Tror i de vil hjælpe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. april 2014

lineog4

grinny skriver:

Jeg tænker også at det kan give lidt ro og evt. en forklaring! Vi har allerede fået henvisning til sædprøve og det får vi klaret her d. 30 så det er et skridt i den rigtige retning.

Det ville jo bare, hvis der er et eller andet galt, være meget rart at vide det så man ikke går flere år igen  Og så er man vel også lidt desperat 

Ikke sikkert det giver forklaring, men det giver ro (i hvert fald lige der) at få at vide det hele ser rigtigt ud, at der er passage, at du har ægløsning osv.

man bliver ikke hurtigere gravid, men får lidt mindre hjertebanken.

Puha ved bare hvor meget fokus er på det forbandede underliv og den graviditet som er så ønsket og samtidig så frygtet... 

Jeg kan jo egentlig kun fortælle solskinshistorien: at jeg har fået to raske og levende drenge og næsten føler mig helt lykkelig - altså med et men, men lykkelig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2014

Jj1709

lineog4 skriver:

Har erfaring (ikke personligt) på processen kan fremskyndes efter man har mistet et barn - heldigvis er der lidt menneskelighed tilbage i systemet nogen gangr 

Det kan godt være de kan fremskynde det ved nogen..�� Men for mit vedkommende gik der 1 år fra jeg mistede, til klinikken ville tage os ind �� 

Anmeld

21. april 2014

lineog4

Jj1709 skriver:

Det kan godt være de kan fremskynde det ved nogen..�� Men for mit vedkommende gik der 1 år fra jeg mistede, til klinikken ville tage os ind �� 

Det lyder hårdt. Synes kun jeg har hørt positivt fra de som har mistet hvor de skulle i behandling, og ja egentlig i det hele taget, men der er jo altid forskelle. 

Jeg oplevede også næsten minus hjælp da jeg blev gravid igen, hvor andre fik en del ekstra scanninger, sat i gang osv

Anmeld

21. april 2014

grinny

lineog4 skriver:

Ikke sikkert det giver forklaring, men det giver ro (i hvert fald lige der) at få at vide det hele ser rigtigt ud, at der er passage, at du har ægløsning osv.

man bliver ikke hurtigere gravid, men får lidt mindre hjertebanken.

Puha ved bare hvor meget fokus er på det forbandede underliv og den graviditet som er så ønsket og samtidig så frygtet... 

Jeg kan jo egentlig kun fortælle solskinshistorien: at jeg har fået to raske og levende drenge og næsten føler mig helt lykkelig - altså med et men, men lykkelig

Det er egentlig det jeg bare gerne vil vide. Kan godt være det tager 1 år, 2 år eller 7 måneder, men bare det at jeg ved at det kan godt lade sig gøre i stedet for den her uvished hvor jeg ikke ved om en af os fejler noget - puha, den er ubehagelig 

Og jeg regner jo med at gøre dig kunsten efter og blive gravid lige om snart  

Anmeld

21. april 2014

lineog4

grinny skriver:

Det er egentlig det jeg bare gerne vil vide. Kan godt være det tager 1 år, 2 år eller 7 måneder, men bare det at jeg ved at det kan godt lade sig gøre i stedet for den her uvished hvor jeg ikke ved om en af os fejler noget - puha, den er ubehagelig 

Og jeg regner jo med at gøre dig kunsten efter og blive gravid lige om snart  

Uvisheden er er helvede og uvisheden når man har mistet et barn er ikke bare et helvede men angst provokerende for at miste kontrollen igen, ikke kunne styre situationen og blive kastet ned i helvedes forgård er det man ikke bare frygter men også regner med.

tror man skal være super ærlig over for "systemet", fortælle om den usikkerhed der æder ens tanker hver evig eneste dag og gør man ikke kan tage et lille museskridt videre. Jeg har mødt så mange i "systemet" som simpelthen ikke forstår det for de har ingen referenceramme. Og de lyttede og handlede når jeg havde forklaret (kunne jeg ikke med den første graviditet desværre).

