Jeg er også overvægtig, og vi har forsøgt nu i 13 måneder - uden held desværre
Min læge tager dog mit/vores ønske meget seriøst, og har henvist mig både til hjælp til at tabe mig, samt til gynekolog, hvor jeg er blevet scannet, og henvist til diætist og fået taget blodprøver samt min kæreste har afleveret en prøve. Jeg fik taget sidste blodprøve i torsdags og vi venter nu på svar. Vi fik at hvide at før end vi kan få hjælp, skulle jeg have et BMI på 35 eller derunder, jeg startede på 38 og er lige rundet 36,9 i BMI - der gav mig virkeligt blod på tanden at jeg ikke fik slynget i hovedet at kun normalvægtige kunne på hjælp, men et BMI på 35 var til at overskue at komme ned på.
Jeg har været ved diætist og fået lagt en kostplan og købt bogen "spis dig gravid" og er virkeligt motiveret for at det skal lykkedes. Jeg har det sidste år tænkt på det konstant, og ligesom dig haft ture op og ned i kulkælderen - især når menstruationen kom (min cyklus har været meget svingende siden jeg stoppede med piller, og jeg nåede hver gang, jeg troede jeg gik over tid, at nu var den der, for så at blive helt ulykkelig hver gang mens kom).
Jeg har nu prøvet at give mig selv lidt ro i hovedet ved at sige til mig selv at nu giver vi den her kost omlæggende min. 3 måneder og håber det hjælper, og fokusere mest på kost og håber baby er målet. Jeg har selv haft svært ved at komme igang, så jeg ved hvor svært det er!! Hvis du har lyst kan vi skrive sammen privat og hjælpe hinanden med motivation og opbakning når det hele driller??
Anmeld