Hvor hurtigt registrer kroppen at fosteret er dødt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.809 visninger
21 svar
0 synes godt om
9. august 2009

katrinelv

Hej med jer derude.
Jeg ville høre om der er nogle af jer der ved, hvor hurtigt  kroppen registrer at  fosteret er dødt? Og at der så sker en spontan abort.
Kan der gå uger??
Håber der er nogle der kan svare kh katrine.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2009

Stine85

Hos mig gik der 3 uger, før jeg begyndte at bløde..... Og det endte så med en udskrabning.....

Håber det svar hjalp lidt...

Anmeld

9. august 2009

katrinelv

Det gjorder det, Synes det er uhyggligt at tænke på der kan gå så lang tid. Må jeg spøgre dig var der nogle tegn på det i de 3 uger, hvis du tænker tilbage nu. og det gør mig ondt det ikke gik.

Anmeld

9. august 2009

1977

Profilbillede for 1977
Ved mig gik der 4 uger og så opdagede vi det med scanning Kroppen opdagede det ikke.

Anmeld

9. august 2009

Stine85

katrinelv skriver:

Det gjorder det, Synes det er uhyggligt at tænke på der kan gå så lang tid. Må jeg spøgre dig var der nogle tegn på det i de 3 uger, hvis du tænker tilbage nu. og det gør mig ondt det ikke gik.

Hmm, nej kan ikke rigtig komme i tanke om nogle tegn. Begyndte bare at bløde hvorefter jeg kom til scanning og fik konstateret at fosteret havde været dødt i ca 3 uger...
Tak. Men vi trøstede os med at det skete af en grund - at der havde været noget galt - og 3 måneder efter, var jeg gravid igen

Anmeld

9. august 2009

katrinelv

Okay. og der gik alt godt?

Anmeld

9. august 2009

katrinelv

Ved i enlig om en spontan abort sker meget tit?

Anmeld

9. august 2009

ønskebørn74

katrinelv skriver:

Ved i enlig om en spontan abort sker meget tit?

Hej Katrine.

Må jeg spørge om du selv har været udsat for det,

el. er gravid og nervøs el. spekulerer over det?

Anmeld

9. august 2009

katrinelv

Hej ønskebarn74.
Jeg har ikke selv oplevet en spontan abort. Jeg er gravid i 9 uge, og det er det bedste der sket mig nogen sinde. Jeg tænker bare hele tiden på en spontan abort er så bange for det går galt, det er måske fordi min brors kone gik en sidste år jeg ved det ikke?

Anmeld

9. august 2009

Muffinmus

Hmm...der kan desværre godt gå længe..
De fleste fostre der går til dør mellem uge 6-8. Nogle kommer ud selv mens andre skal fjernes. Der der ikke kommer ud selv, kan gå i mange uger frem til nakkefoldsscanningen uden at vide der er noget galt. Man behøver ikke bløde, have ondt eller andre tegn...det er bare sket.
De fleste begynder dog at bløde før eller senere hvis de får lov at gå længe nok.
Og ja, spontane aborter sker ofte, oftere end MA, missed abortion(hvor det ikke kommer ud selv).
Statistikken siger at hver 4 graviditet aldrig bliver til noget, dvs at fra et æg er befrugtet og til man får en abort. Så tallet lyder skræmmende, men hvis man ikke har testet før tid, vil man ofte ikke opdage det fordi det så vil komme som en alm mens i stedet for. Så selv om hver 4 lyder ofte, er det ikke helt så slemt.
Har selv været igennem en udskrabning hvor det døde blev fjernet, og en tidlig spontan abort..der havde jeg heldigvis kun vidst jeg var gravid i 14 dage, men det gjordeda alligevel lidt ondt at vide det var slut igen.
Rigtig mange af dem jeg kender har været igennem den ene eller anden form for abort.
Men man er virkelig nødt til at skubbe tankerne væk, håbe at alt går godt og så tage den derfra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.