Er jeg unfair - tøj

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. april 2014

TNBC

SANIE89 skriver:

Du har helt ret i det du siger med hun ser sig lidt som mor for hende. hun kalder hende hendes baby osv. Pigen er snart 6 år. 

Jeg har prøvet at forklare hende pænt hvorfor jeg gerne ville have hun har voret tøj på. af den grund, vi bruger penge på det og gerne selv vil til at bestemmer hvad tøj hun har på. 

Kan ikke se nogen grund til at børn får skiftet tøj flere gange om dagen nærmest hvis ikke tøjer er vådt meget beskidt pga leg. 

Og til hvorfor de gør det: Fordi de er vant til det fra da min kæreste var alenefar i weekenderne og de tit havde hende. 

Kan slet ikke forstille mig hvad tanke man får når man mener en pige på 6 år skal i bad hele tiden og have skiftet tøj. jeg undre mig meget. 

De ser jo selvølgelig mig som den dumme da det først er efter je gkom ind at det bliver ændret. Hun er ikke der oppe lige så meget som før da vi gerne selv vil have en rutine når hun er her i weekenden og undskyld men jeg prøver somme tider at finde på noge ti trods om lørdagen så hun ikke kan komme der op, så vi selv kan lave noget med hende eller jeg kan tage hende med ud til min familie eller andre ting. De regner nemlig med de kan få hende til overnatning hver gang hun er her, men det er også blevet mindre med tiden. Så tror lidt det er protest over de ikke har hende så meget mere. 

Jeg synes du skal sætte dig ned og snakke med din kæreste omkring hvordan tingene skal være, for selvfølgelig skal de have lov til at have hende en gang i mellem, men når hun er på weekend hos jer, så hun behøver jo ikke være der oppe, hver gang hun er hos jer, så kunne hun jo ligeså godt være på weekend hos dem. Som hun jo faktisk har været de sidste 4 år, så jeg kan godt forstå at det er lidt mærkeligt for dem, men det er de jo bare nød til at lære at leve med, at han ikke er alene mere, og at I faktisk gerne vil lave noget med hende og har ting I gerne vil have overholdt. Det er jo ligesom hvis hun ikke måtte få sukker, og de så gav hende sukker, det ville jo også overskride jeres grænser, men de ville sikkert ikke se det slemme i det.

En seksårig behøver ikke komme i bad flere gange om dagen, tror slet ikke det er godt at komme i bad så mange gange på en dag.

På et tidspunkt bliver pigen også så stor, at hun selv vil sige stop. 

Sæt jer ned og snak om det, og så få ham til at snak med hende, og forklar hende hvordan tingene er, og at I vil have at I overholder, for det er jer der er forældrene, ikke hende.

Jeg tror desværre hun er meget mor over for hende, og det er derfor at hun skifter tøjet, fordi du har givet hende det på, og du har jo taget hendes rolle, og det har hun svært ved at forstå, og det skal hun. Det er hårdt, men det ender jo med at I bliver rigtig uvenner, og det kommer til at gå udover pigen og det er jo synd.

Hvordan har pigen med det? At hun får skiftet tøj hele tiden og kommer i bad igen når hun kommer derop?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2014

SANIE89

Profilbillede for SANIE89

Ja. må prøve at snakke med ham igen når hun er kommet hjem igen. For det irritere mig hver gang jeg ser hun er der oppe og kan se billeder på fb at hun nu har andet tøj på end hun fik på der op. 

Pigen elsker at komme i bad så det genere hende ikke og de går jo med hende i bad. 

Tror ikke hun ser noget problemt  idet nu at få andet tøj på, men kan da håbe hun senere siger hun ikke gider skifte hele tiden der oppe. Men tvivler  

Og ja det er da mærkeligt for dem der lige pludselig er en som sætter foden i men sådan er det jo bare når der kommer en ny kæreste ind. Og vil sige det har ikke været med det samme men det sidste halve år jeg er begyndt at købe tøj til hende så det har ikke været fra dag 1 vi blev kærester. 

