At tale om følelser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

863 visninger
10 svar
2 synes godt om
24. april 2014

Anonym trådstarter

Damn! Her til aften havde min søn endnu et "flip" han smeltede fuldstændig... Er sikker på det er ubehageligt for ham... han græder meget voldsomt efter et hysterisk anfald. Jeg har svært ved ikke at "hoppe med på vognen" nogle gange og så bliver jeg selv 3 år. Jeg gør hvad jeg kan og tæller til 1million mange gange om dagen. Nå men here it goes...

Jeg havde en samtale med min søn V noget lign. her:
Mor: "ved du hvorfor du er så ked af det"?
V: "Jeg er træt af at være mig "
Mor: "kan du fortælle mor mere om det"
V: " Jeg er træt af det mor. Jeg er vil bare gerne være lille bitte ... så lille her... (han viser med fingrene hvor lille han ønsker at være) 
Mor: "Det var godt nok lille" 
V: "Ja mor. Jeg vil bare gerne være lille. Jeg vil ikke være mig"
Mor: "Hvad er godt når man er lille"? 
V: "Man får hjælp til at få tøj på. Man får meget hjælp. Det kan jeg godt li og så er du hos mig hele tiden" 
Av den gjorde lidt ondt. Tror han savner mig når jeg er på aftenvagt, men vi har så mange andre gode stunder sammen. Har jo haft lidt dårlig samvittighed til tider, men er glad for at arbejde aften for jeg har mere tid og mere overskud. Men hold op det er svært at se og hører sin søn have det svært. Og tror det handler om hans alder. Det kan ikke kun være pga jeg har skiftet job eller hva?
Mor: "Hvordan føler du det indeni"
V: "Mit hjerte driller. Det driller og driller. Jeg har ondt i maven"
Mor: "Det kender jeg godt. Sådan kan jeg også havde det"
V: " Der er et ur der køre rundt oppe i mit hovede mor og det falder lige ned i min mave"
Mor: "Hvad kunne du godt tænke dig mor skal gøre for at du bliver glad igen" Vi: "Du skal nusse mig på ryggen mor og du skal synge en sang. 
Mor: Det vil jeg gerne.

HOLD da op jeg synes det var store ord fra en lille dreng. Er det bare tilfældigt eller prøvede han virkelig at beskrive hvad han føler indeni??? Jeg kan jo nemt sidde og tolke alt muligt. Men sidder her og her helt trist for jeg ønsker han skal være glad. Han er generelt glad men han bryder fuldstædigt sammen til tider... Hvad skal jeg gøre? Skal jeg gøre noget?

♥ MorDk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2014

Røverdatter

Årh hvor lyder han dejlig, er det første jeg tænker

Han er helt sikkert i en form for selvudviklings-process - det lyder det i hvert fald til. Især det med at han gerne vil være lille igen - jeg synes det lyder til, at han har fundet ud af at han nu er ved at blive en stor dreng, at han ikke er den lille nutsi mere og aldrig vil blive det igen. Og ud fra hvad du skriver om at du har skiftet arbejde og fået aftenvagter - det mærker han helt sikkert også - altså forandringen.

Jeg synes du gør det rigtig godt, det med at spørge ind til ham - så han har følelsen af både at blive hørt og at kunne fortælle det højt. Hvilke frustrationer/store følelser der rumsterer inde i ham

Tid, nærvær og hygge er sikkert noget, som passer rigtig godt til situationen. Det er sikkert mega hårdt for dig (resten af familien og ham især) men der er bare SÅ mange faser i de små børns liv, at denne nok også vil passere - og hvis han får masser af kærlighed, skal han nok vokse sig stor og stærk.

