Er jeg unfair - tøj

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.535 visninger
20 svar
9 synes godt om
19. april 2014

SANIE89

Profilbillede for SANIE89

Hejsa. Mangler lidt jeres tanker omkring dette. 

Jeg har været sammen med min kæreste 1 år nu og har været en del af hans og hans datters liv. Hun er på weekend hver 2 weekend. 

Før jeg kom til var hun tit hos hendes kusiner når hun var her, men nu hvor jeg er sammen med hendes far tager vi selv ud til flere ting samen og derfor er hun ikke så meget hos dem mere, hun ser dem dog hver gang hun er her hos os. 

Mit problem ligger i at jeg ikke kan tage de vil bestemme over hendes tøj. I de første år inden min kæreste fandt mig og han var alene købte de meget tøj til hende og bestemte næsten hvad tøj hun fik og gik i da hun jo tit var der. Min kæreste gav hende bare noget på han havde. 

Nu hvor jeg er her vil jeg jo gerne være medbestemmende og det kan min kæreste også godt forstå og er glad for jeg køber tøj til hende. 

Problemet er bare at lige så snart hun er hos hendes kusiner skifter de hendes tøj og vi får ikke det med retur hun havde på, ergo vi mister alt det tøj vi køber. Nu er de så begyndt at give det med retue efter sidste weekend og det er fint nok. Jeg kan ikke se nogen grund til de skal skifte det tøj vi har givet hende på. Det er sku her hun bor, ergo er det os der bestemmer. 

Min kæreste kan godt forstå jeg syntes det er træls, men ser ik lige så stort problmet som mig, han prøver at sige det men ikke hårdt nok efter min mening. 

De syntes det er mærkeligt de lige pludselig ikke kan få lov at bestemme når de har gjort det de sidste 4 år. 

Er jeg mærkelig her, eller hvordan skal jeg takle det. Er træt af at købe tøj hun har på få timer fordi de piller det af hvis hun er hos dem og giver dem deres på. 

Jeg er nået dertil hvor jeg ikke gider købe tøj eller er ligeglad med hvor det ender, men det vil jeg jo ikke være da jeg gerne vil hun har noget pænt tøj på (hverdagstøj) 

Kom med jeres tanker. De syntes jo selvfølgelig det er mig der er mærkelig. men kan da godt se det på deres side. at jeg nu pludselig vil bestemme, men nu er det jo ligesom her hun bor. De putter hende også i bad flere gange selvom hun er i bad her hos os. 

Hjælp Skal jeg være ligeglad eller holde på min mening med det er os der bestemmer over tøj og bad hos hende. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2014

SandraXOXO

Hvor gamle er kusinerne? Her har prinsessen to kusiner og de er nogenlunde samme alder alle tre, ergo de går i hinandens tøj fordi det er sjovt, og det må de gerne. Hun kunne nok også godt finde på at gå i bad eller badebassin derhjemme hos dem. Og hvad er der galt i det? Bare hun hygger sig og har sit eget tøj med hjem også så genere det mig ikke hun lige får en kjole af dem, selv om vi ikke har samme smag og jeg synes deres tøj ser slidt og forvasket ud fordi moren ikke gider at farvesortere ;-) Det eneste der pisser mig af, er når hun vasker vores piges lyserøde tøj, med et par jeans og lidt kogevask og så ikke kan se hun har ødelagt det ;-) nogle ting synes jeg, man skal ta lidt roligt. Det er bare tøj.

Anmeld

19. april 2014

SANIE89

Hendes kusiner er fra 13 til 22

Jeg har intet imod hun er i bad hos dem hvis hun er bestkidt af leg eller badebassin om sommeren f.eks

Men selvom hun har været i bad her hjemme om morgenen kan de godt finde på at tage hende med i bad når de kommer hjem og give hendet andet tøj på helt bevidst. 

Det der filmen knækker for mig. For jeg føler sku ikke vi kan gøre det godt nok efter deres mening. 

Det er først nu hun er begyndt at få hendes eget tøj med hjem igen, men så skal vi jo også sortere deres tøj og give retur igen i stedet for de bare kunne lade være at blande sig og give hende det tøj på dagen efter hun havde på hvis hun har sovet der. 

Jeg syntes det er et stort bøvl. Og jeg føler mig sku som en sur kælling over det tøj jeg bruger penge på som jeg ikke gider ender andre steder og som jeg jo gerne så blive brugt de 4 dage i mdr hun er her. Og ikke bare blev skiftet når hun kom hjem til dem. 

