Anonym skriver:
Hej alle,
Jeg har en søn på 3 uger som er begyndt på mme. Jeg havde utroligt svært ved at amme, synes det ikke rigtig fungere for mig så for 2 dage siden besluttede jeg at stop amning. Jeg har i dag taget en pille for at stoppe min mælkeproduktion.
Jeg startede med at give ham NAN1 færdigblandet om aften lige inden påske (søndag) og han begyndte at sove lidt bedre om aften. Jeg kunne se hans afføring skiftede fra gult til gult med klumper (var lidt i tvivl med varmen). I tirsdags var min sp på besøg hvor jeg fortæller at jeg stopper med at amme og hun siger at vi skal starte på Alomin syret 1 (grøn). Det gør vi så og baby sover stor set hele tiden onsadg og spiser hver 4 time. Han har lidt hårdt mave så vi cykler, massere og giver lidt kamille the. I går kl. 19 laver han en lille afføring, jeg skifter ham og giver mad og kan lugte at han har lavet afføring igen, men da jeg skifter ham så kunne jeg se at han havde meget (diarre?) afføring og det var grønt. Jeg var glad og tænkte at han bare skulle lige af med at vi skiftede til mme helt. Han sov helt til kl. 5 om morgen og siden har grædt helt til kl. 13 og er urolig. Har ikke lavet afføring men kan se han presser.
Så nu er jeg helt ked af det for tænker om min beslutning var god. Jeg kan ikke gå tilbage til amning.
Så vil høre om andre har erfaringer med at starte på mme? Og hvad I gav jeres guldklumpe? Skal han lige vænne sig til mme? Har læst en del om NAN HA, men er det ikke for tidligt at skifte mme igen?
Håber nogen kan hjælpe 
Det er for det første ikke unormalt at afføring ved mme er grønt - det gule er mere når det er modermælk de lever på.
Når man giver flaske er det vigtigt at han får lidt luft ud midt i måltidet, for de sluger for det meste mere luft. Hvis du synes det er svært at få en bøvs ud ved han ligger over skulderen, så prøv at sætte ham på dine ben, hvor du holder under skuldrene og lader ham synke lidt sammen - det giver et pres på maven.
Et måltid skulle gerne være: halvdelen af måltidet, op og bøvse og nogen gange kan det tage flere minutter før bøvsen kommer og så resten af flasken og bøvse igen. Det er slet ikke sikkert det er afføring han presser for, men luft og den er for "langt" bag ved mælken. Det kan også i sådan en lille mave gøre ondt hvis den rumler af luft.
Giv ham tid og så trøst i arme til næste måltid og vær der stædig og få bøvsene igennem.
kender ikke noget til de forskellige typer mme, men der er jo nok nogen der er bedre end andre til forskellige maver. Jeg ville umiddelbart sige, hvis han tidligere ikke reagerede på nan 1 så ville jeg da holde mig til det
Anmeld