Hov, vil lige tilføje at det er værd at se på om han evt. er et særligt sensitivt barn. Ud fra hvad du beskriver i situationen, kan han godt lyde til at være det. Men det er meget nemmere for dig at vide - du kan evt google "Særligt sensitive børn" - det er rimelig udbredt og jeg kender en håndfuld børn der er det De er bare lidt mere i deres følelser og krop end andre

Anmeld

24. april 2014

Anonym trådstarter

Røverdatter skriver:

Årh hvor lyder han dejlig, er det første jeg tænker

Han er helt sikkert i en form for selvudviklings-process - det lyder det i hvert fald til. Især det med at han gerne vil være lille igen - jeg synes det lyder til, at han har fundet ud af at han nu er ved at blive en stor dreng, at han ikke er den lille nutsi mere og aldrig vil blive det igen. Og ud fra hvad du skriver om at du har skiftet arbejde og fået aftenvagter - det mærker han helt sikkert også - altså forandringen.

Jeg synes du gør det rigtig godt, det med at spørge ind til ham - så han har følelsen af både at blive hørt og at kunne fortælle det højt. Hvilke frustrationer/store følelser der rumsterer inde i ham

Tid, nærvær og hygge er sikkert noget, som passer rigtig godt til situationen. Det er sikkert mega hårdt for dig (resten af familien og ham især) men der er bare SÅ mange faser i de små børns liv, at denne nok også vil passere - og hvis han får masser af kærlighed, skal han nok vokse sig stor og stærk.

Hov, vil lige tilføje at det er værd at se på om han evt. er et særligt sensitivt barn. Ud fra hvad du beskriver i situationen, kan han godt lyde til at være det. Men det er meget nemmere for dig at vide - du kan evt google "Særligt sensitive børn" - det er rimelig udbredt og jeg kender en håndfuld børn der er det De er bare lidt mere i deres følelser og krop end andre

1000 tak for dit svar!!!!! 

Sidder bare og småtuder lidt nu.... synes det var en "dyb" samtale jeg havde med min lille dreng...

Anmeld

24. april 2014

trunte89

Nårh, lille store mand hvor er det flot han kan sætte ord på det der sker. Har min datter også altid været god til.
Nus lidt ekstra om ham lidt tid. Hjælp ham fx med tøjet nogle gange. Det er ikke altid nemt at blive større. Der bliver stillet større og andre krav til dem.

Anmeld

24. april 2014

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Det lyder til at han savner dig. Jeg er sikker på at det heller ikke altid nemt og være den store...

Anmeld

24. april 2014

Anonym trådstarter

Jeg vil helt klart tænke mere over at nusse lidt om ham og hjælpe ham lidt extra. Jeg savner ham også...

Anmeld

24. april 2014

Anitta Kristiansen

Du gør det rigtige ved at have de samtaler med ham også gør det han gerne vil, for så føler han at du hører ham. Også vil han ikke være overset. Han ved det er surt at blive stor for mor vil ikke være der på samme måde, men alt skal ikke gøres for dem, men han savner nok nussetider hvilket oftes er om aften, men så må i gøre det på andre tider.

Anmeld

24. april 2014

Anonym trådstarter

Anitta Kristiansen skriver:

Du gør det rigtige ved at have de samtaler med ham også gør det han gerne vil, for så føler han at du hører ham. Også vil han ikke være overset. Han ved det er surt at blive stor for mor vil ikke være der på samme måde, men alt skal ikke gøres for dem, men han savner nok nussetider hvilket oftes er om aften, men så må i gøre det på andre tider.

Ja vi har god tid om morgenen... har aldrig travlt. Jeg har også mange fridage i træk.... 

Anmeld

24. april 2014

Anitta Kristiansen

Anonym skriver:

Ja vi har god tid om morgenen... har aldrig travlt. Jeg har også mange fridage i træk.... 

Så det bare med at bruge tiden med ham der. du kan altid høre hvad han har lyst til i skal lave sammen, så bliver han hørt og vil ikke føle den tid han er 'overset' på samme måde.

Anmeld

24. april 2014

Anonym trådstarter

Anitta Kristiansen skriver:

Så det bare med at bruge tiden med ham der. du kan altid høre hvad han har lyst til i skal lave sammen, så bliver han hørt og vil ikke føle den tid han er 'overset' på samme måde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.