Firemandsstue! Kan man tillade sig at sige noget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2014

Isabella_mor

MilleMus1988 skriver:

for det første JA du kan bede ham om at skrue ned

for det andet så må man ikke have en en mobil på sygehuset sååå tjaaa den kan du jo bruge på ham hvis ikke han kan holde det i et toneleje som er til at have med at gøre
og ellers bede ham gå ud, for det er jo et sygt barn du har, så han skal bare holde respekten

så ja, sig du bare noget til ham, self på en pæn måde, og fiser den ikke ind, så henvend dig til sygeplejerskerne , så må de sige noget til ham

men self, det er nyk sygehus, så at sige noget selv er ofte nemmere og hurtigere (sorry en sidebemærkning fra en der holder isg langt fra nyk sygehus)

Man må nu gerne have mobil på sygehuset. 

Men det burde være almindelig pli at respektere andre på stuen når man taler i telefon og ser tv. 

Til TS. Hvis du finder det ubehageligt selv at skulle henvende dig hos faren, så henvend dig til personalet  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2014

lineog4

NV skriver:

Forstår heller ikke han venter på stuen ? Skal hans barn ikke på en opvågningsstue ? 

Han er så ligeglad med at vi er her... Har lige siddet og hørt om alle hans weekendsplaner der nu bliver aflyst pga barnet!!!

Vi reagerer jo alle sammen forskelligt når vi er bekymrede og bange, og det kan være hans måde at overleve på.

Men selvsagt kan du sagtens bede ham dæmpe sig for du har en lille pige der ikke kan sove osv. Det er jo slet ikke sikket han har tænkt særlig langt, måske det at tænke overhovedet gør for ondt og gør for bange. Måske han beskytter sig selv ved slet ikke at tage ind han er på hospitalet med sit barn osv.

Tror det vigtigste er at åbne munden og bede om forståelse, for mon ikke I begge er aårbage og nervøse lige nu og ikke har overskuddet til at læse andre end jeres børn og de omkring jer.

Anmeld

24. april 2014

Mortil223

Folk er så pisse irriterende! Da jeg gik i fødsel her i uge 23 og de al hast måtte flå bukser osv af mig for at undersøge, stod nabo manden og gloede og ja det er ikke for sjovt, han stod virkelig og stirrede på mig ligge og skrige og dem lave en gyn undersøgelse, WTF! Skrid dog hen til din kone 

Der bad personalet ham gå videre med en lettere irriteret stemme og jeg havde lyst til at sige noget meget grimt. 

Du kan snildt bede ham dæmpe sig og kan du ikke lide det, kan du bede personalet om det  

Anmeld

24. april 2014

Dafnies

Øv, hvor irriterende! Det kan jeg godt forstå, at du ikke lige kan overskue.

Du kan sagtens tillade dig at bede ham om at skrue lidt ned. Jeg er også sikker på, at personalet vil sige det til ham, hvis ikke du selv har lyst til at tage den - sådan har det i hvert fald været der hvor jeg har været ude som sygeplejerske

Anmeld

24. april 2014

Dafnies

Mortil223 skriver:

Folk er så pisse irriterende! Da jeg gik i fødsel her i uge 23 og de al hast måtte flå bukser osv af mig for at undersøge, stod nabo manden og gloede og ja det er ikke for sjovt, han stod virkelig og stirrede på mig ligge og skrige og dem lave en gyn undersøgelse, WTF! Skrid dog hen til din kone 

Der bad personalet ham gå videre med en lettere irriteret stemme og jeg havde lyst til at sige noget meget grimt. 

Du kan snildt bede ham dæmpe sig og kan du ikke lide det, kan du bede personalet om det  

Ej nej nej! Det kan man da ikke tillade sig! Kan godt forstå, at du havde lyst til, at sige noget til ham Det var da egentlig også for dårligt, at personalet ikke sørgede for ordentlig afskærmning til sådan en undersøgelse - men det nåede de måske ikke i farten..

Anmeld

24. april 2014

Mortil223

Dafnies skriver:

Ej nej nej! Det kan man da ikke tillade sig! Kan godt forstå, at du havde lyst til, at sige noget til ham Det var da egentlig også for dårligt, at personalet ikke sørgede for ordentlig afskærmning til sådan en undersøgelse - men det nåede de måske ikke i farten..

Jeg er også stadig måløs over man kan få sig selv til den slags! Altså fair nok du er nysgerrig så kan du lytte med fra den anden side da ikke stå og glo 

Nej det gik rasende hurtigt, og der skulle akut ligges drop osv, så baby ikke kom, det var meget hektisk.. 

