Hvor mange flasker/amninger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

816 visninger
15 svar
7 synes godt om
29. april 2014

Trekløver(:

Ja, mit spørgsmål går egentlig på hvor mange flasker/amninger jeres børn på omkring de 9 måneder fik/får i døgnet?

Min datter var nede på kun at få 3-4 flasker i døgnet, da hun var 6,5-7 måneder, men nu hvor hun er blevet 9 måneder, der spiser hun nærmere 6 flasker i døgnet

Hun får morgenmad

Mellemmåltid

Middagsmad

Aftensmad

Hun spiser næsten aldrig en hel portion, så vænner hun hovedet og spytter ud, når hun har spist lidt over halvdelen.

Vi er flyttet for 1 måned siden, og tror det hænger sammen med det, at hun nu vil have så mange flasker, fordi det er trygt.

Men kan jeg gøre noget for at få hende til at spise lidt mere rigtigt mad og så knap så mange flasker, for synes det virker af mange på et døgn i hendes alder. Det er 1 måned siden vi flyttede, og det er lige siden hun har fortrukket flasken frem for rigtigt mad.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2014

Snoopy77

M_V skriver:

Ja, mit spørgsmål går egentlig på hvor mange flasker/amninger jeres børn på omkring de 9 måneder fik/får i døgnet?

Min datter var nede på kun at få 3-4 flasker i døgnet, da hun var 6,5-7 måneder, men nu hvor hun er blevet 9 måneder, der spiser hun nærmere 6 flasker i døgnet

Hun får morgenmad

Mellemmåltid

Middagsmad

Aftensmad

Hun spiser næsten aldrig en hel portion, så vænner hun hovedet og spytter ud, når hun har spist lidt over halvdelen.

Vi er flyttet for 1 måned siden, og tror det hænger sammen med det, at hun nu vil have så mange flasker, fordi det er trygt.

Men kan jeg gøre noget for at få hende til at spise lidt mere rigtigt mad og så knap så mange flasker, for synes det virker af mange på et døgn i hendes alder. Det er 1 måned siden vi flyttede, og det er lige siden hun har fortrukket flasken frem for rigtigt mad.

Min datter er 10 måneder og det er lidt forskelligt hvor mange flasker hun får. På en god dag får hun 2 ;-) andre dage op til 4, men det har ikke været så nemt at lære hende at blive mæt af rigtig mad og ikke mælk. Vi har taget en lille periode hvor vi har holdt meget igen med mælken for at vænne hende fra det, det var lidt hårdt men hjalp. Hun gider dog stadig ikke spise store portioner mad og risikerer jo så at blive hurtigt sulten igen. 

Anmeld

29. april 2014

Trekløver(:

Snoopy77 skriver:

Min datter er 10 måneder og det er lidt forskelligt hvor mange flasker hun får. På en god dag får hun 2 ;-) andre dage op til 4, men det har ikke været så nemt at lære hende at blive mæt af rigtig mad og ikke mælk. Vi har taget en lille periode hvor vi har holdt meget igen med mælken for at vænne hende fra det, det var lidt hårdt men hjalp. Hun gider dog stadig ikke spise store portioner mad og risikerer jo så at blive hurtigt sulten igen. 

Det er nemlig også svært for os, fordi hun bliver meget hurtigt sulten igen og så tilbyder vi hende bolle / frugt eller andet, men det er kun flasken, hun vil have. Inden vi flyttede sagde hun mere nej tak til flasker.

Vil prøve at være lidt mere vedholdne, og vænne hende til at spise noget mere rigtigt mad og så ikke tilbyde hende så mange flasker.
Lige nu syntes jeg bare hun spiser hele tiden, fordi hun spiser "så lidt" af det rigtige mad.

Anmeld

29. april 2014

liten-mamma

M_V skriver:

Hun får morgenmad

Mellemmåltid

Middagsmad

Aftensmad

Da min datter var 9 mdr, fik hun kun én flaske om dagen. Det var lige op til putningen

Hun fravalgte den selv, for hun ville meget hellere have fast føde.

