Overvejer at gå fra kæresten og far til vores barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. april 2014

kesuh

Par-terapi kan godt betale sig..
Min eks og jeg kom for sent af sted til det.. Det kostede 7års forhold og en dreng der nu deles 7/7 Skete i 2012
(Han er 3 år nu)
Det var hende der ikke kunne mere og jeg så ikke tegnene før det var for sent..

Så foreslå par-terapi og sørg for at finde en god terapeut, ja det koster lidt, men hvis det kan redde et forhold der ikke er løbet surt i det endnu, så er det sgu pengene værd 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2014

Anonym trådstarter

kesuh skriver:

Par-terapi kan godt betale sig..
Min eks og jeg kom for sent af sted til det.. Det kostede 7års forhold og en dreng der nu deles 7/7 Skete i 2012
(Han er 3 år nu)
Det var hende der ikke kunne mere og jeg så ikke tegnene før det var for sent..

Så foreslå par-terapi og sørg for at finde en god terapeut, ja det koster lidt, men hvis det kan redde et forhold der ikke er løbet surt i det endnu, så er det sgu pengene værd 

Jeg er målløs. Har snakket med ham om det om han nægter. Sagde det i går aftes, og han stejlede totalt og mente vi selv kunne løse det. Det har vi ikke kunne indtil videre, så tænker heller ikke det sker nu. Har givet ham til i dag at overveje det. Siger han nej i dag, så er jeg nød til at gå fra ham! Så har han med andre ord sagt han ikke vil kæmpe for os.
Hvordan fungerer det med 7/7 og med jeres barn?
En sådan ordning ville aldrig fungerer her, da min mand jo er selvstændig og arbejder fra 6-18 hver dag. Så han kan hverken bringe eller hente i dagplejen.

Anmeld

27. april 2014

Anonym trådstarter

Anitta Kristiansen skriver:

I har været sammen i 7 år og selvfølgelig tænker han jo at han ikke mister dig nu, nu hvor i har barn, for i har jo klaret jer til nu. Men du bliver jo nød til at sætte grænser for hvad du vil gå igennem. Det er noget ved at ende med stress for kan ende meget galt, og kun gøre tingene sværer. Jeg håber han vil med i parterapi så i finder noget som fungere.

Han vil ikke i parterapi. Han har fået til i dag til at tænke over det. Hvis han siger nej igen fortæller det mig lidt om hans engagement i forhold til at kæmpe for vores forhold. Hvis han siger nej, så går jeg fra ham i dag! Puha min mave slår knuder, men hvad sker der for han ikke bare sagde ja med det samme?? Det er så dumt hvis det bliver slutningen.

Anmeld

27. april 2014

Anitta Kristiansen

Anonym skriver:

Han vil ikke i parterapi. Han har fået til i dag til at tænke over det. Hvis han siger nej igen fortæller det mig lidt om hans engagement i forhold til at kæmpe for vores forhold. Hvis han siger nej, så går jeg fra ham i dag! Puha min mave slår knuder, men hvad sker der for han ikke bare sagde ja med det samme?? Det er så dumt hvis det bliver slutningen.

Jeg ved ikke hvorfor han ikke bare kan sige ja. Nogen ser terapi som et nederlag og som noget tåbeligt og kan ikke se nogen grund til det før nogen tror bare ikke på psykologi. Men at han ikke vil give det en chance for jer forstår jeg virkelig ikke. Stort kram til dig, det er hårdt at komme igennem, men håber virkelig at der sker noget godt i løbet af dagen.

