Årh ha.
Min mor er psykisk syg og har været på antidepressivt medicin de sidste 10 år, hvis ikke mere.
Vi har altid haft et meget tæt forhold og set hinanden flere gange ugentligt. Hun passer tit vores børn i et par timer hist og her og vi spiser sammen osv osv. Samtidig har vi altid haft en hård tone imellem hinanden.
Nå, men hun tager som sagt medicin og Det har været meget store doser. Nu er hun er nu igang med nedtrapning. Det betyder så at hun, om muligt, er mere sensibel end hun plejer at være.
For 14 dage siden fik jeg hele turen, fordi jeg ikke havde tid til at tale med hende. Hun fik fortalt mig hvor dårligt et menneske jeg var, at jeg ikke gider mine børn, at jeg behandler min mand dårligt osv osv osv. Den fik ikke for lidt. Dagen efter skulle mit ældste barn lave gymnastikopvisning og jeg følte derfor at jeg måtte være det store menneske og bede hende om at komme. Jeg endte med at få overtalt hende og vi havde en hyggelig dag.
Igår startede vi så forfra. Jeg gav hende en spydig kommentar, hvilket hun plejer at kunne tåle, men denne gang resulterer det i, at hun går fra os og har ikke talt med hende siden.
I dag fortæller min far mig, at hun ikke vil have mere med mig at gøre og at hun ikke vil komme steder, hvor jeg kommer! Hun skaber sig tit på den måde, men denne gang opdager jeg så, at hun både har slettet min mand og jeg på facebook!
Ligeså sød og hjælpsom som hun altid er, ligeså belastende er det at have hende i vores liv pga hendes humørsvingninger og store problemer.
Nu tænker jeg så over mit næste træk. Skal jeg lade hende være og så se om hun på et tidspunkt vil se os igen eller skal jeg forsøge at snakke med hende?
Anmeld