Anmeld

29. april 2014

Trekløver(:

liten-mamma skriver:

Da min datter var 9 mdr, fik hun kun én flaske om dagen. Det var lige op til putningen

Hun fravalgte den selv, for hun ville meget hellere have fast føde.

Det gjorde min datter også lige så stille inden vi flyttede, men det ændrede sig hurtigt da vi flyttede, og det er helt sikkert fordi det er trygt. Men nu er det 1 måned siden, så vi vil så gerne have at hun vænnes til at blive ordentligt mæt af rigtig mad og ikke forlange flaske efter næsten hvert måltid. Hun bliver så ked af det når hvis hun ikke får den.

Må være dejligt det gik så nemt ved jer, og hun selv valgte det fra.

Anmeld

29. april 2014

Clisolka

M_V skriver:

Hun får morgenmad

Mellemmåltid

Middagsmad

Aftensmad

Da min datter var 9 mrd. fik hun ikke flaske mere, men spiste sammen med os andre  Da hun var 6 mrd. stoppede hun natflasken, og 8 mrd. gammel gad hun ikke flaskerne mere. 

Pt. ved jeg ikke hvordan det kommer til at gå med den mindste. Vi har en pause med hans grød pga. sygdom, men starter op en af de nærmeste dage, når han er helt frisk igen  Han er 7½ mrd. 

Anmeld

29. april 2014

Snoopy77

M_V skriver:

Det er nemlig også svært for os, fordi hun bliver meget hurtigt sulten igen og så tilbyder vi hende bolle / frugt eller andet, men det er kun flasken, hun vil have. Inden vi flyttede sagde hun mere nej tak til flasker.

Vil prøve at være lidt mere vedholdne, og vænne hende til at spise noget mere rigtigt mad og så ikke tilbyde hende så mange flasker.
Lige nu syntes jeg bare hun spiser hele tiden, fordi hun spiser "så lidt" af det rigtige mad.

Det hænger nok meget sammen med flytningen som du siger. Hvornår skal hun i vuggestue ?

Anmeld

29. april 2014

Aagaard

M_V skriver:

Hun får morgenmad

Mellemmåltid

Middagsmad

Aftensmad

Milja var 9 mdr da hun slet ikke ville tage brystet mere.

Måske var det en ide at søde hendes mad lidt mere i en periode? Altså både brystmælk og mme er meget sødt, så start forfra og giv rigeligt med frygtgrød på de måltider det giver mening på og bland rigeligt mme pulver i dem det ville være underlgt med frygtgrød på.
hmmm andet kan jeg vidst ikke komme på lige på stående fod - jo hvis der er noget bestemt hun godt vil spise, så giv hende det som det eneste (næsten eneste) i nogle dage/uges tid eller til der lige er ro på med flytningen osv. Så ved hun da hvad hun kan forvente der - så må variationen komme igen lige så roligt senere

Anmeld

29. april 2014

liten-mamma

M_V skriver:

Det gjorde min datter også lige så stille inden vi flyttede, men det ændrede sig hurtigt da vi flyttede, og det er helt sikkert fordi det er trygt. Men nu er det 1 måned siden, så vi vil så gerne have at hun vænnes til at blive ordentligt mæt af rigtig mad og ikke forlange flaske efter næsten hvert måltid. Hun bliver så ked af det når hvis hun ikke får den.

Må være dejligt det gik så nemt ved jer, og hun selv valgte det fra.

Tror også det kan være noget med hendes trygheds behov. Det er jo meget hyggeligere for den lille med flaske. 

Prøv i en periode at søde hendes mad en smule, så det kan fange hendes interesse. Eksempelvis yoghurt med små frugt stykker i. 

Tænker at det ikke er så vigtigt hvad hun får, bare hun kommer ind i rytmen igen med at spise fast føde. Når hun så er blevet klar igen på fast føde, så start stille og roligt op med andre mad vare. 

Til sidst kan hun jo bare få sutteflaske med vand i, hvis det er fordi hun bare har brug for at ligge lidt hos dig. 

Anmeld

29. april 2014

mommy1991

M_V skriver:

Hun får morgenmad

Mellemmåltid

Middagsmad

Aftensmad

Min søn er 9 mdr og får en flaske før middagslur og før han bliver puttet til natten, så altså 2x200 ml.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.