Overvægtig og uden håb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2014

Trekløver(:

Anonym skriver:

Hej alle. 

Ja som i kan se på overskriften er jeg overvægtigt kvinde, som prøver at blive gravid. Min kæreste og jeg har snart prøvet i 10 måneder.. og modet er virkelig ved at forsvinde. Jeg ved godt at det er svære at blive gravid når man er overvægtig, men for søren hvor er det bare svært at finde motivation til at tabe sig! Prøver virkelig alt.

Jeg syntes ikke jeg tænker vildt meget over det, men når man hver eneste måned får menstruation så bliver man total nedtrykt og man kan derfor ikke lade være med at tænke på det.. 

Er der andre som har været overvægtige og er blevet gravid alligevel? 

og hvad gør/gjorde I, når man er ved at mistet modet? 

Jeg blev gravid trods overvægt. Dog ikke med bmi over 30, men kender to kvinder som er meget store, som begge er blevet gravide og endda meget hurtigt Held og lykke med projekt baby

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2014

mogms

Jeg har BMI på 39,9 og jeg har i en periode på 6-7 mdr blevet gravid 2 gange, den første endte i sa, den anden gang er nu hvor jeg pt er 10+0

jeg blev gravid efter forsøg  i ca 3 mdr og efter sa skulle kroppen vist genstarte også gik der lige knap 4 måneder også var der gevinst.

Så du skal bestemt ikke give overvægten hele skylden. :-) 

Anmeld

25. april 2014

Anonym trådstarter

Tusinde tak for alle jeres svar! Det gav både håb og ting at tænke over 

Anmeld

25. april 2014

Findusinde

Anonym skriver:

Tusinde tak for alle jeres svar! Det gav både håb og ting at tænke over 

Hejsa!

jeg har også et højt BMI... Lad det være usagt hvor højt, men jeg har ingen problemer med at blive gravid..
Har en pige på knap 5 og er i uge 33 med nr 2... Og har derimellem været gravid 2 gange... Jeg har som sagt INGEN problemer..

Held og lykke og hold modet oppe! Du er velkommen til at skrive privat hvis du har lyst...

Anmeld

26. april 2014

Malle86

Jeg er også overvægtig, og vi har forsøgt nu i 13 måneder - uden held desværre

Min læge tager dog mit/vores ønske meget seriøst, og har henvist mig både til hjælp til at tabe mig, samt til gynekolog, hvor jeg er blevet scannet, og henvist til diætist og fået taget blodprøver samt min kæreste har afleveret en prøve. Jeg fik taget sidste blodprøve i torsdags og vi venter nu på svar. Vi fik at hvide at før end vi kan få hjælp, skulle jeg have et BMI på 35 eller derunder, jeg startede på 38 og er lige rundet 36,9 i BMI - der gav mig virkeligt blod på tanden at jeg ikke fik slynget i hovedet at kun normalvægtige kunne på hjælp, men et BMI på 35 var til at overskue at komme ned på. 

Jeg har været ved diætist og fået lagt en kostplan og købt bogen "spis dig gravid" og er virkeligt motiveret for at det skal lykkedes. Jeg har det sidste år tænkt på det konstant, og ligesom dig haft ture op og ned i kulkælderen - især når menstruationen kom (min cyklus har været meget svingende siden jeg stoppede med piller, og jeg nåede hver gang, jeg troede jeg gik over tid, at nu var den der, for så at blive helt ulykkelig hver gang mens kom).

Jeg har nu prøvet at give mig selv lidt ro i hovedet ved at sige til mig selv at nu giver vi den her kost omlæggende min. 3 måneder og håber det hjælper, og fokusere mest på kost og håber baby er målet. Jeg har selv haft svært ved at komme igang, så jeg ved hvor svært det er!! Hvis du har lyst kan vi skrive sammen privat og hjælpe hinanden med motivation og opbakning når det hele driller?? 

