Hvordan håndtere jeg en psykisk syg. Update

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

868 visninger
12 svar
10 synes godt om
17. april 2014

Anonym trådstarter

Jeg skrev i søndags om min mor, som er psykisk syg og nu har besluttet at hun ikke vil se mig mere pga en konflikt.

Jeg har det skidt med det, samtidig med at det egentlig føles lidt lettende. Jeg er nået frem til, at hvis hun ønsker at være en del af mit og mine børns liv, så er det helt ok, men vi skal have en lidt større distance end tidligere!

Nå men overvejede i dag at ringe til hende, ligesom for at få åbnet for dialog. Gider selvfølgelig ikke at gå og være uvenner. Jeg talte med min far, som fortalte at min mor mener at det kun er mig der er galt på den og taler ned til hende. Alle jeg kender, ved at det ikke er sandheden - hun taler absolut heller ikke pænt!

Nu er jeg blevet i tvivl. Skal jeg vente til hun kontakter mig eller skal jeg endnu en gang være den voksne og give en undskyldning uden at få noget igen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2014

Rockertand

Anonym skriver:

Jeg skrev i søndags om min mor, som er psykisk syg og nu har besluttet at hun ikke vil se mig mere pga en konflikt.

Jeg har det skidt med det, samtidig med at det egentlig føles lidt lettende. Jeg er nået frem til, at hvis hun ønsker at være en del af mit og mine børns liv, så er det helt ok, men vi skal have en lidt større distance end tidligere!

Nå men overvejede i dag at ringe til hende, ligesom for at få åbnet for dialog. Gider selvfølgelig ikke at gå og være uvenner. Jeg talte med min far, som fortalte at min mor mener at det kun er mig der er galt på den og taler ned til hende. Alle jeg kender, ved at det ikke er sandheden - hun taler absolut heller ikke pænt!

Nu er jeg blevet i tvivl. Skal jeg vente til hun kontakter mig eller skal jeg endnu en gang være den voksne og give en undskyldning uden at få noget igen?

Vent nu for hulen, ikke bare kryber du tilbage som én stor undskyldning hver gang, det gør altså heller ikke noget godt for dit selvværd.

Anmeld

17. april 2014

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Vent nu for hulen, ikke bare kryber du tilbage som én stor undskyldning hver gang, det gør altså heller ikke noget godt for dit selvværd.

Nej du har helt ret, men jeg er også typen, som tænker rigtig meget, så spekulerer jo konstant på hvordan hun har det

Anmeld

17. april 2014

Rockertand

Anonym skriver:

Nej du har helt ret, men jeg er også typen, som tænker rigtig meget, så spekulerer jo konstant på hvordan hun har det

Sådan har jeg også opfattet det

Anmeld

17. april 2014

B&J

Du skal være den voksende og lade vær med at kontakte din mor, du skal ikke altid rede det hele fordi det kan man bare ikke...

Anmeld

17. april 2014

Anonym trådstarter

B&J skriver:

Du skal være den voksende og lade vær med at kontakte din mor, du skal ikke altid rede det hele fordi det kan man bare ikke...

Det er vel netop ikke at være den voksne, tænker jeg!

Anmeld

17. april 2014

A&F

Tværtimod, synes jeg, at du skal kontakte din mor

Anmeld

17. april 2014

B&J

Anonym skriver:

Det er vel netop ikke at være den voksne, tænker jeg!

Hvorfor du ender ud i en masse grimme ord og du lader hende igen vinde fordi hun vil have ret. Jeg vil mene hun har godt af at se sandheden i øjne og ligge på is.. Du kan ikke altid være der og gøre alt for hende

Anmeld

17. april 2014

Carina:-)

Pas på dig selv-

Din psyke har ikke godt af altid at være den der giver efter og tager imod.

Din mor ville have godt af at blive lagt på is .

Man kan ikke behandle andre som lort og så altid forvente at de kommer krybende tilbage. 

Hun lyder ondskabsfuld og modbydelig,så jeg ville overveje hvor længe jeg vil og kan blive i sådan et forhold. 

Anmeld

17. april 2014

Anitta Kristiansen

Kontakt hende, ikke for at undskylde men at sige det som det er. At du ikke ønsker at være uvenner. Men at du ikke kan være den der altid skal undskylde og være den voksne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.