Indberetning..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. april 2014

stjernehimmel

Patriark skriver:

Det vel ikke systemet du kæmper mod? Det trods alt ikke systemet der ødelægger barnet, eller hvad?

Hvis børnene er ødelagt må det vel alt andet lige være forældre og personer i barnets netværk!

barnet var godt ødelagt, inden systemet tog over.... og de har ikke gjort tingene bedre... for at sige det mildt...

og så må jeg hellere  da det slet ikke er overstået endnu...desværre....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
stjernehimmel skriver:

barnet var godt ødelagt, inden systemet tog over.... og de har ikke gjort tingene bedre... for at sige det mildt...

og så må jeg hellere  da det slet ikke er overstået endnu...desværre....

Men hvor ved du fra hvilke tiltag der er blevet gjort? 

Anmeld

24. april 2014

LilleSmølf

stjernehimmel skriver:

Fordi at er det nogle tæt på, ser man at der ikke sker noget... og tingene kun bliver værre og værre....

(Her er det en MEGET indviiklet og ubehagelige historie.... som stadig er igang.....)

Her har det og er det stadig en kæmpe kamp af få den nødvendige hjælp mm.... inden det er helt for sent.... 

Og når man først står i det, som jeg/vi gør finder man ud af at barnet tarv ikke altid kommer først og er i fokus... tværtigmod....

En kamp mod systemet, er en opslidende kamp...

Især når man ser hvor ødelagt barnet, alt omkring barnet bliver ødelagt og ikke bliver hørt eller hjulpet...

Det er helt ok du spørg..... 

Og jeg forstår godt at folk udefra ikke forstår det.. og ikke kan tro/forholde sig til hvad der foregår i vores tilfælde, for man skal nok stå i det før man finder ud af hvor uretfærdig et system og håndtering/manglende håndtering kan være....

Okay. Jeg forstod det som om det var en kamp at LAVE en underretning omkring fx. naboen, der slog sine børn, og man derefter skulle en masse igennem selv - derfor blev jeg forvirret.

Er ked af at der foregår sådan noget i din omgangskreds. Og nej, systemet varetager desværre langt fra altid barnets tarv eller lader barnet komme i første rækker.

Håber det løser sig for jer!

Anmeld

1. maj 2014

stjernehimmel

mor:) skriver:

Men hvor ved du fra hvilke tiltag der er blevet gjort? 

Fordi det er familie som jeg så hver dag......

Anmeld

2. maj 2014

Zelinasmor

Jeg har ikke prøvet at underrette kommunen. Men jeg er selv blevet indberettet. Uden grund. Min datter har altid grædt meget voldsomt og hysterisk når hun var ked af det. Det lyder nærmest som om nogle mishandler hende. Min tidligere underbo var overbevist om at mit barn havde det skidt, men i stedet for at forhøre sig hos mig eller noget underrettede han mig til kommunen. Jeg var fuldstændig knust, da det ikke er fedt at have været i "det system". Heldigvis tog jeg min datter med til mødet og vi havde en god lang snak og de så et glad barn i trivsel. Så de gjorde ikke mere efterfølgende. Jeg synes virkelig man skal passe på med at underrette med mindre man faktisk har set med egne øjne at der sker noget som ikke burde ske. Nogle børn er sensitive og udadreagerende uden der absolut behøves være en større årsag. 

Anmeld

2. maj 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Har ikke selv prøvet at lave en underretning...

MEN har prøvet at der ikke blev lyttet om at min lillebror havde brug for hjælp førend han var så langt ude at han stadig kæmper for at komme tilbage igen...

er selv blevet underrettet omkring af 2 omgange grundet vores søns udvikling... den sidste underretning har startet en børnefaglig undersøgelse der skal afdække hvordan vi kan støtte ham og hjælpe ham bedst muligt...

kan kun sige at føler du der er noget galt og har snakket med de involverede om det og fået svar uden det løste noget så ville jeg underrette om det...

hvis der ikke er noget i det har dem der underrettes om ikke noget at bekymre sig om...

Siger jeg som selv sidder nu midt i systemet og er hamrende bange for de banker på døren og tager vores søn med sig for en sikkerheds skyld...

Anmeld

2. maj 2014

Dafnies

Anonym skriver:

Er der nogen som har prøvet at lave en indberetning mht trivsel af et barn? Hvis ja, hvad kom der så ud af det? Hvordan havde i det bagefter?

Følger lige med...
Jeg har ikke selv gjort det, men jeg har faktisk overvejet det kraftigt. Jeg synes det er en rigtig svær beslutning - jeg vil ikke lave en indberetning på et barn, med mindre jeg er forbandet sikker på, at det er med god grund..

Anmeld

2. maj 2014

Dafnies

Nej. Men du må være meget beskrivende og præcis i din beskrivelse: hvad har du observeret, hvorfor er det bekymrende og hvor ofte, i hvilken kontekst osv.

Det hedder i øvrigt en underetning. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.