Hvilken vaskepulver anbefaler I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. april 2014

hekran

Billemyre skriver:

Jeg vil uden tøven anbefale Ecoballs.
Du kan læse om dem (og bestille) her:
http://helsebasen.dk/product/ecoballs-150-til-150- vaske-i-vaskemaskinen-1978/

Det er et fantastisk produkt.
Min mand og jeg har brugt det et par år og det virker! (Vi har endnu ikke skullet købe nye refill-kugler - dvs. vi har brugt 130,- på "vaskepulver" i de seneste to år.)
Det tager også pletter i lige så høj grad som alt andet almindeligt vaskepulver/-middel, plus at man får en tube pletfjerner med i købet... det gjorde vi i hvert fald

Det ser spændende ud. Har aldrig hørt om det. Når det står, at de dufter rent, betyder det, sat vi er ude i noget parfume eller er det lige så frit som Neutral?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2014

Billemyre

Må jeg lige høre dig om det virkelig også tager pletter og svedlugt? Det lyder jo næsten for godt til at være sandt vi har en datter og det giver jo en del pletter og jeg gad da godt slippe for at bruge vanish og andet og bare bruge sådan nogle bolde

Til ts:
Vi bruger oftest levevis fra Føtex/Bilka/netto og det fungerer rigtig fint for os. Til pletter bruger vi dog vanish, som trods det hidsige ydre også er allergimærket

Jeg har desværre ingen erfaring med "børnepletter", men har i hvert fald HØRT, at det også virker på dem.
Vores egne pletter forsvinder - og også svedlugt.
F.eks. smed jeg en gammel træningstrøje i maskinen, som virkelig ikke lugtede godt (den havde ligget omme bag vasketøjskurven, så den havde fået lov at ligge et stykke tid, før jeg opdagede den.)
Da jeg hev den ud, duftede den lige så rent som nyvasket sengetøj, så jeg synes, det virker upåklageligt.

Og ja, mandens første kommentar, da jeg kom og fortalte om det, var også, at når noget lyder for godt til at være sandt, så er det det som regel også
Men her blev vi altså meget overraskede!

Jeg vil klart anbefale det.

Anmeld

20. april 2014

Billemyre

Det ser spændende ud. Har aldrig hørt om det. Når det står, at de dufter rent, betyder det, sat vi er ude i noget parfume eller er det lige så frit som Neutral?

Det er fuldstændig parfumefrit - så det er bare duften af rent tøj i sig selv

Måden, det rengør på, er åbenbart, at det hæver vandets pH værdi op til et niveau hvor bakterier ikke længere kan leve, og hvor smuds og andre gode sager bliver opløst....

Anmeld

20. april 2014

Jeia

flowerpot3 skriver:

Hejså,

Herhjemme bruger vi Neutral og det har vi gjort i flere år. Jeg overvejer dog at skifte til et andet mærke da både jeg og mine  børn er begyndt at få små knopper på armerne og se om dette skift gør noget (godt) for huden. Så piger; hvilken vaskepulver anbefaler I? Det er vigtigt at den er uden allergene og evt også skånsom ved miljøet. På forhånd tak y

Manden for også røde prikker overalt af neutral samt en masse andre vaskemidler (og anden sæbe samt lotions) Af vaskemidler bruger vi enten grøn balance eller änglamark.

Anmeld

20. april 2014

flowerpot3

B&J skriver:

den bruger vi også uden problemer og har gjord altid...

det er ikke loppe bid hvis i har dyr?

for det er da surt hvis det er vaskepulveret

Jeg ved heller ikke om det er pga vaskepulveret, men vil prøve at se om det gør en forskel, hvis vi bruger et andet produkt end Neutral. Vi har intet dyr herhjemme, så det er helt sikkert ikke loppebider

Anmeld

20. april 2014

flowerpot3

Jeia skriver:

Manden for også røde prikker overalt af neutral samt en masse andre vaskemidler (og anden sæbe samt lotions) Af vaskemidler bruger vi enten grøn balance eller änglamark.

Min søns knopper er også rødlige,  de klør og området virker tør på trods af brug af fugtigheds creme. 

Anmeld

20. april 2014

StineC

Den parfumefri fra Rema1000. Billigt og fungerer super godt. ??

Anmeld

20. april 2014

Jeia

flowerpot3 skriver:

Min søns knopper er også rødlige,  de klør og området virker tør på trods af brug af fugtigheds creme. 

Det lyder som mandens udslæt. Vores søn fik det også en gang på armene og på halsen, efter at havde brugt en t-shirt vasket i Ariel mener jeg det var. Det er i hvert fald værd at prøve andre vaskepulvre. Manden kan for uden änglamark og grøn balance også tåle de fleste billige vaskepulvre, jeg synes bare ikke at alle fjerner pletter lige godt.

Anmeld

21. april 2014

B&J

flowerpot3 skriver:

Jeg ved heller ikke om det er pga vaskepulveret, men vil prøve at se om det gør en forskel, hvis vi bruger et andet produkt end Neutral. Vi har intet dyr herhjemme, så det er helt sikkert ikke loppebider

Nej det er det ikke... men træls det er det bestemt men kan jo også være de går væk af sig selv, kan jo også være lægen kan svare på det

Anmeld

21. april 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg bruger vaskepulver fra Ecover, og det er jeg rigtig glad for

Det er skånsomt for miljøet, og den smule duft der er i, er plantebaseret så man undgår en masse ubehagelige kemikalier

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.