Hun lyder som mig en gang. Jeg skubbede alle væk som var gode for møg, dem der holdte af mig og viste omsorg, for kunne jeg ikke håndtere, var blevet behandlet meget dårligt som barn, men pludselig var der en som skubbede til mig, tog fat i mig og når jeg prøvede at skubbe væk blev jeg trukket tættere på. Fik kommentaren nå du er lidt irriteret idag, men det føltes altid kærligt for der var ingen sur mine. Jeg var i min skal længe, men det fik mig åbnet op og gjorde jeg fik det godt psykisk og at jeg storset intet mærker af det idag. Nu var personen uddannet inde for meget der omhandlede psyken så det gjorde det meget lettere.
Et råd er at din mor er ved at træppe ud af medicin, men hun har nok brug for en god psykolog eller coach til at få hende videre. Det kan tage mange år, men til tider er den bedste hjælp at der er nogen som tror på en. Måske i kunne snakke med en sammen, så vil du kunne vise støtte, og hun vil kunne føle at der er opbakning, men husk at det ikke er dit ansvar det hele, for hun er jo trods alt din mor og ikke dit barn. Så husk og pas på dig selv.
Anmeld