Men ellers må jeg jo prøve bare helt at ignorer hendes tøj, og ikke købe noget indtil han selv kan se at hov, hun er det jo væk det tøj vi har købt. 

Anmeld

19. april 2014

TNBC

SANIE89 skriver:

Ja. må prøve at snakke med ham igen når hun er kommet hjem igen. For det irritere mig hver gang jeg ser hun er der oppe og kan se billeder på fb at hun nu har andet tøj på end hun fik på der op. 

Pigen elsker at komme i bad så det genere hende ikke og de går jo med hende i bad. 

Tror ikke hun ser noget problemt  idet nu at få andet tøj på, men kan da håbe hun senere siger hun ikke gider skifte hele tiden der oppe. Men tvivler  

Og ja det er da mærkeligt for dem der lige pludselig er en som sætter foden i men sådan er det jo bare når der kommer en ny kæreste ind. Og vil sige det har ikke været med det samme men det sidste halve år jeg er begyndt at købe tøj til hende så det har ikke været fra dag 1 vi blev kærester. 

Men ellers må jeg jo prøve bare helt at ignorer hendes tøj, og ikke købe noget indtil han selv kan se at hov, hun er det jo væk det tøj vi har købt. 

Ja, sæt jeg ned og snak om det.

For man vil jo gerne købe tøj til børnene, og så er det jo irriterende at det bliver skiftet få timer efter man har givet hende det på, når der ikke er nogen grund til det.

Så de går alle sammen i bad sammen? Bare for sjov skyld? Det giver jo ingen mening.

Men I er nød til at have nogle regler som de er nød til at overholde, for det er jer der er forældrene. og ja det er hårdt, men de kan jo ikke blive ved med at bestemme hvad hun skal have på.

Men det er din kæreste der skal stå fast, og sig; Ingen skiftning af tøj eller bad uden grund, og I kan jo se på tøjet om der har været grund til det, eller spørge pigen.

Jeg ville ikke tænke over det, hvis der var en grund, men når de bare gør det, fordi de vil have at hun skal have deres tøj på, er barnligt. Og hvis de ikke forstår ord, jamen så må der bruges andre midler, hvilket ikke noget man vil når det handler om et barn, altså at hun kommer deroppe meget mindre, fordi de ikke respekterer/forstår hvad I siger til dem. Den ældste er trodsalt 22, hun burde sku forstå det.

Anmeld

19. april 2014

SANIE89

Jeg ville INTET have imod det hvis jeg kunnes epå tøjet hun får med hjem igen at det var møj beskidt eller vådt at hun havde været i bad eller fået rent tøj på. 

Kan bare ikke se nogen grund til det når ingen af dele er der. 

Men ja må prøve at snakke me dham igen om det. 

Anmeld

19. april 2014

Carina:-)

Hvor sært.

Barnet skal da ikke i bad bare fordi det kommer få timer.

Jeg ville slå i bordet og sige min mening.

Kan godt forstå din irritiation. 

Anmeld

19. april 2014

TNBC

SANIE89 skriver:

Jeg ville INTET have imod det hvis jeg kunnes epå tøjet hun får med hjem igen at det var møj beskidt eller vådt at hun havde været i bad eller fået rent tøj på. 

Kan bare ikke se nogen grund til det når ingen af dele er der. 

Men ja må prøve at snakke me dham igen om det. 

Præcis.. hvis der er grund til det, fair nok, men ellers er det bare fordi de vil bestemme,  og det må de selvfølgelig også i deres eget hjem, men der der må være grænser. 

Men snak med ham, og få ham til at snakke med dem om hvordan tingene er, og hvis de ikke kan acceptere det, må der være en konsekvens(lyder barnligt, men hvis ord ikke virker, må man bruge noget andet)

Anmeld

19. april 2014

SANIE89

Nej nemlig. 

Og et barn på 6 år behøver da slet ikke i bad hver dag. 

Når vi henter hende fredag har hun jo det tøj på hjemme fra hendes mor og det beholder hun selvfølgelig på (Hun er ikke en dukke) 

Lørdag morgen kommer hun i bad efter egen vilje og det er naturligt vi giver hende vores tøj på. 

