pain is temporary. Quiting lasts forever.
Ja jeg vil egentlig gerne lige høre nogle meninger på det her.. Vær meget gerne ærlige da jeg måske føler jeg får sagt nogle ting til en veninde hvor jeg egentlig burde holde min mund...
Nåh men har den her veninde. Vi har ikke været veninder mere end et halvt års tid.. Hun har gennemgået en meget grim skilsmisse og der er ikke god kommunikation mellem hende og eks. De har sammen en datter som er 8 år. Skilsmissen har selvfølgelig påvirket datteren på forskellige måder især fordi forældrene virkelig køre krig mod hinanden..
Faren er for 2 uger siden flyttet sammen med sin nye kæreste som også har børn. Han har sin datter 2 gange om ugen og hver anden weekend og det er en fin ordning som bliver overholdt.
Det var lige lidt forhistorie:-)
Men mig og den her veninde køre sammen til uddannelse. En tur på 1,5 time frem og tilbage så vi får snakket om en del ting.
Hun fortæller så at de i skolen har taget hendes datter, som altså kun er 8 år, i at kaste op med vilje. Altså hun stikker fingeren i halsen og kaster op fordi hun synes hun er for tyk... Min veninde siger at hun har talt med sin datter om det og ikke vil gøre mere ved det.. Jeg får sagt en hel masse nærmest i chok om at hun da muligvis skal kontakte en psykolog for er slet ikke normal adfærd og hendes datter må have det virkelig dårligt med sig selv og synes man skal være meget opmærksom på det i stedet for at slå det hen... Kan godt mærke at min veninde synes at jeg overdreagerer og gør jeg måske også... Synes bare det er en virkelig alvorlig ting og at der virkelig skal sættes ind over for dette problem...
Hvad ville i have sagt i denne situation??
Ydermere samme dag de har ringet fra skolen og gjort opmærksom på opkastningen vælger min veninde at inviterer en fyr hjem til sig selv. En hun har mødt på nettet og skrevet sammen med i et døgn og gerne ville møde. Datteren er jo også hjemme. Siger så at jeg slet ikke kan forstå hun tør inviterer en fremmed fyr hjem til sig selv. Tænk hvis han var psykopat eller noget. Og siger til hende at jeg ikke kan forstå at hun gør det mens datteren er hjemme som åbenbart har det skidt i forvejen. Så skal hun også være med på 1. Date med en fremmed fyr. Med alt det der er sket i datterens liv det sidste halvanden år kan jeg slet ikke forstå hun vil byde hende sådan noget..
Og ja det var så strengt og fordømmende sagt. Min veninde sagde ikke rigtig noget imod. Men nu er der selvfølgelig lidt kold luft hvilket jeg udemærket forstår. For jeg har ingen ret til at sige sådan.
Men holder ved min mening.
Burde jeg måske have holdt min mund??? Og skal man egentlig ikke blande sig udenom???
Hvad ville i sige i sådan en situation.
Ja spørger fordi jeg måske er meget direkte og har svært ved at skjule mine meninger over for andre og overvejer om jeg måske lige burde være bedre til at tænke før jeg taler. Er noget jeg måske burde arbejde en del på for er jo ikke for at se ned eller genere andre jeg gør det. Har heller ikke noget imod at andre har en anden mening end jeg og er egentlig ikke særlig fordømmende. Men når jeg på en eller anden måde føler at der er nogle børn der ikke har det så godt har jeg virkelig svært ved at holde min mening for mig selv...
Nåh langt og rodet indlæg men håber i vil komme med jeres mening og input:-)
Jeg er helt enig med dig - både ift. pigens eventuelle begyndende spiseforstyrrelse og morens date.
Jeg synes dog der er flere måder at sige tingene på. Når det kommer ud så direkte så går din veninde selvfølgelig i forsvar.
Så mit råd ville være at du øvet dig i at være mere spørgende:
tror du opkastningen er en reaktion på skilsmissen? Jeg ville være bange for hun fortsætter med at kaste op i det skjulte. Hvordan har du det med det, er du bekymret? Hvorfor/hvorfor ikke?
Er du ikke bekymret over at manden helt fremmed?
Tror du din datter kan klare at være med på date, også set i lyset af hvad skolen har set?
Du kan nok se hvor jeg vil hen
og når hun så svarer så kan du udfordrer hende lidt. Det tvinger hende til at tænke over det, så hun ikke lige så nemt kan gå i forsvar
Anmeld