Ferie med baby på 3 mdr.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.333 visninger
13 svar
7 synes godt om
20. april 2014

-Milla-

Hej.

Vi skal på ferie til Mallorca 31/5 og en uge frem og vi glæder os meget.
Lillesøster vil på det tidspunkt være 3 mdr. gammel og da det er første gang vi rejser med en så lille størrelse, vil det være dejligt hvis I vil dele jeres erfaringer med flyvetur, pakkeliste osv?

På forhånd tak og god påske

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2014

liten-mamma

-Milla- skriver:

Hej.

Vi skal på ferie til Mallorca 31/5 og en uge frem og vi glæder os meget.
Lillesøster vil på det tidspunkt være 3 mdr. gammel og da det er første gang vi rejser med en så lille størrelse, vil det være dejligt hvis I vil dele jeres erfaringer med flyvetur, pakkeliste osv?

På forhånd tak og god påske

Vi var en uge på Mallorca da vores datter var 5 mdr gammel  

Flyveturen tog hun pænt og lod sig slet ikke mærke af det. På vejen derned fik hun en flaske da vi lettede og ellers sad hun på skødet af mig eller far og legede med legetøj. På vejen hjem sov hun hele vejen i mine arme, svøbt ind i en dyne. 

Husk masser sol creme, sutteflaske (så den lille kan få rigeligt med vand) og sol hat. 

Det var lidt svært at holde ferie, fordi vi hele tiden skulle være obs på vores datter. Vi skiftes til at ligge og sole samt bade, fordi Nicoline skulle være i skyggen. 

Vi havde klapvogn med, så vi tog den med til poolen, så hun også kunne sove lidt i den imens, men hun var ikke så tilfreds med varmen. 

Anmeld

21. april 2014

-Milla-

Er der andre, som vil dele deres erfaringer?

Anmeld

21. april 2014

-Milla-

liten-mamma skriver:

Flyveturen tog hun pænt og lod sig slet ikke mærke af det. På vejen derned fik hun en flaske da vi lettede og ellers sad hun på skødet af mig eller far og legede med legetøj. På vejen hjem sov hun hele vejen i mine arme, svøbt ind i en dyne. 

Husk masser sol creme, sutteflaske (så den lille kan få rigeligt med vand) og sol hat. 

Det var lidt svært at holde ferie, fordi vi hele tiden skulle være obs på vores datter. Vi skiftes til at ligge og sole samt bade, fordi Nicoline skulle være i skyggen. 

Vi havde klapvogn med, så vi tog den med til poolen, så hun også kunne sove lidt i den imens, men hun var ikke så tilfreds med varmen. 

Mange tak for dit svar.

Var I afsted omkring samme tidspunkt, som vi skal?

Jeg ammer, så tænker at det umiddelbart må være nok, dog tager jeg brystpumpe og flasker med, så jeg kan malke ud.

Kan godt forestille mig, at det er meget anderledes.
Jeg har også sat mig for at det ikke bliver meget afslappet, men jeg glæder mig til at se den store glæde det vil bringe i vores søns øjne.
Det har været lidt af en omvæltning for ham de sidste 4 måneder med først at blive renlig, så indlagt på hospitalet med omgangssyge, starte i børnehave kort efter og så blive storebror.

Hvad havde I pakket af tøj osv?

Vi har også snakket om at tage klapvognen og sleebee med, da den er mere praktisk ift. barnevognen.

Anmeld

21. april 2014

-Milla-

liten-mamma skriver:

Mange tak for dit svar.

Jeg ammer, så tænker at det umiddelbart må være nok, dog tager jeg brystpumpe og flasker med, så jeg kan malke ud.

Jeg har også sat mig for at det ikke bliver meget afslappet, men jeg glæder mig til at se den store glæde det vil bringe i vores søns øjne.

Det har været lidt af en omvæltning for ham de sidste 4 måneder med først at blive renlig, så indlagt på hospitalet med omgangssyge, starte i børnehave kort efter og så blive storebror.

Vi har også snakket om at tage klapvognen og sleebee med, da den er mere praktisk ift. barnevognen.

Anmeld

21. april 2014

liten-mamma

Mange tak for dit svar.

Vi var afsted den sidste uge i juni

Det forstår jeg godt du gør, det bliver også dejligt! Og godt I er to voksne, så kan den ene jo hygge med storebror, mens den anden nusser om lillesøster. 

Jeg havde faktisk pakket alt for meget tøj. Om dagen havde hun enten kun ble på, nogen gange ingen ble eller så bare en kort ærmet bodystocking. 

Om aften havde hun bukser eller strømpebukser på, bodystocking og sjældent en tynd lang ærmet bluse udover. 

Havde også pakket en solhat, badebukser og et blødt håndklæde. 

Havde også klapvogn med, hvilket var en RIGTIG god ting!

Rigtig god tur! 

Anmeld

22. april 2014

-Milla-

liten-mamma skriver:

Vi var afsted den sidste uge i juni

Det forstår jeg godt du gør, det bliver også dejligt! Og godt I er to voksne, så kan den ene jo hygge med storebror, mens den anden nusser om lillesøster. 

Jeg havde faktisk pakket alt for meget tøj. Om dagen havde hun enten kun ble på, nogen gange ingen ble eller så bare en kort ærmet bodystocking. 

Om aften havde hun bukser eller strømpebukser på, bodystocking og sjældent en tynd lang ærmet bluse udover. 

Havde også pakket en solhat, badebukser og et blødt håndklæde. 

Havde også klapvogn med, hvilket var en RIGTIG god ting!

Rigtig god tur! 

Vi er så heldige at skulle afsted med min kærestes familie, så der er også lidt ældre fætre og en kusine, som vores søn kan lege med.
Så det skal nok blive godt.

Mange tak og igen stort tak for dine svar.

Anmeld

22. april 2014

liten-mamma

-Milla- skriver:

Vi er så heldige at skulle afsted med min kærestes familie, så der er også lidt ældre fætre og en kusine, som vores søn kan lege med.
Så det skal nok blive godt.

Mange tak og igen stort tak for dine svar.

Så kan det da kun blive en god ferie! Er meget misundelig  

Ja velbekomme da!

Anmeld

22. april 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Jeg var på Cypern med min datter da hun var 2 1/2 mdr.

Det gik over alt forventning. Jeg ammede hende fuldt ud og gav hende ikke noget ekstra ved siden af. Hun lå for det meste i sin ble om dagen og lidt tøj om aften.

Jeg havde tage barnevognen med, men kunne nu godt have nøjes med en god klapvogn.

Anmeld

22. april 2014

-Milla-

MoarHvidovre skriver:

Jeg var på Cypern med min datter da hun var 2 1/2 mdr.

Det gik over alt forventning. Jeg ammede hende fuldt ud og gav hende ikke noget ekstra ved siden af. Hun lå for det meste i sin ble om dagen og lidt tøj om aften.

Jeg havde tage barnevognen med, men kunne nu godt have nøjes med en god klapvogn.

Mange tak for svar.

Dejligt at høre din lille pige også trivedes.
Jeg håber det bliver ligeså nemt med vores lille pige.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.