Hmm...der kan desværre godt gå længe..
De fleste fostre der går til dør mellem uge 6-8. Nogle kommer ud selv mens andre skal fjernes. Der der ikke kommer ud selv, kan gå i mange uger frem til nakkefoldsscanningen uden at vide der er noget galt. Man behøver ikke bløde, have ondt eller andre tegn...det er bare sket.
De fleste begynder dog at bløde før eller senere hvis de får lov at gå længe nok.
Og ja, spontane aborter sker ofte, oftere end MA, missed abortion(hvor det ikke kommer ud selv).
Statistikken siger at hver 4 graviditet aldrig bliver til noget, dvs at fra et æg er befrugtet og til man får en abort. Så tallet lyder skræmmende, men hvis man ikke har testet før tid, vil man ofte ikke opdage det fordi det så vil komme som en alm mens i stedet for. Så selv om hver 4 lyder ofte, er det ikke helt så slemt.
Har selv været igennem en udskrabning hvor det døde blev fjernet, og en tidlig spontan abort..der havde jeg heldigvis kun vidst jeg var gravid i 14 dage, men det gjordeda alligevel lidt ondt at vide det var slut igen.
Rigtig mange af dem jeg kender har været igennem den ene eller anden form for abort.
Men man er virkelig nødt til at skubbe tankerne væk, håbe at alt går godt og så tage den derfra
Anmeld