jo ikke.

Stor respekt for at i har valgt at give jeres barn en søskende som har samme blod. 

Anmeld

29. april 2014

FruK

Jeg ved faktisk ikke om man må - I er jo nok lidt mere sammen, end man som udgangspunkt kan være og stadig være enlig forsørger. Måske kan du ringe anonymt til kommunen og høre, hvordan de ser på det...? Jeg har haft bekendte, som har gjort det, men om I risikerer problemer ved jeg som sagt ikke.

Og så vil jeg lige sige, at jeg godt forstår dig. Samme tanke strejfede mig, da min søn var et par år. Netop fordi det fungerede fint, og jeg helst ikke ville have, at han skulle være enebarn.

Anmeld

30. april 2014

SandraXOXO

Det tror jeg ikke i må. Selv om du siger i ikke er kærester, har sex, fælles penge osv så er han der ofte og hvis I får endnu et barn vil det nok tælle som at i lever under 'ægteskabslignende forhold'. Og det må man ikke når man står som enlig.

Anmeld

30. april 2014

hesøth

Meld dig fra som Enlig forsørger!

Så kan I gøre præcis som I har lyst til.

Anmeld

30. april 2014

Troldemommi

Quiida skriver:

Hej alle!

Jeg tænker om du mest er bange for at miste den økonomiske hjælp du får, hvis du får en baby mere med din eks kæreste, der er jo ingen der kan forbyde dig det, men for at være ærlig så ville jeg som socialrådgiver undersøge dig, tjekke op omkring om du virkelig er ene forsørger, for jeg syntes den lugter lidt.

Du skal nok forberede dig på at skulle svare på nogle spørgsmål og måske kan du få uventet besøg.

Især hvis kommunen får en anmeldelse på dig.

Anmeld

30. april 2014

A.n.onym.

Hvorfor så ikke bare frasige den økonomiske støtte - så er det jer helt frit 

Anmeld

30. april 2014

Carina:-)

Jeg har en i min bekendtsskabskreds der har 2 born og de snakker om en 3 .

Som hun siger det-så er de gode til at være kærester,men ikke til at bo sammen. 

Kald det ondt i måsen,osv -men jeg er bare ikke med på at vi betaler til folk der bliver ved med at kæreste og få born sammen - 

Det må de såmænd gerne,men så må I sgu betale gildet selv . 

Jeg er bundligeglad med om folk bor sammen eller ej-men vælger man at fortsætte med at have ægteskabelige forhold/få born -ja så må man frasige sig off tilskud - da man jo reelt ikke er enlig. 

Nej jeg er ikke rummelig når det gælder vores velfærd 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.