Maria-s skriver:
Phuuu det lyder hårdt. Jeg forstår udemærket det dilemma du står i, hvor du føler du "splitter" familien, hvis du stopper med at invitere hende.
men nu spørger jeg bare lige, for synes ikke jeg kunne læse det ud fra dit indlæg. Men har du prøvet at sige stop og banke i bordet overfor din søster? At give hende svar på tiltale, når hun siger ting nedladende om dig eller dine? Det kan man godt på en sober måde, uden at tilsvine modparten. Hvis hun så står helt af over det. Jamen så må du banke i bordet og sige at sådan vil du ikke tales til. Det undre mig meget at dine forældre også bare finder sig i hvordan hun er/ taler/ opføre sig?... Er der ingen der har gjort hende opmærksom på at hun tramper på jer? Hvorfor bliver det umiddelbart bare accepteret?
Det er nemlig det, der er så hårdt. Vil nødig være den der splitter familien, som jeg vil komme til hvis jeg bryder med hende.
Jeg har mange mange gange banket i bordet og sagt frs. Både på en pæn måde og en mindre pæn måde, og det hjælper overhovedet ingenting. Hun er typen der råber op, og tager en masse old gamle diskussioner op, og svarer ikke på tiltale overhovedet, og vender og drejer ALT. Det er meget svært at forklare, for har aldrig nogensinde mødt en person som min søster.
Både min mor og far kan se at hun er meget speciel, og ikke er rimelig overfor nogen af os, og i særdeleshed ikke mig. Min bror er hun sød og rar overfor og vil gerne høre til ham. (Tror det er fordi han er en dreng, og hun føler derfor ikke hun skal konkurrere med ham).
Min mor har grædt mange tårer over det hele, men hun lukker ligesom af, og regner med at jeg jo bare er rummelig som jeg altid har været. Hun tager ikke som sådan parti, men hun siger at hun fuldt ud forstår mig, men at man jo ikke kan vælge mellem ens børn. Og det forstår jeg jo sagtens, jeg er selv mor, og det er mit værste mareridt at mine børn skal slås på den måde. Men mine forældre går bare på listefødder når de er sammen med hende og lader hende snakke og snakke, og faktisk taler hende lidt efter munden for at få "fred" for skænderier
Anmeld