Forberede 3-årig på narkose/operation?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2014

Maja_4000

ano14316 skriver:

Sidst Magnus blev opereret var han lige over 2 år, der havde vi snakket om at han skulle have maske og leget det og det hjalp en del på op stuen..

I skal ikke sige hun måske har ondt når hun vågner men sig da endelig
at hun må få lige så meget is hun har lyst til..

Og så kan du jo sige noget ala.. at når hun har masken på skal hun sove, om hun vil have du synger hendes godnat sang, eller hvilken sove bamse hun vil have med..

Skal hun have premedicin inden? Stesolid de får i numsen?
Hvis hun får det, skal du vide at det gør at hun ikke kan huske noget bagefter og de kan heller ikke huske når masken bliver holdt fast.. det kan være rart at vide og huske sig selv på i situationen..
For uanset hvor nødvendigt det er og hvor godt man forbereder sig er det bare ikke fedt at lægge sit barn i narkose..

Det eneste jeg ved er at vi selv skal give hende panodil som stikpille en time før .. Må de godt have bamse med?

Frygter det sgu lidt.. Ikke så meget hvordan hun vil tage det.. Mere mig selv Især fordi jeg er gravid.. Er 100 på at jeg kommer til at tudbrøle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2014

ano14316

Maja_4000 skriver:

Det eneste jeg ved er at vi selv skal give hende panodil som stikpille en time før .. Må de godt have bamse med?

Frygter det sgu lidt.. Ikke så meget hvordan hun vil tage det.. Mere mig selv Især fordi jeg er gravid.. Er 100 på at jeg kommer til at tudbrøle

Ja det må have lige det med du synes... Når de gør klar bliver det lagt ud i deres seng...

Alle tuder når ens dyrebareste bliver lagt i narkose... De er helt vant til det..

Hvilket hospital skal hun opereres på?
Hvis I har lidt tid på afdelingen så spørg om i må få bogen med Rico der hjælper en pige der skal opereres.. Det er er hæfte der gennemgår operationen i børnehøjde og Rico er en bamse hun får med... Den kan være godt at snakke ud fra..
Ser lige om jeg kan finde dem online..

Anmeld

24. april 2014

Maja_4000

ano14316 skriver:

Ja det må have lige det med du synes... Når de gør klar bliver det lagt ud i deres seng...

Alle tuder når ens dyrebareste bliver lagt i narkose... De er helt vant til det..

Hvilket hospital skal hun opereres på?
Hvis I har lidt tid på afdelingen så spørg om i må få bogen med Rico der hjælper en pige der skal opereres.. Det er er hæfte der gennemgår operationen i børnehøjde og Rico er en bamse hun får med... Den kan være godt at snakke ud fra..
Ser lige om jeg kan finde dem online..

Hun skal opereres på en øre/næse/hals-klinik.. Så vi skal ikke 'rigtigt' på sugehuset

Den lyder god.. Var på biblioteket tidligere, men synes ikke der var noget ordentligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.