Nu har vi haft ehnde forlænget denne uge pga påske. Hun fik lov at komme der op en middag og 4 timer efter da vi hentede havde hun været i bad og fået nyt tøj på selvom vi lige havde givet hendes en ny kjole og bukser og trøje på. Hvad er grunden lige det til. Der føler jeg godt nok det vi har ikke er godt nok. Så står pigen og skal skifte tøj IGEN da hun skal hjem. kan ikke se hvorfor det skal skiftet i første gang. 

Anmeld

19. april 2014

isabellasmor

SANIE89 skriver:

Jeg har været sammen med min kæreste 1 år nu og har været en del af hans og hans datters liv. Hun er på weekend hver 2 weekend. 

Før jeg kom til var hun tit hos hendes kusiner når hun var her, men nu hvor jeg er sammen med hendes far tager vi selv ud til flere ting samen og derfor er hun ikke så meget hos dem mere, hun ser dem dog hver gang hun er her hos os. 

Mit problem ligger i at jeg ikke kan tage de vil bestemme over hendes tøj. I de første år inden min kæreste fandt mig og han var alene købte de meget tøj til hende og bestemte næsten hvad tøj hun fik og gik i da hun jo tit var der. Min kæreste gav hende bare noget på han havde. 

Nu hvor jeg er her vil jeg jo gerne være medbestemmende og det kan min kæreste også godt forstå og er glad for jeg køber tøj til hende. 

Problemet er bare at lige så snart hun er hos hendes kusiner skifter de hendes tøj og vi får ikke det med retur hun havde på, ergo vi mister alt det tøj vi køber. Nu er de så begyndt at give det med retue efter sidste weekend og det er fint nok. Jeg kan ikke se nogen grund til de skal skifte det tøj vi har givet hende på. Det er sku her hun bor, ergo er det os der bestemmer. 

Min kæreste kan godt forstå jeg syntes det er træls, men ser ik lige så stort problmet som mig, han prøver at sige det men ikke hårdt nok efter min mening. 

De syntes det er mærkeligt de lige pludselig ikke kan få lov at bestemme når de har gjort det de sidste 4 år. 

Er jeg mærkelig her, eller hvordan skal jeg takle det. Er træt af at købe tøj hun har på få timer fordi de piller det af hvis hun er hos dem og giver dem deres på. 

Jeg er nået dertil hvor jeg ikke gider købe tøj eller er ligeglad med hvor det ender, men det vil jeg jo ikke være da jeg gerne vil hun har noget pænt tøj på (hverdagstøj) 

Kom med jeres tanker. De syntes jo selvfølgelig det er mig der er mærkelig. men kan da godt se det på deres side. at jeg nu pludselig vil bestemme, men nu er det jo ligesom her hun bor. De putter hende også i bad flere gange selvom hun er i bad her hos os. 

Hjælp Skal jeg være ligeglad eller holde på min mening med det er os der bestemmer over tøj og bad hos hende. 

Altså jeg synes egentlig bare det virker totalt mærkeligt  Leger de udklædnings dukke med hende eller hvad er pointen? Og skulle jeg tage en snak med dem, eller skulle far tage en snak med dem, ville det da være det mit store spørgsmål var... 

Anmeld

19. april 2014

Bshizzle

Undskyld men... BANK for pokker i bordet og sig i IKKE vil ha det!!! 

Din kæreste skal ikke gemme sig bag dig, men i skal begge stå frem og sige det til dem. 

Og be om en grund til det de gør! 

Hvis de ikke kan indfinde sig i det tøj jeres pige har på, så må de sku ignorere det! 

Thats it! 

Anmeld

19. april 2014

SANIE89

Det mest den ældste på 22 som gør det da som hun selv siger har givet hende tøj de 4 år han var alene med pigen og hun så tit var hos dem. Men nu hvor je gjo er her vil jeg gerne være med til at bestemme tøjet da jeg bruger penge på det. Det kan hun ikke forstå hvorfor hun kunne den gang og ikke nu. 

Han siger det også, men de fatter det bare ikke og så kan han ikke se lige så stort et problem i det som mig og jeg har sagt det til hende men det er som om de ikke fatter det. De gør lidt hvad de selv vil, og jeg vil ikke "råbe" for meget da jeg ikke gider være uvenner med min kæreste over det. 

