Hvad synes I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. april 2014

Carina:-)

Jeg var for en del år siden i praktik i en inst. 

Der var der en pige på 5 der hver eneste dag i de 2 mdr kom i det samme sæt hver dag.

Barnet virkede hverken beskidt eller noget ,men man fik lidt den der tanke at barnet virkede lidt ulækkert fordi man er tilbjelig til at tænke at hendes tj ikke bliver vasket fordi hun har det samme på hver dag.

Og der var forældre der kommenterede det,så det var ikke bare personalet der bemærkede det. 

Jeg ville af den grund/erfaring ikke lade mit barn gå i det samme dag ud og dag ind heller ikke selv om det bliver vasket

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2014

De3Guldklumper

Jeg har en datter på 6 år som også selv vælger tøj.

Jeg har det fuldstændig på samme måde som din mand og derfor starter jeg ikke bare vaskemaskinen for et enkelt sæt tøj - men forklare datteren at der er meget andet tøj i skabet og at det koster mange penge hver gang maskinen tændes - derfor vasker den når den kan fyldes

Anmeld

20. april 2014

CaWi

Lullaby skriver:

Hov forresten, glemte at tilføje at oftest er det møgbeskidt da hun er en pige der klatrer i træer, leger vilde lege og er med på den værste.

Måske du så kunne undlade at vaske tøjet? Så det måske kun bliver vasket hver anden dag. Så er hun jo nød til at finde noget andet tøj at tage på

Anmeld

20. april 2014

SandraXOXO

Mine unger har også i perioder yndlingstøj, og så køber jeg feks hvis jeg har muligheden to tre par af yndlings jeans'ne, kjolerne eller hvad det nu er og så kan de gå med det de elsker, nærmest konstant. Og det elsker de jo. Hvad andre tænker, rager mig en papand, bare mine børn er glade. :-)

Anmeld

20. april 2014

Lullaby

Pylle3 skriver:

Jeg har en datter på 6 år som også selv vælger tøj.

Jeg har det fuldstændig på samme måde som din mand og derfor starter jeg ikke bare vaskemaskinen for et enkelt sæt tøj - men forklare datteren at der er meget andet tøj i skabet og at det koster mange penge hver gang maskinen tændes - derfor vasker den når den kan fyldes

Der er altid en maskinfuld tøj. Med 3 børn, 2 fritidsaktiviter og vores eget så er det et mirakel hvis der ikke er en maskine.

Anmeld

20. april 2014

De3Guldklumper

Lullaby skriver:

Der er altid en maskinfuld tøj. Med 3 børn, 2 fritidsaktiviter og vores eget så er det et mirakel hvis der ikke er en maskine.

Ja så er den selvfølgelig svær at komme ud af kan stadig godt følge din mand men omvendt også din datter for vi andre tager jo også det tøj på vi føler os bedst tilpas i

Selvom vi også er 5 og fritidsaktiviteter er det ikke hverdag jeg ex kan samle en omgang hvid vask eller sort - og så må hun vente

Anmeld

20. april 2014

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Puha, den synes jeg er svær

For selvf. skal hun have lov til at gå i det, som hun elsker at gå i 

Men jeg ville også tænke som din mand....

Anmeld

20. april 2014

TNBC

Lullaby skriver:

Sagen er den, at vores ældste datter har favorittøj. Korte shorts, strømpebukser/leggins og så er der 1-3 bluser som hun gerne vil have på. Hver dag lægger hun det i vaskemaskinen efter brug og hver morgen er det tørt og så tager hun det på igen. Nogle dage har hun det samme tøj på 3 dage i træk. Jeg har det sådan, at det er ok, det bliver jo vasket. Men min mand er meget obs på de signaler det sender. Hvad synes I?

Selvfølgelig skal hun have lov til at gå i det tøj hun vil, men jeg ville nok tænke lidt som din mand, og hvis jeg så et barn i det samme tøj hele tiden, ville jeg nok også tænke lidt over det. En eller to dage i træk er fint, men hvis det er det eneste hun går i.

Jeg synes du skal lade vær med at vaske det hver dag, også selvom at I har en fuld vaskemaskine, så måske lad noget andet og hendes blive tilbage, og så lære hende at man altså godt kan have andet på.

Har du spurgt hende hvorfor hun ikke vil gå i noget af det andet?

Anmeld

20. april 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg synes slet ikke det er slemt hun kan have det samme sæt på 3 dage i træk. Så længe hun er ligeglad og sålænge det ikke går ud over hendes sociale relationer så vil jeg give din datter ret: det er da ligemeget hvad pædagogerne/andre voksne tænker 

men hvis din mand synes det er slemt, så skal hun måske med på en shoppingtur og se om hun kan finde noget der minder eller også bliver hun vild med noget helt andet 

Anmeld

20. april 2014

Noahmor

Lullaby skriver:

Sagen er den, at vores ældste datter har favorittøj. Korte shorts, strømpebukser/leggins og så er der 1-3 bluser som hun gerne vil have på. Hver dag lægger hun det i vaskemaskinen efter brug og hver morgen er det tørt og så tager hun det på igen. Nogle dage har hun det samme tøj på 3 dage i træk. Jeg har det sådan, at det er ok, det bliver jo vasket. Men min mand er meget obs på de signaler det sender. Hvad synes I?

Tænker at det er helt normalt. Mine bonusbørn har ihvertfald gjort det samme fra de var omkring 10. De har stort set det samme tøj på hele tiden. Nu er bonusdatteren 16 og vil gerne skifte ofte.  Der er bare noget tøj de elsker at have på og det er ok. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.