Kan man Købe hus på SU?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. april 2014

Anonym trådstarter

TrineMine86 skriver:

Min kæreste tjente ca 23.000 før skat (14.000 efter skat) jeg havde ca 8.000 udbetalt inkl SU lån, så tilsammen ca 22.000 udbetalt, vi lånte maks prisen af hvad vi kunne, altså de 1.3 mil (vi havde ikke barn dengang)

nu har vi købt et andet hus, vi har nu tilsammen udbetalt ca 30.000 (har ikke talt børne penge med) vi har 1 barn, og kunne låne 1.8 mil. 

Man kan godt vælge afdragsfrit i f.eks 3 år (eller det kunne man i hvert fald i 2008) 

Min kæreste tjener ca 20.000-21.000 udbetalt. Jeg ved ikke hvad satsen på SU er. Men tror det er 5800kr før skat uden lån. 

På det tidspunkt vi vil låne har vi 2 børn, så ved ikke om man får ekstra i SU (uden lån).

men tror vi må tage en snak med banken 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2014

Pige2009

Anonym skriver:

Mange tak for dit brugbare svar 

Velbekomme. Jeg har selv købt hus alene og havde en forhåndsgodkendelse i hånden inden jeg begyndte at kigge på konkrete husemner Det er en super spændende proces at kigge på og købe hus! Glæder mig til din update, når I har forhåndsgodkendelsen

Anmeld

9. april 2014

Anonym trådstarter

Isabella_mor skriver:

Det betaler man af på et beløb hver måned. Og man behøver ikke at betale af før efter to år efter endt uddannelse. 

Og banken ser su lån som en indtægt.

Må jeg spørge hvor meget man ca skal betale af om måneden hvis man låner maks beløbet (hvad er maks beløbet på SU lån?) 

Anmeld

9. april 2014

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Velbekomme. Jeg har selv købt hus alene og havde en forhåndsgodkendelse i hånden inden jeg begyndte at kigge på konkrete husemner Det er en super spændende proces at kigge på og købe hus! Glæder mig til din update, når I har forhåndsgodkendelsen

Glæder mig sådan til det er os som skal ud og kigge 

Håber der kommer en god Update, for håber sådan vi kan låne ca 2mil  

Anmeld

9. april 2014

Pige2009

Anonym skriver:

Glæder mig sådan til det er os som skal ud og kigge 

Håber der kommer en god Update, for håber sådan vi kan låne ca 2mil  

Det håber jeg bestemt også for jer! Held og lykke med det hele

Anmeld

9. april 2014

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Det håber jeg bestemt også for jer! Held og lykke med det hele

Tusinde tak skal du have 

Anmeld

9. april 2014

TrineMine86

Anonym skriver:

Må jeg spørge hvor meget man ca skal betale af om måneden hvis man låner maks beløbet (hvad er maks beløbet på SU lån?) 

Tillader mig også lige at svare :-) 

det kommer jo an på hvor mange penge du ender med at låne, man kan maks låne 2500 pr måned, jeg endte med at skylde omkring 90.000 og de skal betales af inden for 10 år, jeg giver 850 pr måned i afdrag og det er det mindste jeg kan afdrage med og det tager 10 år at tilbagebetale.. 

Anmeld

9. april 2014

Anonym trådstarter

TrineMine86 skriver:

Tillader mig også lige at svare :-) 

det kommer jo an på hvor mange penge du ender med at låne, man kan maks låne 2500 pr måned, jeg endte med at skylde omkring 90.000 og de skal betales af inden for 10 år, jeg giver 850 pr måned i afdrag og det er det mindste jeg kan afdrage med og det tager 10 år at tilbagebetale.. 

Hihi tak for svar 

Jeg kan ikke helt finde ud af om jeg vil tage SU lån endnu. Det kommer helt an på om vi overhoved kan låne til hus. Men 2500kr ville da være dejligt at have udover da vi kommer til at have 2 børn i daginstitution 

Anmeld

9. april 2014

Pige2009

Anonym skriver:

Tusinde tak skal du have 

Velbekomme!

Anmeld

9. april 2014

EnSødMor

Anonym skriver:

Hej alle i skønne damer 

Sagen er den at min kæreste og jeg rigtig gerne vil i hus indenfor de kommende år 

Planen er at jeg skal på barsel her til juni, og derefter startede uddannelse på 2år til sep. 2015. Vi har tænkt os at sparer så mange penge op som muligt, de næste to år, og er kommet frem til at kunne nå at sparer op til et evt indskud til et hus.

mit spørgsmål er så:

Kan man få lov at købe hus på SU? vi ville købe omkring sommer 2016, og der ville jeg have et år tilbage på SU. 

Min kæreste har en god indkomst. 

Ja det må du. Det har vi gjort  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.