Anonym skriver:
Åha det er jo ikke det tråden handler om. Hun er 4,5 år og vi har snakket om de ting flere gange. Hun spørger tit hvad det ene og det andet er for noget.
Jeg ved da godt hvorfor hun piller. Mit problem var at hun gør det så meget at hun får ondt og bliver rød. Har du læst tråden ordentligt? Jeg spørger udelukkende om hvad jeg kan gøre, evt smøre med, så hun ikke har ondt.
Min datter pillede ogsaa meget i den alder og havde samme problem som din, nemlig at det gjorde ondt til sidst.
Vi gjorde ikke andet end at minde hende om det igen og igen og igen, at det altsaa resulterer i at det goer ondt naar det nu er hele tiden. Nu er hun 9 og det er gaaet over. Hvornaar det praecist skete ved jeg ikke, men det er da noget tid siden, aar vil jeg sige. Jeg kom bare lige i tanke om det nu du naevnte det. Hun piller da sikkert stadig, men saa er det mere privat.
Min soen har ogsaa et tic som er at staa og nulre og kloe paa tissemanden hele tiden (som maend nu goer!!). Men det er ret meget saa ham minder jeg ogsaa om hele tiden at man ikke behoeves at staa og kloe sig paa tissemanden mens man snakker med andre mennesker
. Nej, det er heldigvis mest hjemme tror jeg, men man maa gerne vaere lidt bevidst om hvornaar haanden sidder i skridtet og hvorfor. Jeg har jo ogsaa bedt dem om at holde op med at bide negle.
Naa, det var ikke mange gode raad jeg kom med, men ville bare lige dele oplevelsen 
Anmeld