Anmeld

26. april 2014

aarhusmor

Jeg har i mange år haft et bmi på 36 og blev gravid hele tiden. Pga. manglende mbl (immundefekt) tabte jeg dog fostrerne. Heldigvis blev en af dem derinde og jeg er mor i dag

Men tænk ikke så meget på at tabe dig. Tænk mere på at undgå sukker, fedt og kulhydrater - altså stop helt med det. jeg har tabt 30 kilo nu

Anmeld

26. april 2014

esiuol22

Anonym skriver:

Hej alle. 

Ja som i kan se på overskriften er jeg overvægtigt kvinde, som prøver at blive gravid. Min kæreste og jeg har snart prøvet i 10 måneder.. og modet er virkelig ved at forsvinde. Jeg ved godt at det er svære at blive gravid når man er overvægtig, men for søren hvor er det bare svært at finde motivation til at tabe sig! Prøver virkelig alt.

Jeg syntes ikke jeg tænker vildt meget over det, men når man hver eneste måned får menstruation så bliver man total nedtrykt og man kan derfor ikke lade være med at tænke på det.. 

Er der andre som har været overvægtige og er blevet gravid alligevel? 

og hvad gør/gjorde I, når man er ved at mistet modet? 

Jeg er også overvægtig, nok mere ind dig, det to ca et år havde faktisk opgivet og var begyndt på kur hvor jeg spiste meget kål, kom dog ikke langt i den kur for vupti så var der to streger jeg skulle vist bare være startet noget før på kålen, så var ikke nødvendigt her at tabe mig alle kilo tror kun jeg nåede 2 eller 3 kg inden graviditet

Anmeld

26. april 2014

Loan

Jeg tror man skal passe på med at give overvægt al skylden.

Da min forlovede og jeg gik igang med pb første gang gik der 1 år og 7 måneder inden jeg stod med en positiv test og der havde jeg vel og mærket en bmi på 25,5 men kropsmæssigt passede vægten perfekt til mig, skulle maks være et eller to kg lettere men så heller ikke mere.

2. Graviditet som endte i en SA tog 1 år og 8 måneder med en bmi på 37,2 fordi jeg aldrig formåede at smide graviditetskiloerne fra min søn.

Tre forsøg senere stod jeg igen med en positiv test og venter nu en ny søn til juli

Ja det er sindsyg skod at gå og vente og vente, og man føler alle omkring en bare skal sige baby så de gravide men det skal nok komme

Anmeld

26. april 2014

Blop2

Min BMI var 33 da jeg ventede vores søn, som i dag er 2 år og 4 måneder - der gik 11 måneder før jeg blev gravid.

Min BMI ved starten af denne graviditet var 32, vi venter en pige til august - der gik 3 måneder før jeg blev gravid.

Ved første graviditet var vi også ved, at miste håbet. Jeg brugte utrolig meget tid på at regne mine ægløsningsdage ud, læste alt om graviditet og ævlede ikke om andet. Da der var gået 10 måneder var det som om jeg slet ikke troede på, at jeg blev gravid nogensinde. Holdte helt op med at tænke, snakke eller læse om graviditet og en måned efter var jeg gravid.

Er sikker på, at det nok skal lykkes for jer  

Anmeld

26. april 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg er overvægtig, og ikke kun lige over de 25 i bmi, men et godt stykke deropad, desværre. Jeg blev gravid ved første forsøg. Altså jeg var stoppet på p-piller, men ikke på grund af ønsket graviditet. Så vi brugte kondom. Vi talte så lidt om det med graviditet og barn mv, og blev enige om at vi kunne da se hvad der skete. Første cyklus uden kondom blev jeg gravid. Men det var 11 måneder efter pillestop, så hormonerne var ude af kroppen(jeg ved ikke om det overhovedet har noget at sige)

Overvægt eller ej, så kan det sagtens tage tid at blive gravid. Det kræver jo at man rammer plet på ægløsning, da vores æg kun er gunstige i 24 timer, tror jeg nok.

Prøv at sætte fokus på noget andet. Det har hjulpet mange.

For jer!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.