Hvordan håndtere jeg en psykisk syg. Update

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. april 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg synes du skal kontakte hende. Hun er psykisk syg og kan ikke styre sin adfærd på samme måde som "normale" mennesker. 

Jeg synes også du skal kontakte SIND hvor du kan få mere kvalificeret vejledning til dine problemstillinger og følelser ift. at være pårørende til en psykisk syg. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2014

modesty

Anonym skriver:

Jeg skrev i søndags om min mor, som er psykisk syg og nu har besluttet at hun ikke vil se mig mere pga en konflikt.

Jeg har det skidt med det, samtidig med at det egentlig føles lidt lettende. Jeg er nået frem til, at hvis hun ønsker at være en del af mit og mine børns liv, så er det helt ok, men vi skal have en lidt større distance end tidligere!

Nå men overvejede i dag at ringe til hende, ligesom for at få åbnet for dialog. Gider selvfølgelig ikke at gå og være uvenner. Jeg talte med min far, som fortalte at min mor mener at det kun er mig der er galt på den og taler ned til hende. Alle jeg kender, ved at det ikke er sandheden - hun taler absolut heller ikke pænt!

Nu er jeg blevet i tvivl. Skal jeg vente til hun kontakter mig eller skal jeg endnu en gang være den voksne og give en undskyldning uden at få noget igen?

Under alle omstændigheder tror jeg at I skal lade være med at tale groft til hinanden. Det virker som en unødig kilde til konflikt, og det er nok ikke lige det I har brug for.

Du må være den storsindede og lægge ud med at tale pænt til hende, og så håbe på at hun følger trop - nok ikke med det samme, men på sigt.

Det ville jeg i hvert fald gøre.

Anmeld

17. april 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg tænker også at du ska kontakte hende, men ik pr Tlf. Syntes du ska skrive et brev til hende, hvor du ku skrive at du self ønsker at hun ska være en del af dit og børnes liv. At du fremad rettet ønsker at i ska blive bedre til at snakke pænt til hinanden, i stedet for at tale hårdt.

At det er ok at hun trænger til en pause fra dig, men at din dør altid er åben.

Fortsæt med at invitere til de ting du plejer osv.

Og helt ærlig så ska i begge lade være med at blande din far, ind i jeres konflikter! ( bare lige en side bemærkning ) Snak med ham om de ting du plejer, men lad vær med at diskuter dig og din mors problemer. Håber det gir mening?! Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.