Kan det virkelig passe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2014

Dr. House

SanJose skriver:

Han gjorde intet andet end at konstatere at jeg havde blærebetændelse. Ingen undersøgelse, intet andet.

Jeg har heller ikke feber.

Hvad er det stik mod kvalme?

Afsted til vagtlægen med dig, og forklar din situation. 

Blærebetændelse giver kvalme. Men jeg har aldrig oplevet at det giver opkast. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2014

Lenats31

SanJose skriver:

Jeg var til lægen tidligere i dag, fordi jeg igennem ca. tre uger har haft massiv kvalme og kastet op hver evig eneste dag. Jeg er ikke gravid, så derfor undrer det mig virkelig.

Desværre kom jeg ind til den læge, jeg virkelig ikke vil ind til. Har desværre et par mindre gode oplevelser med ham, bl.a. da jeg lå med blindtarmsbetændelse og han ved en fejl kom til at give mig et middel mod halsbrand i stedet for smertestillende. Derfor kan jeg ikke helt tage hans ord for gode.

Men til at starte med, da jeg kom ind, var han virkelig undrende og spurgte flere gange om jeg kunne være gravid og om jeg virkelig var sikker (ja, gu' fanden er jeg det! Ellers havde jeg jo nok ikke sagt det), men jeg indvilger så i at lave en urinprøve. Han tester den og graviditetstesten er som ventet - NEGATIV. Men derimod mener han nu at jeg har blærebetændelse og har sat mig i gang med penicilin de næste par dage.

Jeg har googlet lidt og kan ikke virkelig ikke finde nogle steder, hvor det står skrevet at man kan kaste så meget op af en simpel blærebetændelse. Desuden har symptomerne på blærebetændelse kun været der et ganske få dage. Jeg kan simpelthen ikke få det til at passe sammen, men indtil videre må jeg jo bare prøve den penicilin.

Er der nogen herinde, enten med forstand på emnet eller folk, der selv har oplevet kvalme og opkastninger gennem så lang tid, der måske kan give et svar?

Blærebetændelse kan godt give opkast - mest hos børn og i tilfælde af hvor betændelsen er nået op i nyre-bækken niveau. Det sker ikke så tit at det giver kvalme men det kan altså godt.

Anmeld

12. maj 2014

SanJose

Dr. House skriver:

Afsted til vagtlægen med dig, og forklar din situation. 

Blærebetændelse giver kvalme. Men jeg har aldrig oplevet at det giver opkast. 

Var til lægen i torsdags, fordi der ikke har været noget opklaring i sagen.

Tværtimod syntes jeg det var blevet værre. Kastede ikke op hver dag mere, men havde til gengæld massiv kvalme, træthed, hovedpine, ondt i nakken, forstoppelse, var besvimet et par gange i løbet af meget kort tid osv.

Fik taget urinprøve (igen igen), blodprøve der ikke viste noget udslag på hverken blodsukker eller infektionstal. Blodtryk til den lave side, men stadig indenfor normalen. Hun mærkede på min mave og fandt heller ikke noget unormalt.

Fik et middel mod mavekatar, for at jeg kunne få styr på maven, men det har ikke hjulpet specielt. Har det stadigvæk skidt, og er efterhånden godt i vildrede. Håber bare det snart bliver bedre.

Anmeld

12. maj 2014

MorDk

Jeg ville råde dig til at skifte læge... 

Anmeld

12. maj 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

har du haft din menstruation som du plejer?

jeg har selv døjet og gør det stadig massiv kvalme dog uden opkast, ifølge vores læge kan det hænge sammen med min manglende menstruation og problemer med hormonbalancen...

Fik taget blodprøve og ALT andet er bare perfekt som det skal være...

Har også haft ondt i den ene side med stik, ligesom ved ægløsning...

Nu er vi igang med vægttab da det er hovedårsagen til mine hormonforstyrrelser...

Anmeld

12. maj 2014

Dr. House

SanJose skriver:

Var til lægen i torsdags, fordi der ikke har været noget opklaring i sagen.

Tværtimod syntes jeg det var blevet værre. Kastede ikke op hver dag mere, men havde til gengæld massiv kvalme, træthed, hovedpine, ondt i nakken, forstoppelse, var besvimet et par gange i løbet af meget kort tid osv.

Fik taget urinprøve (igen igen), blodprøve der ikke viste noget udslag på hverken blodsukker eller infektionstal. Blodtryk til den lave side, men stadig indenfor normalen. Hun mærkede på min mave og fandt heller ikke noget unormalt.

Fik et middel mod mavekatar, for at jeg kunne få styr på maven, men det har ikke hjulpet specielt. Har det stadigvæk skidt, og er efterhånden godt i vildrede. Håber bare det snart bliver bedre.

Tak for opdateringen. Havde tænkt en del på hvordan det gik dig.

Du bliver nød til at få en henvisning til nærmeste sygehus, så de kan få dig undersøgt. Måske med nogle skanninger af mave religionen eller en kikkert undersøgelse. 

Det jeg ikke kan lide er at din læge først giver dig et middel imod blærebetændelse, og derefter et middel mos mavekatar uden at være helt sikker på hvad det er at du fejler.

Har du mulighed for at skifte lægen? det er trods alt din læges mening der tæller i sidste ende. Og en god læge havde allerede sendt dig afsted på sygehuset for længst for at få lavet nogle nærmere undersøgelser, da din tilstand ikke er blevet forbedret - tværtimod.

Anmeld

12. maj 2014

SanJose

fejl

Anmeld

12. maj 2014

SanJose

Wampires skriver:

har du haft din menstruation som du plejer?

jeg har selv døjet og gør det stadig massiv kvalme dog uden opkast, ifølge vores læge kan det hænge sammen med min manglende menstruation og problemer med hormonbalancen...

Fik taget blodprøve og ALT andet er bare perfekt som det skal være...

Har også haft ondt i den ene side med stik, ligesom ved ægløsning...

Nu er vi igang med vægttab da det er hovedårsagen til mine hormonforstyrrelser...

Nej, de sidste par måneder har min menstruation godt nok drillet lidt. Førhen kom den ret præcist med 28 dage imellem, men ikke mere.

De stik du nævner har jeg også oplevet ret ofte, men har bare tilskrevet det problemer med tarmene i stedet.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

12. maj 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
SanJose skriver:

Nej, de sidste par måneder har min menstruation godt nok drillet lidt. Førhen kom den ret præcist med 28 dage imellem, men ikke mere.

De stik du nævner har jeg også oplevet ret ofte, men har bare tilskrevet det problemer med tarmene i stedet.

så ville jeg helt klart bede om at få tjekket dine hormontal, og ja skifte læge...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.