At tale om følelser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2014

modesty

Anonym skriver:

Damn! Her til aften havde min søn endnu et "flip" han smeltede fuldstændig... Er sikker på det er ubehageligt for ham... han græder meget voldsomt efter et hysterisk anfald. Jeg har svært ved ikke at "hoppe med på vognen" nogle gange og så bliver jeg selv 3 år. Jeg gør hvad jeg kan og tæller til 1million mange gange om dagen. Nå men here it goes...

Jeg havde en samtale med min søn V noget lign. her:
Mor: "ved du hvorfor du er så ked af det"?
V: "Jeg er træt af at være mig "
Mor: "kan du fortælle mor mere om det"
V: " Jeg er træt af det mor. Jeg er vil bare gerne være lille bitte ... så lille her... (han viser med fingrene hvor lille han ønsker at være) 
Mor: "Det var godt nok lille" 
V: "Ja mor. Jeg vil bare gerne være lille. Jeg vil ikke være mig"
Mor: "Hvad er godt når man er lille"? 
V: "Man får hjælp til at få tøj på. Man får meget hjælp. Det kan jeg godt li og så er du hos mig hele tiden" 
Av den gjorde lidt ondt. Tror han savner mig når jeg er på aftenvagt, men vi har så mange andre gode stunder sammen. Har jo haft lidt dårlig samvittighed til tider, men er glad for at arbejde aften for jeg har mere tid og mere overskud. Men hold op det er svært at se og hører sin søn have det svært. Og tror det handler om hans alder. Det kan ikke kun være pga jeg har skiftet job eller hva?
Mor: "Hvordan føler du det indeni"
V: "Mit hjerte driller. Det driller og driller. Jeg har ondt i maven"
Mor: "Det kender jeg godt. Sådan kan jeg også havde det"
V: " Der er et ur der køre rundt oppe i mit hovede mor og det falder lige ned i min mave"
Mor: "Hvad kunne du godt tænke dig mor skal gøre for at du bliver glad igen" Vi: "Du skal nusse mig på ryggen mor og du skal synge en sang. 
Mor: Det vil jeg gerne.

HOLD da op jeg synes det var store ord fra en lille dreng. Er det bare tilfældigt eller prøvede han virkelig at beskrive hvad han føler indeni??? Jeg kan jo nemt sidde og tolke alt muligt. Men sidder her og her helt trist for jeg ønsker han skal være glad. Han er generelt glad men han bryder fuldstædigt sammen til tider... Hvad skal jeg gøre? Skal jeg gøre noget?

♥ MorDk

Jeg tror også at det hænger sammen med at han er storebror og måske ser lillesøster få al den hjælp han gerne selv vil have. Det er meget normalt for storesøskende i den alder din søn har, at ønske sig små igen når der kommer mindre søskende. Nogle børn begynder f.eks helt konkret at tisse/lave i bukserne igen.

Har flere veninder med to børn hvor den ældste også har reageret verbalt på samme måde, ved at ønske sig lille igen, kalde sig selv baby o.s.v.

(ved godt at din datter ikke er helt baby længere, men tænker alligevel at der er en sammenhæng, specielt hvis han er ekstra sårbar fordi han gennemgår et udviklingsspring).

Synes det lyder som en fin kommunikation I har og at du håndterer det fint.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.