Kan ikke finde en passende overskrift.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. april 2014

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

altså nu er han kun 2½ men han piller også allerede en del dernede...

MEN han fårlov og vi snakker åbent om at han gør det og at det kan gøre av når han hiver den halvt op på maven osv...

lad hende gøre det men ja som du også gør snak med hende om det hun gør og sørg for at vise at det er okay at hun er nysgerrig uden at opfodre hende

Det er ikke så meget det der er problemstillingen

Det er at hun får ondt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2014

M&F&C

Jeg vil også sige: lige forbi lægen på tirsdag og få tjekket om hun har svamp. Så kan hun få noget salve - hvis det er det.

Og ellers så lad hende (her er reglen at man skal gå ind til sig selv) - men lad hende også vide, at gør hun det for meget så får hun ondt.

Anmeld

20. april 2014

Anonym trådstarter

-Sigrid- skriver:

Min datter får lov til at pille alt det hun vil, ved sig selv. Og hun må også godt komme med mig på toilet, for det er åbenbart meget spændende når mor tisser 

Jeg ville minde hende om det ligesom hvis hun bed negle, men ikke mere. På et tidspunkt lærer hun forhåbentlig det nok at kende dernede til at det ikke har nyhedens interesse mere, og så stopper det? Jeg ville aldrig forbyde hende at pille der, ud over når vi er sammen med andre og det kan virke krænkende/provokerende. Ligesom jeg aldrig ville forbyde hende at studere sine øre, tær, mund osv, med mindre der var noget fysisk skadende ved det, ud over ømhed 

Hun er så stor at vi har haft flere snakke om de ting fordi hun spørger og er nysgerrig

Synes bare det er synd hun får så ondt fordi hun simpelthen ikke kan lade være- Det var mere der problemet lå. Men vi må prøve at smøre med noget.

Anmeld

20. april 2014

Anonym trådstarter

Dr. House skriver:

Få hende undersøgt.

Det kan være noget der irriterende hende, enten udslæt eller svamp.

Hun bliver kun rød når hun har pillet, men det kan være svamp alligevel?

Anmeld

20. april 2014

Lullaby

Min datter gjorde det nøjagtig samme og hun havde svamp. 

Anmeld

20. april 2014

Dr. House

Anonym skriver:

Hun bliver kun rød når hun har pillet, men det kan være svamp alligevel?

Ja, det kan det sagtens. Ikke alt svamp er lige rødt, men huden hæver op når det bliver irriteret.

Anmeld

20. april 2014

Anonym trådstarter

Dr. House skriver:

Ja, det kan det sagtens. Ikke alt svamp er lige rødt, men huden hæver op når det bliver irriteret.

Okay tak, jeg må ringe til lægen

Anmeld

20. april 2014

Anonym8827

Anonym skriver:

Men håber på et godt råd alligevel.

Min datter er 4,5 år og er begyndt at pille sig rigtig meget i skridtet. Især når hun sidder i badekaret.

Det er der jo ikke noget galt med, men hun gør det så meget at hun bliver ildrød og krymper sig helt når hun tisser. Det gør jo hammer ondt

Jeg har prøvet at forklare hende at det gør ondt fordi hun piller og hun holder når jeg minder hende om det, men hun gør det hurtigt igen.

Kan man smøre med noget til den "fase" er ovre??

Det er en meget vigtigt fase af hendes liv, som ikke hænger sammen med svamp nødvendigvis. Nok nærmere onanering. Det er fase som hjælper hende selv til at blive selvbevidst om hendes krop og hvordan føles m.m.
Ja creme ville hjælpe, og måske forklare hende, at når hun kan mærke det gør ondt, så er det fordi hendes "nederdele" vil have lidt fred

Anmeld

20. april 2014

-Sigrid-

Anonym skriver:

Hun er så stor at vi har haft flere snakke om de ting fordi hun spørger og er nysgerrig

Synes bare det er synd hun får så ondt fordi hun simpelthen ikke kan lade være- Det var mere der problemet lå. Men vi må prøve at smøre med noget.

Det ved jeg, nudisten/naturligste kom bare lige op i mig håber det hjælper på din lille pige 

Anmeld

21. april 2014

Anonym trådstarter

Anonym8827 skriver:

Det er en meget vigtigt fase af hendes liv, som ikke hænger sammen med svamp nødvendigvis. Nok nærmere onanering. Det er fase som hjælper hende selv til at blive selvbevidst om hendes krop og hvordan føles m.m.
Ja creme ville hjælpe, og måske forklare hende, at når hun kan mærke det gør ondt, så er det fordi hendes "nederdele" vil have lidt fred

Åha det er jo ikke det tråden handler om. Hun er 4,5 år og vi har snakket om de ting flere gange. Hun spørger tit hvad det ene og det andet er for noget.

Jeg ved da godt hvorfor hun piller. Mit problem var at hun gør det så meget at hun får ondt og bliver rød. Har du læst tråden ordentligt? Jeg spørger udelukkende om hvad jeg kan gøre, evt smøre med, så hun ikke har ondt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.