Årh hvor lyder han dejlig, er det første jeg tænker 
Han er helt sikkert i en form for selvudviklings-process - det lyder det i hvert fald til. Især det med at han gerne vil være lille igen - jeg synes det lyder til, at han har fundet ud af at han nu er ved at blive en stor dreng, at han ikke er den lille nutsi mere og aldrig vil blive det igen. Og ud fra hvad du skriver om at du har skiftet arbejde og fået aftenvagter - det mærker han helt sikkert også - altså forandringen.
Jeg synes du gør det rigtig godt, det med at spørge ind til ham - så han har følelsen af både at blive hørt og at kunne fortælle det højt. Hvilke frustrationer/store følelser der rumsterer inde i ham 
Tid, nærvær og hygge er sikkert noget, som passer rigtig godt til situationen. Det er sikkert mega hårdt for dig (resten af familien og ham især) men der er bare SÅ mange faser i de små børns liv, at denne nok også vil passere - og hvis han får masser af kærlighed, skal han nok vokse sig stor og stærk.
Hov, vil lige tilføje at det er værd at se på om han evt. er et særligt sensitivt barn. Ud fra hvad du beskriver i situationen, kan han godt lyde til at være det. Men det er meget nemmere for dig at vide - du kan evt google "Særligt sensitive børn" - det er rimelig udbredt og jeg kender en håndfuld børn der er det
De er bare lidt mere i deres følelser og krop end andre 
Anmeld