Gravid og flyvning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.022 visninger
17 svar
0 synes godt om
10. august 2009

Mor til L&S

Hej alle

Håber virkelig I kan hjæpe mig..

Jeg er 7+5 uger henne og min kæreste g jeg har ferie om 14 dage, hvor eg vil være ca 9+5 uger henne..

Vi har kigget lidt på en ferie sydpå...

Her lyder så mit spørgsmål..

Nogen af Jer der ved om det kan have påvirkning på barn, graviditet at man skal op at flyve??

Form for påvirkning??
Farligt??
Noget læger fraråder??

Eller andet

Håber virkelig i søde mennesker kan hjælpe mig som er gravid for 1 gang :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2009

Kristina V

Jeg ser lige med..  vi skal nemlig også ud at flyve.. Jaaaa....

Men mener først det er i slut af graviditeten (det sagde min læge i hvert fald ved Karoline

Anmeld

10. august 2009

clss

Har googlet lidt

man må gerne flyve når man er gravid

Anmeld

10. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
jeg er blevet frarådet at flyve under graviditeten..også i starten, men der skulle ikke være nogen direkte risiko ved det, så vidt jeg ved.. men jeg vil anbefale at I tjekker flyselskabets regler, for det er ikke alle selskaber der "tillader" gravide om bord - af flere forskellige årsager.. så jeg synes I skal tale med flyselskabet om det!
God tur!

Anmeld

11. august 2009

copt

Hej,

Du kan sagtens flyve på det tidspunkt. Der er jo mange der slet ikke har opdaget at de er gravide når de er 9-10 uger henne :-). Der hvor du skal være opmærksom er at du bare skal være hjmme inden uge 34 eller sådan noget. Men det står i betingelserne hos flyselskaberne. - Derudover er det en god idé at tage sin vandrejournal med, bare sådan for en sikekrheds skyld.

Rigtig god ferie - og flyvetur :-)

Anmeld

11. august 2009

Lise

Du kan bare flyve løs  Jeg har fløjet både meget tdligt og meget sent i graviditet - og ja, også midt i - og det er ikke noget problem. Og ikke noget læger fraråder.

Det er først hvis du flyver rigtig, rigtig meget, altså hvis du var stewardesse, at det kan gøre noget ved graviditeten. Men en tur sydpå betyder intet.

God tur!

Lise 10+2

Anmeld

11. august 2009

LotteGabriella

Hej alle

Håber virkelig I kan hjæpe mig..

Jeg er 7+5 uger henne og min kæreste g jeg har ferie om 14 dage, hvor eg vil være ca 9+5 uger henne..

Vi har kigget lidt på en ferie sydpå...

Her lyder så mit spørgsmål..

Nogen af Jer der ved om det kan have påvirkning på barn, graviditet at man skal op at flyve??

Form for påvirkning??
Farligt??
Noget læger fraråder??

Eller andet

Håber virkelig i søde mennesker kan hjælpe mig som er gravid for 1 gang :-)

Det er individuelt fra flyselskab til flyselskab....men det er ikke skadeligt at flyve, hvis ellers ens graviditet har forløbet normalt

Jeg fløj selv hjem fra Bulgarien i uge 38+0, som lige præcis var deres grænse, jeg fødte så i uge 39+0 så det passede fint

Men undersøg dit flyselskabs regler.......selvom du er nok ikke i nærheden af deres grænse, da du ikke er så langt henne endnu Men du skal altid oplyse at du er gravid, så personalet om bord ved det

Anmeld

11. august 2009

Mca<3

LotteGabriella skriver:

Det er individuelt fra flyselskab til flyselskab....men det er ikke skadeligt at flyve, hvis ellers ens graviditet har forløbet normalt

Jeg fløj selv hjem fra Bulgarien i uge 38+0, som lige præcis var deres grænse, jeg fødte så i uge 39+0 så det passede fint

Men undersøg dit flyselskabs regler.......selvom du er nok ikke i nærheden af deres grænse, da du ikke er så langt henne endnu Men du skal altid oplyse at du er gravid, så personalet om bord ved det

Det har jeg aldrig gjort  Har heller aldrig hørt man skal gøre det med mindre man er meget langt henne,

Anmeld

11. august 2009

Lise

Jeg har heller ikke fortalt flyselskabet at jeg var gravid de gange jeg har fløjet med baby i maven. Kun én gang ringede jeg til Sterling og spurgte hvordan og hvorledes, og det var fordi jeg skulle flyve i 36. uge. Det var ikke noget problem...

Anmeld

11. august 2009

Lusi

Vi havde købt billetter til Kreta og der var 1½ måned til jeg havde termin.
Men vi fandt ud af at vi ikke måtte rejse med alligevel, for flyselskabet havde en grænse der sagde en måned før og rejseselskabet havde to måneder..

Jeg spurgte dem ad hvorfor og de sagde at det var i frygt for at fødslen gik igang i flyet.. Burde så være flyselskabet der sagde to måneder, for rejseselskabet kan vel i for sig være ligeglade.

Men tror ikke der er noget at frygte når du ikke er længere henne.
Men prøv at kontakte både rejse- og flyselskabet og hør ad!

God rejse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.