Søndag morgen får hun det tøj på igen hun havde på her ned med hjem til hendes mor. ergo det kører fint syntes jeg. 

Men er hun så oppe ved kusinerne nogle timer lørdag kan hun sagtens have andet tøj på igen Arghhhh

Så alt i alt bliver vores tøj brugt ca de 12 timer på en dag inden hun skal sove igen så brugt kan man jo ikke sige det bliver når hun så får andet på oppe ved kusinen hvis hun er der lidt  

Anmeld

19. april 2014

SANIE89

Prøver at snakke med ham en dag hvor hun er kommet hjem igen så vi har ro til det. 

Og tak for jeres svar, så er det ikke mig der er helt ved siden af. 

Anmeld

25. juni 2014

TNBC

SANIE89 skriver:

Hejsa. Mangler lidt jeres tanker omkring dette. 

Jeg har været sammen med min kæreste 1 år nu og har været en del af hans og hans datters liv. Hun er på weekend hver 2 weekend. 

Før jeg kom til var hun tit hos hendes kusiner når hun var her, men nu hvor jeg er sammen med hendes far tager vi selv ud til flere ting samen og derfor er hun ikke så meget hos dem mere, hun ser dem dog hver gang hun er her hos os. 

Mit problem ligger i at jeg ikke kan tage de vil bestemme over hendes tøj. I de første år inden min kæreste fandt mig og han var alene købte de meget tøj til hende og bestemte næsten hvad tøj hun fik og gik i da hun jo tit var der. Min kæreste gav hende bare noget på han havde. 

Nu hvor jeg er her vil jeg jo gerne være medbestemmende og det kan min kæreste også godt forstå og er glad for jeg køber tøj til hende. 

Problemet er bare at lige så snart hun er hos hendes kusiner skifter de hendes tøj og vi får ikke det med retur hun havde på, ergo vi mister alt det tøj vi køber. Nu er de så begyndt at give det med retue efter sidste weekend og det er fint nok. Jeg kan ikke se nogen grund til de skal skifte det tøj vi har givet hende på. Det er sku her hun bor, ergo er det os der bestemmer. 

Min kæreste kan godt forstå jeg syntes det er træls, men ser ik lige så stort problmet som mig, han prøver at sige det men ikke hårdt nok efter min mening. 

De syntes det er mærkeligt de lige pludselig ikke kan få lov at bestemme når de har gjort det de sidste 4 år. 

Er jeg mærkelig her, eller hvordan skal jeg takle det. Er træt af at købe tøj hun har på få timer fordi de piller det af hvis hun er hos dem og giver dem deres på. 

Jeg er nået dertil hvor jeg ikke gider købe tøj eller er ligeglad med hvor det ender, men det vil jeg jo ikke være da jeg gerne vil hun har noget pænt tøj på (hverdagstøj) 

Kom med jeres tanker. De syntes jo selvfølgelig det er mig der er mærkelig. men kan da godt se det på deres side. at jeg nu pludselig vil bestemme, men nu er det jo ligesom her hun bor. De putter hende også i bad flere gange selvom hun er i bad her hos os. 

Hjælp Skal jeg være ligeglad eller holde på min mening med det er os der bestemmer over tøj og bad hos hende. 

Hej

Faldt lige over den her, og ville egentlig bare høre om der var sket noget,  omkring tøjet og kusinerne?  

Anmeld

25. juni 2014

SANIE89

Hejsa. 

Ikke så meget, der har ik været så meget bøvl på det sidste da der har været nogle omstændigheder der har gjort hun desværre ikke har været her 1½ mdr men hun kommer heldigvis på fredag

Men ellers så går det, Vi er belvet enige om at det fremad er os der laver ting til højtider, feks hendes fødselsdag som de ofte har stået for. 

Så det blvier en selvfølgelige vi selv gør tingene. Men de vil nok altid lige skulle se hvor grænsen går hele tiden  

Men ellers går det fint tak  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.