Gør jeg det helt forkert?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. april 2014

modesty

Anonym skriver:

Jeg er alene med min tre måneder gamle søn og jeg synes egentlig selv at det går rigtig fint, men min mor er åbenbart uenig. Han "snakker", griner og er super nysgerrig. Han sover om natten, men jeg kan kun få ham til at sove en time i løbet af formiddagen, han vil ALDRIG sove til middag. Jeg har efterhånden opgivet, og jeg forsøger så vidt muligt at ordne alt det huslige når han sover om aftenen, men der er altså nogle ting jeg SKAL ordne i løbet af dagen f.eks skolde flasker, selv spise og sådan. Indimellem vil jeg også gerne i bad. Det betyder at jeg ligger ham i hans kravlegård under hans uro, som han iøvrigt virker til at elsker, han griner og hviner og stirre på den mens den spiller. Han ligger der selvfølgelig ikke flere timer hver dag, men indimellem nok mere end jeg ville ønske han burde.Jeg bruger selv mange timer, alle dem han orker, på at snakke med ham, vise ham ting, træne hans hals og nakke muskler osv, men jeg kan ikke sidde med ham non stop. Min mor mener så, at jeg vør ordne alt når han sover og at han føler det som en straf når jeg ligger ham for sig selv, men jeg kunne ikke finde på at ligge ham hvis han er ked af det så han ender med at forbinde kravlegården med boget dårligt

Så er mit spørgsmål så om jeg virkelig gør det her helt forkert? Er det slet ikke ok at ordne bare nogle af tingene i løbet af dagen så jeg kan få en smule alenetid om aftenen? Eller, som min mor siger, bremser jeg mit barn i sin udvikling? 

Det er bare så svært,vi skulle jo have været to om det her, men han skred og nu prøver jeg bare at få det til at køre herhjemme. 

Alle gode råd og input er velkomne!

Du er alene og din søn sover meget lidt i løbet af dagen - så selvfølgelig kommer han til at ligge lidt for sig selv i løbet af dagen mens du ordner praktiske ting, du skal jo også kunne komme igennem en dag uden at segne. Det er ikke til at vide om det er for meget, da du ikke sætter minuttal på, men du lyder til at være meget opmærksom på at stimulere din dreng, og det er jo super.

Har du overvejet at skaffe en skråstol? På den måde kan du have ham med rundt når du f.eks skal i køkkenet og i bad. Det stimulerer ham ikke motorisk, men det gør at du stadig kan have kontakt til ham og at han kan se dig. Så kan du veksle lidt mellem skråstol og kravlegård? Og evt. også et vattæppe du kan tage med ud i køkkenet og lægge på gulvet. Så der er lidt forskellige muligheder.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. april 2014

Anonymo

Jeg er alene med min tre måneder gamle søn og jeg synes egentlig selv at det går rigtig fint, men min mor er åbenbart uenig. Han "snakker", griner og er super nysgerrig. Han sover om natten, men jeg kan kun få ham til at sove en time i løbet af formiddagen, han vil ALDRIG sove til middag. Jeg har efterhånden opgivet, og jeg forsøger så vidt muligt at ordne alt det huslige når han sover om aftenen, men der er altså nogle ting jeg SKAL ordne i løbet af dagen f.eks skolde flasker, selv spise og sådan. Indimellem vil jeg også gerne i bad. Det betyder at jeg ligger ham i hans kravlegård under hans uro, som han iøvrigt virker til at elsker, han griner og hviner og stirre på den mens den spiller. Han ligger der selvfølgelig ikke flere timer hver dag, men indimellem nok mere end jeg ville ønske han burde.Jeg bruger selv mange timer, alle dem han orker, på at snakke med ham, vise ham ting, træne hans hals og nakke muskler osv, men jeg kan ikke sidde med ham non stop. Min mor mener så, at jeg vør ordne alt når han sover og at han føler det som en straf når jeg ligger ham for sig selv, men jeg kunne ikke finde på at ligge ham hvis han er ked af det så han ender med at forbinde kravlegården med boget dårligt

Så er mit spørgsmål så om jeg virkelig gør det her helt forkert? Er det slet ikke ok at ordne bare nogle af tingene i løbet af dagen så jeg kan få en smule alenetid om aftenen? Eller, som min mor siger, bremser jeg mit barn i sin udvikling? 

Det er bare så svært,vi skulle jo have været to om det her, men han skred og nu prøver jeg bare at få det til at køre herhjemme. 

Altså jeg er glad for skråstolen, så kan jeg nemlig havde hende med i køkkenet når jeg vasker op osv. 

Men vores barn er det gladeste pigebarn jeg nogensinde har mødt og hun eeelsker at ligge og kigge på ting i kravlegården 

Anmeld

28. april 2014

Pcokate

Anonym skriver:

Din mor bær tage sig sammen! 

Du har et glad veltilpasset barn. Du gør det godt!

at tage et bad, lave mad m.m mens han hygger for sig selv er sundt for jer begge. 

Anmeld

28. april 2014

MorDk

Jeg synes det lyder til at du gør det lige præcis som det passer dig og dit barn. Din mor skal ikke "blande" sig på den måde. Det er fint at komme med råd, men der er grænser for hvordan og hvorledes man blander sig. 

Jeg fik min datter kort før min søn blev 2 år. Min datter har ofte måtte vente og ligge lidt selv og hun er velfungerende og mere en god motorisk. Så træk vejret. DU er den bedste mor for DIT barn. Og udfra det du skriver ja så er du MEGET langt væk fra omsorgssvigt. KNUS!

Anmeld

28. april 2014

A.n.onym.

Som de andre skriver, så lyder du til at du har enormt god fokus på dit barn og der sker ikke noget som helst ved at ligge og kigge eller lege selv. Tro på dig selv og bed din mor om at gemme sine råd til du spørger efter dem - Du er hans mor og du gør hvad du synes der er bedst 

Anmeld

28. april 2014

Anonym trådstarter

Tusind tak for jeres svar. Jeg tror jeg vil fortsætte som hidtil Tak!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.