SANIE89 skriver:
Du har helt ret i det du siger med hun ser sig lidt som mor for hende. hun kalder hende hendes baby osv. Pigen er snart 6 år.
Jeg har prøvet at forklare hende pænt hvorfor jeg gerne ville have hun har voret tøj på. af den grund, vi bruger penge på det og gerne selv vil til at bestemmer hvad tøj hun har på.
Kan ikke se nogen grund til at børn får skiftet tøj flere gange om dagen nærmest hvis ikke tøjer er vådt meget beskidt pga leg.
Og til hvorfor de gør det: Fordi de er vant til det fra da min kæreste var alenefar i weekenderne og de tit havde hende.
Kan slet ikke forstille mig hvad tanke man får når man mener en pige på 6 år skal i bad hele tiden og have skiftet tøj. jeg undre mig meget.
De ser jo selvølgelig mig som den dumme da det først er efter je gkom ind at det bliver ændret. Hun er ikke der oppe lige så meget som før da vi gerne selv vil have en rutine når hun er her i weekenden og undskyld men jeg prøver somme tider at finde på noge ti trods om lørdagen så hun ikke kan komme der op, så vi selv kan lave noget med hende eller jeg kan tage hende med ud til min familie eller andre ting. De regner nemlig med de kan få hende til overnatning hver gang hun er her, men det er også blevet mindre med tiden. Så tror lidt det er protest over de ikke har hende så meget mere.
Jeg synes du skal sætte dig ned og snakke med din kæreste omkring hvordan tingene skal være, for selvfølgelig skal de have lov til at have hende en gang i mellem, men når hun er på weekend hos jer, så hun behøver jo ikke være der oppe, hver gang hun er hos jer, så kunne hun jo ligeså godt være på weekend hos dem. Som hun jo faktisk har været de sidste 4 år, så jeg kan godt forstå at det er lidt mærkeligt for dem, men det er de jo bare nød til at lære at leve med, at han ikke er alene mere, og at I faktisk gerne vil lave noget med hende og har ting I gerne vil have overholdt. Det er jo ligesom hvis hun ikke måtte få sukker, og de så gav hende sukker, det ville jo også overskride jeres grænser, men de ville sikkert ikke se det slemme i det.
En seksårig behøver ikke komme i bad flere gange om dagen, tror slet ikke det er godt at komme i bad så mange gange på en dag.
På et tidspunkt bliver pigen også så stor, at hun selv vil sige stop.
Sæt jer ned og snak om det, og så få ham til at snak med hende, og forklar hende hvordan tingene er, og at I vil have at I overholder, for det er jer der er forældrene, ikke hende.
Jeg tror desværre hun er meget mor over for hende, og det er derfor at hun skifter tøjet, fordi du har givet hende det på, og du har jo taget hendes rolle, og det har hun svært ved at forstå, og det skal hun. Det er hårdt, men det ender jo med at I bliver rigtig uvenner, og det kommer til at gå udover pigen og det er jo synd.
Hvordan har pigen med det? At hun får skiftet tøj hele tiden og kommer i bad igen når hun kommer derop?