Tænker I over brugen af jeres smartphones/tablets?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. april 2014

FamilenStorm

Isabella_mor skriver:

Synes tit jeg læser at forældre lusker sig til at sidde med deres smartphones frem for at bruge tiden på børnene.! 

Jeg kan godt nikke genkendende til "jeg skal liiige se det her" eller at jeg selv  kommer til at sidde med telefonen ved spisebordet.! Og jeg har besluttet mig for, at det skal være slut. 

Jeg er alt for meget på det forkerte sted. Det kan ikke være rigtigt. Så nul mobil fra bassen kommer hjem fra børnehave til han er puttet. Og gerne længere, så der også er tid til kæresten  

join me, hvis i selv sidder med dårlig samvittighed over at jeres kostbare tid ryger direkte ud i det store internet. I får det jo ikke tilbage igen. Jeg gør hvertfald ikke.

Hvem er med mig ??? 

Har selv lige tænkt tanken idag.. Og er helt med.. Synes jeg er god til at lade den ligge .. Men kunne helt sikkert godt blive bedre..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2014

Lillepigen2

Min datter på 4mdr er også MEGET interesseret i hvad der foregår med den mobilos..

Jeg er meget opmærksom på kun at have den fremme når ikke jeg sidder med hende.. Det samme gælder fjernsyn som jeg også forsøger at holde slukket når hun er vågen(tror på det giver en langt bedre søvn til det lille pus)

Men ja at være opmærksom på det skal man dælme..

Anmeld

22. april 2014

Happiness

MorDk skriver:

Det er bare SÅ vigtigt. Det med at ha tlf. og tjekke når man ammer.... åhhhh lad vær. Kig på dit barn vær til stede. Dit barn kan mærke du ikke er nærværende.

Men du er jo klar over det.... 

Det er det når jeg kan se et mønster i spisetider og nattesøvn Når jeg ammer for længe/ ofte så sover hun ikke om natten da det giver maveonde! Og har den vildeste ammehjerne, så bruger min tlf i stedet for at skulle rende rundt med en kuglepen og papir. Det er i samarbejde med sundhedsplejsken at jeg notere spise-soverytmen.

Men tak for dunk oven i hovedet.... Nu når jeg selv var klar over det....  

Anmeld

22. april 2014

StudPsyk

MorDk skriver:

Det er bare SÅ vigtigt. Det med at ha tlf. og tjekke når man ammer.... åhhhh lad vær. Kig på dit barn vær til stede. Dit barn kan mærke du ikke er nærværende.

Men du er jo klar over det.... 

Arhh, nu synes jeg godt nok du er lige grov nok. Især i din formulering! Et spædbarn der ammer er så fyldt op af følelsen af mors hud, lugten af hende, smagen af mælken, roen at det ikke ænser, at mor lige sidder med mobilen. Man kan jo sagtens være nærværende selvom man ikke sidder og glor på sit barn.

Puha, hvis jeg havde skulle sidde og kigge forelsket på James hver gang jeg ammede ham, tror jeg sgu jeg var gået til af kedsomhed. Jeg synes det var hyggeligt, jeg nød stunderne og jeg elsker min dreng, men det er godt nok lang tid bare at ligge og se på et spædbarn, som alligevel er ligeglad. Det tror jeg altså ikke der er mange der gør. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.