Hvad er gode sko?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. april 2014

Moster Lagkage

K&S skriver:

Det er der, den faste hælkappe har sin virkning

Er det første par sko? For så ville jeg gå ned i en skobutik og få ekspertisen. Fødder er jo meget forskellige

Antons første par sko var et par Ecco

Nej han bliver fem. Har altid haft fast hælkappe. Der står også hvilke sko han har haft. Men fast hælkappe gør jo ikke en sko god alene, de kan jo i meget flexible sko forværre en allerede dårlig benstilling, få nedsunket forfod og alt muligt andet. Han har aldrig haft billige sko, det er mere det at det jo ikke nødvendigvis er prisen der gør en sko god. Og en hælkappe kan ikke redde alt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2014

Moster Lagkage

lineog4 skriver:

Nu ved jeg ikke hvor gammel barnet er. Men et lille barn har også brug for støtte om anklen. Fx et par gummisko der stopper før ankel knoglen giver ikke støtte hvis man går ind af eller ud af. 

Prøvede at kopiere billede ind af sandaler så jeg kunne illustrere forskel men det kunne jeg ikke 

Han er ca 5. Og har altid haft de mærker nævnt i første indlæg, på nær de første to par sko var Ecco, så kom Adidas også resten som står bruger han nu og siden han var 2

Anmeld

18. april 2014

lineog4

Moster Lagkage skriver:

Han er ca 5. Og har altid haft de mærker nævnt i første indlæg, på nær de første to par sko var Ecco, så kom Adidas også resten som står bruger han nu og siden han var 2

Hvia kalveknæet går ham måske lidt ind af? Gør min store pige også så jeg forsøger (lidt sværere nu hvor hun er nået præteen alderen) at der er en ordentlig svang i hendes sko så der støtter op af. 

Har selv life for første gang købt new balance (som du også skrev) og er overrasket over hvor meget de støtter mig, men mit "problem" er en høj svang som er faldet lidt sammen ved for mange og for tunge graviditeter. Hvorimod campers sko slet ikke støtter mig nok bare som eksempel på det ikke er sådan at alle "dyre" sko yder den rigtige støtte til netop ens fod.

jeg ville spørge i skohandler, dog synes jeg ikke det er alle der ved lige meget - her hvor jeg bor er der en jeg har tiltro til - desværre har han så bare ikke de sko jeg helst vil have ;-)

Anmeld

18. april 2014

S*DD

Gode sko er hvor der er en fast hælkappe og kan spændes tæt rundt om foden,  så foden ikke vrider sig i skoen/sandalen. 

Dette fik jeg at vide i forbindelse med et barn på mit arbejde,  hvor motorikken ikke er alderssvarende. Det var en fysioterapeut der fortalte det. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.