motion s hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

837 visninger
13 svar
4 synes godt om
10. april 2014

Anonym trådstarter

jeg har i snart 3 år været siddene foran pc hele dagen og ingen motion overhoved..

jeg har derfor ingen kondi overhoved..

jeg var i fitness for nogle mdr siden men måtte opgive fordi jeg blev så dårlig da min puls steg.. jeg besvimet fordi jeg ignoret pletter for øjne synes ikke det kunne passe jeg ikke kunne tage 5 min på crosstrainer.... men åbenbart kan min krop ikke klare pulsen stiger for så snart jeg dyrker motion får jeg sorten for øjne og mit hoved føles rigtig varmt og jeg får kvalme... 

grunden til jeg har måtte sidde så længe er jeg har dårlige knæ og en sygdom som gør mange dage umuligt at lave noget... men jeg tager konstant på og er træt af at jeg sidder og bliver mere og mere slap og forpusted..

jeg har hørt at svømmning er godt men vi har ingen svømmehal i nærheden plus min mens kommer som det passer den.. 

og fitness synes jeg ikke rigtig om når jeg bliver så dårlig så det mange penge at smide væk...

min veninde forslog jeg skulle havde en stepmaskine men jeg har hørt det er dårligt for knæene?

jeg døjer også med meget smerter under fødderne(føles som om de bliver brændt under motion) 

men hvad er der af motion som vil kunne laves herhjemme.. jeg har en hullahopring på 1.2 kg og overvejer at opgrader til 1.5 men det jo ikke motion som sådan...vil jeg kunne bruge en stepmaskine? 

jeg har ikke råd til store maskiner som crosstrainer.. motioncykel eller ligne.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2014

FruStolpe

Anonym skriver:

jeg har i snart 3 år været siddene foran pc hele dagen og ingen motion overhoved..

jeg var i fitness for nogle mdr siden men måtte opgive fordi jeg blev så dårlig da min puls steg.. jeg besvimet fordi jeg ignoret pletter for øjne synes ikke det kunne passe jeg ikke kunne tage 5 min på crosstrainer.... men åbenbart kan min krop ikke klare pulsen stiger for så snart jeg dyrker motion får jeg sorten for øjne og mit hoved føles rigtig varmt og jeg får kvalme... 

grunden til jeg har måtte sidde så længe er jeg har dårlige knæ og en sygdom som gør mange dage umuligt at lave noget... men jeg tager konstant på og er træt af at jeg sidder og bliver mere og mere slap og forpusted..

jeg har hørt at svømmning er godt men vi har ingen svømmehal i nærheden plus min mens kommer som det passer den.. 

og fitness synes jeg ikke rigtig om når jeg bliver så dårlig så det mange penge at smide væk...

min veninde forslog jeg skulle havde en stepmaskine men jeg har hørt det er dårligt for knæene?

jeg døjer også med meget smerter under fødderne(føles som om de bliver brændt under motion) 

men hvad er der af motion som vil kunne laves herhjemme.. jeg har en hullahopring på 1.2 kg og overvejer at opgrader til 1.5 men det jo ikke motion som sådan...vil jeg kunne bruge en stepmaskine? 

jeg har ikke råd til store maskiner som crosstrainer.. motioncykel eller ligne.. 

Hvorfor ikke bruge naturen? 

Et par gode sko og så ud at gå. Der bestemmer du selv tempo og længde. Plus at du kan øge distancen som det passer dig.  

Og så er det gratis og uden åbningstider 

Anmeld

10. april 2014

Anonym trådstarter

FruStolpe skriver:

Hvorfor ikke bruge naturen? 

Et par gode sko og så ud at gå. Der bestemmer du selv tempo og længde. Plus at du kan øge distancen som det passer dig.  

Og så er det gratis og uden åbningstider 

jeg er ikke så glad for at gå ude alene har angst for fugle og insekter 

Anmeld

10. april 2014

FruStolpe

Anonym skriver:

jeg er ikke så glad for at gå ude alene har angst for fugle og insekter 

Hvad med et sjippetov hjemme i stuen? 

Anmeld

10. april 2014

Anonym trådstarter

FruStolpe skriver:

Hvad med et sjippetov hjemme i stuen? 

det ville jeg gerne men tror ikke underboen vil synes særlig meget om det da der er meget meget lyt ...

og er det ikke også meget hårdt mod knæene i det du bumper op og ned? 

Anmeld

10. april 2014

--Line..

Anonym skriver:

husker du at drikke nok vand inden træningen og mens du træner?
ellers så få lavet et personligt program, i motionscenter eller ved en fysioterapuet. så tager de hensyn til dine "skavanker".

Anmeld

10. april 2014

Lilleput

Du skal lytte til din krop og tage den stille og roligt. Har selv været der hvor jeg ikke kunne få 1 km uden af være ved at dø.

Vil anbefale sig at steppe hjemme i stuen nu du ikke kan lide naturen. Et step bræt og begynd stille og roligt at gå op og ned foran fjernsynet. (kan også bruges en stabil kasse hvis det er)

Søg på Google på nogle øvelser du kan lave hjemme i stuen, men sjipning er ikke så godt for knæene (har selv dårlig knæ) Start stille med nogle arm øvelser evt med vægte og byg mere og mere på med tiden.

Tab ikke modet kan god lade sig gøre bare husk at lytte til kroppen  

Anmeld

10. april 2014

Anonym trådstarter

Lilleput skriver:

Du skal lytte til din krop og tage den stille og roligt. Har selv været der hvor jeg ikke kunne få 1 km uden af være ved at dø.

Vil anbefale sig at steppe hjemme i stuen nu du ikke kan lide naturen. Et step bræt og begynd stille og roligt at gå op og ned foran fjernsynet. (kan også bruges en stabil kasse hvis det er)

Søg på Google på nogle øvelser du kan lave hjemme i stuen, men sjipning er ikke så godt for knæene (har selv dårlig knæ) Start stille med nogle arm øvelser evt med vægte og byg mere og mere på med tiden.

Tab ikke modet kan god lade sig gøre bare husk at lytte til kroppen  

hvilken form for motion dyrker du?

kan mit knæ holde til en stepmaskine? du ved de der små billige nogle man kan få? 

Anmeld

10. april 2014

Lilleput

Anonym skriver:

hvilken form for motion dyrker du?

kan mit knæ holde til en stepmaskine? du ved de der små billige nogle man kan få? 

lige nu ikke så meget motion kun gå turer, leg med datteren og i svømmehal... er gravid må ikke så meget lige nu.

Men inden da brugte jeg mest min wii og naturen er ikke så meget for motionscenter.

Vil ikke købe en maskine men bare et bræt, synes ikke selv de maskiner er så gode.

Køb evt en fitness elastik den kan man lave mange forskellige øvelser med

Anmeld

10. april 2014

Anonym trådstarter

--Line.. skriver:

husker du at drikke nok vand inden træningen og mens du træner?
ellers så få lavet et personligt program, i motionscenter eller ved en fysioterapuet. så tager de hensyn til dine "skavanker".

ja drikker masser,

både inden imellem og efter og det har været hver gang jeg har prøvet jeg opgav efter 2 mdr fordi jeg synes 10 min 3 gange i ugen blev for dyrt at betale for 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.