Anonym skriver:
Hej alle.
Ja som i kan se på overskriften er jeg overvægtigt kvinde, som prøver at blive gravid. Min kæreste og jeg har snart prøvet i 10 måneder.. og modet er virkelig ved at forsvinde. Jeg ved godt at det er svære at blive gravid når man er overvægtig, men for søren hvor er det bare svært at finde motivation til at tabe sig! Prøver virkelig alt.
Jeg syntes ikke jeg tænker vildt meget over det, men når man hver eneste måned får menstruation så bliver man total nedtrykt og man kan derfor ikke lade være med at tænke på det..
Er der andre som har været overvægtige og er blevet gravid alligevel?
og hvad gør/gjorde I, når man er ved at mistet modet? 
Jeg har en BMI på 31, og er to gange blevet gravid naturligt. Så det har ikke været svært for os.
Er du blevet tjekket for PCO? Mange overvægtige lider af det, og det kan bla. være en af grundene til at det er svært at blive gravid, samt svært at tabe sig.
Kan du tale med din læge, og evt. få en henvisning til en diætist? Måske det ville gøre det nemmere komme lidt ned i vægt, for at øge chancen for en graviditet. Du skal også tænke på at når du først er gravid - og meget overvægtig - kan det medføre nogle risici for både dig og baby, så jo mere du kan tabe inden, jo bedre. Der er også en grænse for hvor meget du må tage på under graviditeten, når du starter højt oppe.
Jeg kan godt forstå at det er svært at finde motivationen, så jeg håber at en diætist vil kunne hjælpe og støtte dig 
Læs evt. "Spis dig gravid". Hvis du følger de kostråd i bogen 100%, vil du med garanti tabe dig, og forhåbentlig også blive gravid
Jeg kender flere det er lykkedes for, uanset om de havde PCO eller ej.
Anmeld