LMX skriver:
Først og fremmest. Det er noget sludder at man kan spise maven stor igen. Det kan slet ikke lade sig gøre.
Når det så er sagt så skal du selvfølgelig ha hovedet med i operationen for det kan sagtens lade sig gøre ved små mængder usund kost at få flere kcal indenbords end du forbrænder. Og vi ved jo alle at det handler om at indtage mindre end du forbrænder.
Jeg fik operationen i 2008 og venter nu barn nr 2 efterfølgende med termin imorgen 
Operationen har givet mig præcis det den lover. Hvilket er at vægttab på ca 80% af den overvægt man slæber rundt på. MEN, det kommer jo helt an på udgangspunktet. Jeg vejede f.eks 130kg da jeg blev indstillet og ca 115 da jeg blev opereret.
De sidste 15-20kg skal jeg stadig slås for at tabe, men min operation holder kilo'erne i hævd så jeg ikke tager på igen og min operation er trods alt 6 år gammel!
Eneste bivirkninger er lejlighedsvis problemer med at holde vitaminbalancen oppe. Især Jern og B12 Og i graviditeten også kalk og D vitamin. Man bliver fulgt tæt når man er gravid. Med scanninger, lægesamtaler, blodprøver osv hver 4. uge så de kan se at den lille har det godt og udvikler sig korrekt mht vægt. Desuden kan man ha tendens til graviditetssukkersyge og derfor skal man også måle blodsukre ind imellem da man ikke kan gennemgå en glukosebelastning.
Min operation er det BEDSTE jeg nogensinde har gjort for mig selv og jeg anbefaler den gerne til andre, MEN, der er skrappe krav og de er skærpede siden jeg fik min. Så jeg er slet ikke sikker på at dine små 112kg er nok til at komme i betragtning. Jeg tvivler faktisk på det.
Operationen skal gives til mennesker hvor den er livreddende og ikke bare bekvem. Dit BMI skal vist nok være dobbelt op af normalt. dvs 50 uden følgesygdomme og 40 eller 45 med følgesygdomme. Er dog ikke sikker.
Da jeg blev opereret hed det 40 uden og 35 med følgesygdomme. Og ved det er sat op efterfølgende.
Når du bliver indstillet skal du tabe 8% af din vægt og holde det i en periode. Og det handler IKKE om at du skal bevise at du VIL, men derimod at det første fedt du taber sidder omkring de indre organer og gør det nemmere og mere ufarligt at operere dig.
Skriv gerne privat hvis du har brug for det...
Kh Linda
Der er vi altså uenige. Min svigermor kan spise nøjagtig det samme som før og har endda taget 30 kg på igen. Det samme med min svigerinde. Kunne godt tænke mig hvordan du konkluderer at det er vrøvl?