Anmeld

24. april 2014

Dr. House

NV skriver:

Er indlagt med min femuger gamle datter, på en firmandsstue. Der er dog kun et andet barn indlagt på stuen lige ved siden af. 

Barnet er på operationsstuen og imens sidder hans far tilbage på stuen. Han starter med at tænde tv'et på nyhederne og skruer for mig det sidder med sovende barn upassende højt op...  Derefter ringer hans telefon som må være skruet helt op for i det den ringet bliver min datter så forskrækket at hun græder.  

(Jeg bider det i mig) 

for det ikke skal være løgn snakker han så højt at hun ikke kan falde i søvn igen og så i en halv time... 

Kan man tillade sig at bede ham dæmpe sig ??? Er ved at blive idiot... Men har heller ikke sovet i to døgn, og hans larm hjælper ikke på humør og grædende datter... 

Man SKAL respektere de andre på stuen. Faktisk må lyden ikke være højere end på en vis højde på mange stuer.

Hvis du føler dig irriteret og det påvirker dit barn, skal du selvfølgelig sige noget, eller få en sygeplejeske til at sige det for dig.

Og hvis det påvirker din datter, er jeg sikker på at der ingen sure miner er fra ham af. Han er sikkert gået i sine vante vaner og ikke tænkt at det kunne forstyrre jer.

www.gysersiden.blogspot.dk 

Anmeld

24. april 2014

Carina:-)

Mortil223 skriver:

Jeg er også stadig måløs over man kan få sig selv til den slags! Altså fair nok du er nysgerrig så kan du lytte med fra den anden side da ikke stå og glo 

Nej det gik rasende hurtigt, og der skulle akut ligges drop osv, så baby ikke kom, det var meget hektisk.. 

Men måske han bare stod og kiggede fordi han blev chokeret? 

Det er ikke altid man reagerer hensigtsmæssigt hvis man bliver overrasket /rystet.

Jeg har selv taget mig selv i at stå og glo da en psykisk syg gik amok i en fakta.

Jeg stod vitterligt og gloede med åben mund  imens personalet nærmest måtte slås med ham indtil politiet kom -og blev forst selv opmærksom på min pinlige opforsel da en af de ansatte bad mig om at trække mig tilbage -Han kiggede også irriteret på mig der stod der og glanede 

Jeg kan sagtens forstå du bestemt ikke syntes det var fedt i en så sårbar situation. Men vil bare lige pointere at måske han ikke ville glo ,men bare blev "taget med bukserne nede" 

Anmeld

24. april 2014

Anonymo

NV skriver:

Er indlagt med min femuger gamle datter, på en firmandsstue. Der er dog kun et andet barn indlagt på stuen lige ved siden af. 

Barnet er på operationsstuen og imens sidder hans far tilbage på stuen. Han starter med at tænde tv'et på nyhederne og skruer for mig det sidder med sovende barn upassende højt op...  Derefter ringer hans telefon som må være skruet helt op for i det den ringet bliver min datter så forskrækket at hun græder.  

(Jeg bider det i mig) 

for det ikke skal være løgn snakker han så højt at hun ikke kan falde i søvn igen og så i en halv time... 

Kan man tillade sig at bede ham dæmpe sig ??? Er ved at blive idiot... Men har heller ikke sovet i to døgn, og hans larm hjælper ikke på humør og grædende datter... 

Ja selvfølgelig kan du det - der skal jo være plads dig alle? 

Anmeld

24. april 2014

Mortil223

Carina:-) skriver:

Men måske han bare stod og kiggede fordi han blev chokeret? 

Det er ikke altid man reagerer hensigtsmæssigt hvis man bliver overrasket /rystet.

Jeg har selv taget mig selv i at stå og glo da en psykisk syg gik amok i en fakta.

Jeg stod vitterligt og gloede med åben mund  imens personalet nærmest måtte slås med ham indtil politiet kom -og blev forst selv opmærksom på min pinlige opforsel da en af de ansatte bad mig om at trække mig tilbage -Han kiggede også irriteret på mig der stod der og glanede 

Jeg kan sagtens forstå du bestemt ikke syntes det var fedt i en så sårbar situation. Men vil bare lige pointere at måske han ikke ville glo ,men bare blev "taget med bukserne nede" 

Han stod skam og flyttede på sig så han kunne få det hele med, og drejede hovedet og gik lidt ned i knæ så han havde fuldt udsyn til min gyn undersøgelse. 

Han stoppede en da på vej ind i værelset jeg lå i første seng og hans kone i nr 2, han kom en af døren, stoppede op og kiggede. 

Så tvivler på det var fordi han gik i chok. 

(I øvrigt en lidt spøjs ting at gå i chok over på en barsels gang på et hospital) 

syntes ikke man kan samlingne det med en der går amok i fakta 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.