Anonym skriver:
Jeg har ikke lyst til at emnet kan søges på, eller ledes tilbage til mig, så derfor er jeg anonym.
Mit børnehavebarn bliver drillet, og er blevet det igennem det sidste år. Det er især 1 dreng der driller, men han formår ofte at få mellem 1 og 3 andre med på drillerierne. Drillerierne er alt fra verbale, til at blive jordet i sandkassen, så der er sand allevegne fra yderst til inderst og i øjnene. Drillerierne kan også være fysiske, hvor en eller flere ligger på mit barn og til tider slår de også. Kradselege hvor de river er også en del af det. Legetøj (privat legetøj den dag de må have det med) kastes op på tage eller høje hylder, så mit barn ikke kan nå det. Tøj, huer, sko kastes også op på tage mm, så vi kan bruge en del tid på at klatre op efter det når vi henter.. Det her er bare et udsnit af hvad "de" gør.
Verbalt er der også problemer, der bliver sagt grimme ting, øgenavne og selv efter mig råber de.
Altså jeg synes absolut ikke det er iorden, jeg synes faktisk det er i sådan en grad så det grænser til unormalt for den aldersgruppe. Når jeg er vidne til det, siger jeg fra, tager på en pæn men alvorlig måde fat i "drilleren" og forklarer at man bliver ked af det når der råbes, slåes eller hvad det nu er i situationen, jeg forklarer også at de ikke selv ville synes det var sjovt.
Jeg ved ikke om det har effekt, jeg synes det ikke, og børnehaven forsøger at aflede når de er i gang med drilleriet. Tager feks mit barn ind, for at stoppe det.
Jeg er ikke pædagog, og jeg ved godt at børnene skal udvikle sig og selv lære at sige fra og bla bla, men jeg synes bare måske der skulle gøres noget AKTIVT, altså tage fat i ungerne og sige nej, i stedet for at ignorere det.
Er jeg den eneste der kan finde på at sige fra på mit og mit barns vegne, når jeg er tilstede under drillerierne? ...Og så synes jeg faktisk snart ikke det er drilleri mere, men grænser til mobning??
Jeg vil sige der skal tages fat i forældrene. Ved ikke om det allerede er gjort. Så lige at du har snakket med dem, og de siger bare at du skal sige fra, men hvad gør de for at fortælle deres barn at det ikke er ok at drille?
Men tit så lytter børn ikke til fremmede, men forældrene skal have en snak med de børn, og så skal I alle sammen have en snak med børnehaven, for hvis det sker så tit og over så lang tid, skal der holdes øje med den dreng, og dit barn skal ikke bare fjernes, for det hjælper ikke på noget, for lige så snart dit barn er alene igen, er der drengen der jo og starter forfra.
Det er jo ikke små ting børnene gør, og det kan udvikle sig(tænker på den sag med hende den 4årig pige), og det skal jo bare ikke ske.
Der skal findes en grund til hvorfor drengen gør som han gør, og hvordan dit barn ikke skal være offer for det.