Anmeld

21. april 2014

grinny

lineog4 skriver:

Uvisheden er er helvede og uvisheden når man har mistet et barn er ikke bare et helvede men angst provokerende for at miste kontrollen igen, ikke kunne styre situationen og blive kastet ned i helvedes forgård er det man ikke bare frygter men også regner med.

tror man skal være super ærlig over for "systemet", fortælle om den usikkerhed der æder ens tanker hver evig eneste dag og gør man ikke kan tage et lille museskridt videre. Jeg har mødt så mange i "systemet" som simpelthen ikke forstår det for de har ingen referenceramme. Og de lyttede og handlede når jeg havde forklaret (kunne jeg ikke med den første graviditet desværre).

Har heldigvis en meget forstående læge som ville trylle mig gravid hvis han kunne 

Er sikker på at han vil forstå min usikkerhed og min lyst til at blive undersøgt, og heldigvis er det jo bare ham der skal give mig henvisningen 

Anmeld

22. april 2014

MorTilDenDejligste

grinny skriver:

Vi har snakket meget herhjemme om det at få hjælp til at få børn.

På mange måder er jeg skræmt for om det tager 3 år igen, men på den anden side tænker jeg også at jeg jo har været gravid og derfor måske ikke behøver hjælpen?

Men det var jo meningen at jeg skulle have været til de første undersøgelser juni sidste år, dem kom jeg jo så aldrig til, nu er det så jeg tænker. Det er snart 5 måneder siden jeg fødte og vi har på intet tidspunkt beskyttet os. Det er jo som sådan ikke lang tid, men kan man alligevel spørge om henvisning til de undersøgelser som jeg skulle have haft lavet?

Jeg snakker ikke om at starte behandling lige nu og her, men vi ved jo i realiteten ikke om det er noget galt og derfor tænker jeg at det ville være meget rart at få en afklaring på hvorfor det tog så lang tid. Bliver man "nulstillet" efter en øko graviditet? Eller har man stadig "ret" til at blive undersøgt?

vi fik sagt gang i det hele ang behandling men kom heller aldrig igang for dage efter vi havde haft samtalen med lægen om at skulle i behandling så havde jeg en positiv test i hånden.
da vi så begyndt på pb her igen fik jeg at vide at fordi vi har fået en uden behandling så skulle vi selv betale for det hvis det var vi ville have hjælp, da de ikke hjælper familier der har fået børn uden behandling med mindre der er sket et eller andet der kan gøre at man ikke kan få børn naturligt så som kræft og i den dur. men det skader vel aldrig at snakke med lægen om det.

Anmeld

22. april 2014

grinny

catharina skriver:

vi fik sagt gang i det hele ang behandling men kom heller aldrig igang for dage efter vi havde haft samtalen med lægen om at skulle i behandling så havde jeg en positiv test i hånden.
da vi så begyndt på pb her igen fik jeg at vide at fordi vi har fået en uden behandling så skulle vi selv betale for det hvis det var vi ville have hjælp, da de ikke hjælper familier der har fået børn uden behandling med mindre der er sket et eller andet der kan gøre at man ikke kan få børn naturligt så som kræft og i den dur. men det skader vel aldrig at snakke med lægen om det.

Det har jeg godt nok aldrig hørt før  Jeg har fået af vide at vi aldrig ville komme til at vente 3 år igen og at vi så skulle i behandling, ved bare ikke om vi allerede kan starte undersøgelserne 

Anmeld

22. april 2014

Student

Hej allesammen!

Jeg er i gang med at skrive mit eksamensprojekt, der jeg undersøger ufrivillig barnløshed. Jeg ville være meget taknemmelig hvis du som er en kvinde i denne situation, vil tage dig tid til at besvare et par spørgsmål. Undersøgelsen er anonym og vil kun vises statistisk i lagkagemodeller. Jeg takker på forhånd for jeres hjælp Mvh My

Link til spørgeskema:

https://docs.google.com/forms/d/16CJjb7GDYt69KVDsrIw9LFQYcHuzCq6RfLj9_EkHJgk/viewform

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.