Anmeld

27. april 2014

modesty

7 år er gået, og vi har en søn på 13 mdr. Vi har for nylig været igennem en ret voldsom krise hvor jeg egentligt havde sagt at nu var det slut. Men vi endte på falderebet med at blive sammen. Er midlertidigt meget i tvivl om det alligevel var den rigtige beslutning! Min kæreste er selvstændig og arbejder meget og er til mange aftenmøder i handelsstandsforeninger og går derudover til fodbold. Det efterlader mig som limen der altid klarer skærene og altid skal tage mig af vores hjem og søn. Men selv har jeg fuldtidsarbejde og studerer ved siden af, så jeg har drøn travlt. Jeg er på vej ned med stress fordi det er noget af en mundfuld. Min kæreste har bare ingen forståelse for det, og siger mellem linjerne bare lidt at jeg skal tage mig sammen. Jeg er stadig ramt og såret efter vores krise og hans manglende forståelse over for min situation, og jeg tænker virkeligt meget over hvad det er der holder os sammen mere. Vi elsker hinanden, men har nok ikke den store gnist mere.
Det er en skrækkelig beslutning, men min fornemmelse er at det ikke kommer til at ændre sig drastisk. Kan jeg gå på kompromis og altid selv komme i tredje række og aldrig have tid til at tage mig lidt af mig selv, ikke føle mig begæret og ikke føle at nogen kæmper for mig? Kan jeg leve mit liv sådan? I bund og grund er jeg ikke ulykkelig, men heller ikke lykkelig. En kedelig mellemting.

Det blev lidt rodet og langt, men har brug for nogle flere syn for sagen. Måske i kan hjælpe?

I har valgt at få et barn sammen, og med det valg følger også et ansvar. Det kan være sindssygt hårdt at få børn, ens liv ændres drastisk og man bliver nødt til at gå på kompromis.

Har I ikke snakket om de her ting inden I fik barn? Om hvordan hverdagen skulle se ud, hvad der var ladsiggørligt og realistisk med baby/småbarn?

Din mand er ikke i stand til at gå på kompromis og det er et kæmpe problem, men det betyder så også at du bliver nødt til at påtage dig det ansvar for jer begge, i hvert fald til at starte med (det er selvfølgelig blot min holdning, du kan jo gøre som du vil).

Jeg ville ikke bare gå fra ham fra den ene dag til den anden, efter at et ultimatum er stillet for første gang. Der kan være mange komplicerede psykologiske grunde til at han stejler over parterapi, det handler nok ikke "bare" om at han ikke vil kæmpe for jeres parforhold. Det handler nok nærmere om usikkerhed og lavt selvværd hos ham, frygt for hvad der bliver gravet frem hvis en psykolog skal ind og snage i hans indre. 

Hvad med at tage ham med til den psykolog du har snakket med på dit arbejde? Så din mand kan høre en fagpersons holdning til situationen? Det er ikke en parterapeut, det er en psykolog med indsigt i DIN situation, som kan klargøre nogle ting for din mand. Fremlæg det på en måde så det ikke engang lugter af parterapeut. Men hvis din mand kan høre en tredje person forklare hvordan du går rundt og har det, kan det være at det gør et indtryk - og at han måske vil blive villig til, hvis ikke parterapi, så i hvert fald kompromis i sit liv, så der også bliver plads til dig i jeres familie. 

Anmeld

27. april 2014

Julie F

modesty skriver:

I har valgt at få et barn sammen, og med det valg følger også et ansvar. Det kan være sindssygt hårdt at få børn, ens liv ændres drastisk og man bliver nødt til at gå på kompromis.

Har I ikke snakket om de her ting inden I fik barn? Om hvordan hverdagen skulle se ud, hvad der var ladsiggørligt og realistisk med baby/småbarn?

Din mand er ikke i stand til at gå på kompromis og det er et kæmpe problem, men det betyder så også at du bliver nødt til at påtage dig det ansvar for jer begge, i hvert fald til at starte med (det er selvfølgelig blot min holdning, du kan jo gøre som du vil).

Jeg ville ikke bare gå fra ham fra den ene dag til den anden, efter at et ultimatum er stillet for første gang. Der kan være mange komplicerede psykologiske grunde til at han stejler over parterapi, det handler nok ikke "bare" om at han ikke vil kæmpe for jeres parforhold. Det handler nok nærmere om usikkerhed og lavt selvværd hos ham, frygt for hvad der bliver gravet frem hvis en psykolog skal ind og snage i hans indre. 

Hvad med at tage ham med til den psykolog du har snakket med på dit arbejde? Så din mand kan høre en fagpersons holdning til situationen? Det er ikke en parterapeut, det er en psykolog med indsigt i DIN situation, som kan klargøre nogle ting for din mand. Fremlæg det på en måde så det ikke engang lugter af parterapeut. Men hvis din mand kan høre en tredje person forklare hvordan du går rundt og har det, kan det være at det gør et indtryk - og at han måske vil blive villig til, hvis ikke parterapi, så i hvert fald kompromis i sit liv, så der også bliver plads til dig i jeres familie. 