Og ja føler sku hun er en påklædningsdukke. 

Nu er hun der oppe i dag og hygge og kan se på fb for 2 timer siden hun har andet tøj på igen og leget med noget vand, suk suk så det var 3 timer hun havde det tøj på  

Bliver så irriteret inde i mig selv. Men måske jeg bare helt skal melde mig ud af hendes tøj indtil min kæreste selv virkelig kan se det og vi står og mangler hendes tøj endnu engang. 

Han vil jo heller ikke være uvenner med dem da de ligesom er livlinen hvis vi skal nok hvilket er sjældent da hun altid kan tage med. 

Men ihhhh hvor syntes jeg det er træls. Ved godt jeg bare burde sig stop lige nu men det bare ikke så nemt  

Men kan se jeg ikke er helt gal på den. 

Anmeld

19. april 2014

TNBC

SANIE89 skriver:

Jeg ville spørge hvorfor?

Selvfølgelig er det mærkeligt at de lige pludselig ikke sørger for tøjet, men det skal jo ikke ende i at I bliver uvenner over noget tøj.

Jeg ville ikke gå og surmuler over det, men som ja sagt, spørge hvorfor...

Anmeld

19. april 2014

SANIE89

Yurie skriver:

Jeg ville spørge hvorfor?

Selvfølgelig er det mærkeligt at de lige pludselig ikke sørger for tøjet, men det skal jo ikke ende i at I bliver uvenner over noget tøj.

Jeg ville ikke gå og surmuler over det, men som ja sagt, spørge hvorfor...

Er kke helt på med på hvad mener med hvorfor  

Hvorfor jeg syntes det er træls eller Hvorfor de gør det ? 

Anmeld

19. april 2014

TNBC

SANIE89 skriver:

Er kke helt på med på hvad mener med hvorfor  

Hvorfor jeg syntes det er træls eller Hvorfor de gør det ? 

Hvorfor de gør som de gør?
Men så lige dit andet svar.

Jeg kan godt forstå at I ikke vil blive uvenner med dem, men i er nød til at slå i toget, og siger at hun må gerne få andet tøj på, HVIS det er beskidt/eller vådt, eller hvis de leger udklædning(men der skal hun have sit eget tøj på igen) eller hvis hun overnatter.

For hvis du bliver ved med at gå og være irriteret over det, vil hun på et tidspunkt lægge mærke til det(pigen), og det er noget irriterende at gå rundt med.

Snak med din kæreste, og at hun måske ikke er deroppe helt så meget.
Hvor gammel er pigen`??

Kunne forstille mig at den ældste så sig lidt som morpersonen mens han var alene, og har svært ved at se at du er der nu og stadigvæk vil bestemme over pigens tøj, fordi det har hun gjort så mange år. I er nød til at snakke med hende, og fortæl hende at hun er kusine, ikke forælder og det er jer der bestemmer, når pigen er på weekend.

Anmeld

19. april 2014

SANIE89

Du har helt ret i det du siger med hun ser sig lidt som mor for hende. hun kalder hende hendes baby osv. Pigen er snart 6 år. 

Jeg har prøvet at forklare hende pænt hvorfor jeg gerne ville have hun har voret tøj på. af den grund, vi bruger penge på det og gerne selv vil til at bestemmer hvad tøj hun har på. 

Kan ikke se nogen grund til at børn får skiftet tøj flere gange om dagen nærmest hvis ikke tøjer er vådt meget beskidt pga leg. 

Og til hvorfor de gør det: Fordi de er vant til det fra da min kæreste var alenefar i weekenderne og de tit havde hende. 

Kan slet ikke forstille mig hvad tanke man får når man mener en pige på 6 år skal i bad hele tiden og have skiftet tøj. jeg undre mig meget. 

De ser jo selvølgelig mig som den dumme da det først er efter je gkom ind at det bliver ændret. Hun er ikke der oppe lige så meget som før da vi gerne selv vil have en rutine når hun er her i weekenden og undskyld men jeg prøver somme tider at finde på noge ti trods om lørdagen så hun ikke kan komme der op, så vi selv kan lave noget med hende eller jeg kan tage hende med ud til min familie eller andre ting. De regner nemlig med de kan få hende til overnatning hver gang hun er her, men det er også blevet mindre med tiden. Så tror lidt det er protest over de ikke har hende så meget mere. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.