Det her bliver måske lidt langt og rodet men her kommer det

Min storesøster og jeg har ikke haft et godt forhold til hinanden siden vi var børn. Jeg er nu i midten af tyverne og hun er i slutningen af tyverne. Hun har altid gerne ville konkurrere med mig, og det har stået på i alt den tid jeg husker. Hun vil aldrig høre om mit liv, men vil kun fortælle om sit eget, og lytter på ingen måde når man snakker til hende. Jo hvis det går mig skidt lytter hun

Føler og har følt i mange år, at hun faktisk ville ønske at jeg ikke eksisterede.
Hun er meget opfarende overfor mig, og skal virkelig passe på med hvad jeg siger til hende, for hun er en tikkende bombe overfor mig. Hun har meget had til mig, som jeg tror bunder i misundelse. Misundelsen er dog i min verden helt ubegrundet.
Min søster er veluddannet og en flot og pligtopfyldene kvinde. Hun er gift og sammen har de et barn.
Jeg har en kæreste og sammen har vi en fælles datter. Min kæreste har et godt job og har også en lang uddannelse. Jeg derimod har en kort uddannelse, og har altid været glad og tilfreds med det.
Jeg har gjort så meget for hende bl.a. planlagde jeg hendes polterabend for to år siden, og lige meget hvad jeg gør så er hun bare generelt sur på mig. Hun har p***** rigtig meget på mig de sidste mange år. Jeg har dog altid rakt hånden ud, da jeg ønsker og stadig ønsker et godt søstreskab. Dette kan bare ikke lade sig gøre, da hun modarbejder mig.
Da jeg i sin tid blev gravid, fortalte jeg hende det i uge 7. hun skrev bare tillykke, og så ikke mere. (Hun har altid sagt at hun hader børn og aldrig vil have børn, og det samme har hendes mand sagt, og de har altid til familiearrangementer ville diskutere dette emne med mig og min mand, fordi vi altid har ønsket os at stifte familie).
Dagen efter jeg fortalte hende om graviditeten fortæller hun mig så, at nu har hun smidt p-pillerne. Ok tænker jeg, fedt så kan vi måske have det sammen, og jeg glædede mig meget til at blive moster.
Igennem hele min graviditet fortæller min søster mig, at man jo slet ikke kan se noget på mine scanningsbilleder. Jeg sender hende nemlig et par stykker i graviditeten. Hun spørger mig ikke på et eneste tidspunkt i min graviditet hvordan det går eller noget som helst.
Min søster bliver så gravid to måneder efter hun har smidt p-pillerne og jeg er glad på deres vegne, og skriver meget til hende og spørger hvordan hun har det og komplimentere hendes scanningsbilleder. Ikke på noget tidspunkt spørger hun ind til mig.
Da jeg føder min pige skriver hun bare tillykke. Og det er det. Hun kommer ikke engang ud på sygehuset og ser min datter

Først da hun er 1 måned gammel kommer hun med mine forældre ud til os og ser hende.
Da hun så føder stiller jeg op dagen efter hun har født, for vil selvfølgelig gerne være en god søster og vil meget gerne se min lille nevø, som jeg selvfølgelig elsker højt.
Nu er vi lige flyttet i ny lejlighed, jeg og min lille familie, og det er vi selvfølgelig meget glade for, da vi kommer fra en kollegielejlighed, som ikke var meget. Hun hverken siger tillykke eller buh eller bæh, når jeg fortæller hende det. Det bliver bare fuldstændig ignoreret.
Hende og hendes mand sviner andre mennesker til som ikke har samme holdning som dem. De kritisere alt og alle, og snakker meget nedladende om folk der har en kort uddannelse, eller folk som er syge og er på kontanthjælp f.eks. De snakker om civiliserede mennesker (synes de selv de er), og så os andre, som ikke har læst 7 år på universitetet. Det er rigtig hårdt at høre på. Jeg er så stolt af min søster, og det hun har opnået uddannelsemæssigt, men det sårer mig meget at de snakker nedladende i mit påhør om mit uddannelsesniveau. For det er jo det jeg har valgt og er glad for. Min mand er veluddannet og tjener godt, og jeg er overbevist om, at de ikke mener at jeg fortjener ham, nu jeg er så "lille" i deres øjne.
Hun ringede til min mor for et stykke tid siden og svinede mig til overfor hende, og sagde mange mange grimme ting om mig. Fuldstændig ud af det blå. Vi var hverken uvenner eller noget som helst. Det sårede mig dybt, da jeg ALDRIG har gjort hende noget som helst eller ønsket hende ondt. Jeg elsker min søster. Og det er det frygtelige. Jeg elsker hende selvom hun har behandlet mig så grimt, og der er mange mange andre ting i det også, men det kan slet ikke skrives ned, fordi det tangere til psykisk terror.
Lige nu ses vi kun til familiesammenkomster. Vi snakker ikke sammen ellers, ved mindre jeg tager med min mor ind til hende, som jeg har haft gjort to gange. Det stoppede jeg med efter at hun ytrede at jeg da måtte kede mig derhjemme, fordi jeg ikke gik til noget med min datter hver dag. (Hun går til svømning, rytmik, puslestik osv, og er ude af døren hver dag). Men det kan min baby og jeg ikke klare. Min datter fungere bedst med faste rutiner, og det kan vi ikke have hvis vi skal gå til noget hver dag. Hun mente så det var derfor jeg ville tage med min mor derind, fordi jeg havde et kedeligt liv efter hendes mening

Så mistede jeg ligesom lysten til at tage med min mor derind. Selvom det faktisk havde været hyggeligt, at være derinde, og børnene var meget interesseret i hinanden.
Min mor ønsker at vi selvfølgelig skal være gode venner, og siger om min søster "sådan er hun bare, sådan er hun også overfor mig", så bare hver rummelig og lad det gå ind af det ene øre og ud igen af det andet, men det har jeg gjort i flere år og jeg VIL ikke mere. Jeg er kørt psykisk ned af det, og ville ønske jeg aldrig skulle se dem mere, fordi jeg får det så dårligt med alle de nedladende ting min søster og også hendes mand siger. Men jeg vil jo heller ikke undværre min nevø, som jeg elsker meget højt, selvom jeg ikke er en stor del af hans liv. Mine forældre forstår mig fuldt ud, og de kan godt se den er gal, men de kan intet gøre selvfølgelig. Allerede nu er jeg bange for min datters 1 års fødselsdag, da jeg helst ikke vil have dem med, men bliver nødt til at invitere dem, for ellers melder jeg krig, og vil ikke ødelægge min familie. Men de interessere sig ikke en dyt for vores liv overhovedet, så forstår ikke hvorfor de bør med. Men ja, det er jo familie.
Har det så skidt med alt det her

Hvad i alverden gør man dog