Jeg er ganske udmærket klar over det ansvar der følger med når man får et barn, og jeg er ganske godt klar over at det er nødvendigt at gå på kompromis. Men som tingene ser ud lige nu får han lov til at være solorytter og efterlader mig tilbage med at klare det hele. Den her er absolut ikke ny, og selvfølgeligt har vi afstemt forventninger, men nogle gange kan situationen udvikle sig, hvilket det på forhånd ikke er muligt at forudsige. Det er en yderst velovervejet beslutning og meget ansvarlig overfor vores barn, mere end hvis han oplevede en ulykkelig mor, så på den måde har jeg ingen kvaler over for min ansvarsfølelse. Min kæreste har her til aften sagt ja til parterapi, og det efter endnu et alvorligt skænderi, hvor fodbold blev valgt fremfor at jeg fik tid til at arbejde. Situationen er ikke håbløs, for så foreslog jeg det slet ikke som mulighed, men der er meget, rigtig meget der skal samles op..

Anmeld

27. april 2014

modesty

Julie F skriver:

Jeg er ganske udmærket klar over det ansvar der følger med når man får et barn, og jeg er ganske godt klar over at det er nødvendigt at gå på kompromis. Men som tingene ser ud lige nu får han lov til at være solorytter og efterlader mig tilbage med at klare det hele. Den her er absolut ikke ny, og selvfølgeligt har vi afstemt forventninger, men nogle gange kan situationen udvikle sig, hvilket det på forhånd ikke er muligt at forudsige. Det er en yderst velovervejet beslutning og meget ansvarlig overfor vores barn, mere end hvis han oplevede en ulykkelig mor, så på den måde har jeg ingen kvaler over for min ansvarsfølelse. Min kæreste har her til aften sagt ja til parterapi, og det efter endnu et alvorligt skænderi, hvor fodbold blev valgt fremfor at jeg fik tid til at arbejde. Situationen er ikke håbløs, for så foreslog jeg det slet ikke som mulighed, men der er meget, rigtig meget der skal samles op..

Jeg kan godt se at jeg formulerede mit indlæg ret skarpt - det beklager jeg - havde tømmermænd og fik ikke lige læst det igennem. 

De ting jeg skrev var ikke møntet på dig, sådan kan det godt læses - de var møntet på din kæreste (på nær lige det med at du skulle tage det ansvar nu, som han ikke kan tage).

Men jeg mener dog stadig det jeg skrev, med at det virkede meget overilet at stille et ultimatum og så gå fra ham dagen efter hvis ikke han makkede ret - og det viste sig jo så heldigvis også at han ikke var helt lige så stejl. Jeg håber at det lykkes for jer at finde en vej frem sammen.

Anmeld

12. maj 2014

kesuh

Anonym skriver:

Jeg er målløs. Har snakket med ham om det om han nægter. Sagde det i går aftes, og han stejlede totalt og mente vi selv kunne løse det. Det har vi ikke kunne indtil videre, så tænker heller ikke det sker nu. Har givet ham til i dag at overveje det. Siger han nej i dag, så er jeg nød til at gå fra ham! Så har han med andre ord sagt han ikke vil kæmpe for os.
Hvordan fungerer det med 7/7 og med jeres barn?
En sådan ordning ville aldrig fungerer her, da min mand jo er selvstændig og arbejder fra 6-18 hver dag. Så han kan hverken bringe eller hente i dagplejen.

Gik han med til parterapien nu?

Den 7/7 ordning vi har den fungerer, vi kan samarbejde og vi har 4-5 km i mellem os. Vores søn er selvfølgelig lidt mærket af at vi bor hver sit sted, fordi han vil gerne have os begge på samme tid.
Han er ved at være gammel nok til at forstå vi bor hver sit sted nu og han ved vi skifter hver fredag. Hvilket gør lidt ondt hver gang han skal afleveres, fordi han vil gerne være hos mig, men samtidig også være hos sin mor..

Dog så har han fundet ud af, at han selv bor begge steder nu og det er vigtigt.
Lad mig sige det sådan.. Det er ikke en dans på roser -.-

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.