Kan man Købe hus på SU?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16.450 visninger
20 svar
5 synes godt om
9. april 2014

Anonym trådstarter

Hej alle i skønne damer 

Sagen er den at min kæreste og jeg rigtig gerne vil i hus indenfor de kommende år 

Planen er at jeg skal på barsel her til juni, og derefter startede uddannelse på 2år til sep. 2015. Vi har tænkt os at sparer så mange penge op som muligt, de næste to år, og er kommet frem til at kunne nå at sparer op til et evt indskud til et hus.

mit spørgsmål er så:

Kan man få lov at købe hus på SU? vi ville købe omkring sommer 2016, og der ville jeg have et år tilbage på SU. 

Min kæreste har en god indkomst. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2014

Isabella_mor

Ja det kan man godt  

jeg er selv på SU og har også SU lån, vi har fået lov til at låne 1,5 mio. 

tal med banken

Anmeld

9. april 2014

Anonym trådstarter

Isabella_mor skriver:

Ja det kan man godt  

jeg er selv på SU og har også SU lån, vi har fået lov til at låne 1,5 mio. 

tal med banken

Må jeg spørge hvordan det er med at betale et SU lån tilbage? 

Anmeld

9. april 2014

TrineMine86

Anonym skriver:

Hej alle i skønne damer 

Sagen er den at min kæreste og jeg rigtig gerne vil i hus indenfor de kommende år 

Planen er at jeg skal på barsel her til juni, og derefter startede uddannelse på 2år til sep. 2015. Vi har tænkt os at sparer så mange penge op som muligt, de næste to år, og er kommet frem til at kunne nå at sparer op til et evt indskud til et hus.

mit spørgsmål er så:

Kan man få lov at købe hus på SU? vi ville købe omkring sommer 2016, og der ville jeg have et år tilbage på SU. 

Min kæreste har en god indkomst. 

Vi købte hus til 1.3 mil lige da jeg startede på uddannelse til sygeplejerske (3 1/2 år) min kæreste har ikke en vild god indkomst (salgsassistent) men vi havde ingen problemer  Dog valgte vi at få de første år afdragsfrit på Real kredit lånet og betalte kun af på bank lånet, vi boede meget billigere sådan end i en lejlighed 

Anmeld

9. april 2014

Anonym trådstarter

TrineMine86 skriver:

Vi købte hus til 1.3 mil lige da jeg startede på uddannelse til sygeplejerske (3 1/2 år) min kæreste har ikke en vild god indkomst (salgsassistent) men vi havde ingen problemer  Dog valgte vi at få de første år afdragsfrit på Real kredit lånet og betalte kun af på bank lånet, vi boede meget billigere sådan end i en lejlighed 

Det lyder jo helt fantastik 

Vil mene at min kæreste ligger i den ende med en høj indkomst, men vi ville også gerne låne 2mil. 

Troede kun man kunne få afdragsfrit over 10 år eller lign.? 

Anmeld

9. april 2014

Pige2009

Vil mene at min kæreste ligger i den ende med en høj indkomst, men vi ville også gerne låne 2mil. 

Det mange banker kigger på i dag er om man kan sidde med et regulært fastforrentet obligationslån. Der findes flere forskellige beregningsmodeller på bankernes sider, I kan bruge til at få en indikation på, hvor I ligger. Jeg synes bestemt, I skulle kontakte jeres bank og få et møde. Så kan I få en forhåndsgodkendelse, som I kan tage med, når I begynder at kigge på hus

Anmeld

9. april 2014

TrineMine86

Anonym skriver:

Min kæreste tjente ca 23.000 før skat (14.000 efter skat) jeg havde ca 8.000 udbetalt inkl SU lån, så tilsammen ca 22.000 udbetalt, vi lånte maks prisen af hvad vi kunne, altså de 1.3 mil (vi havde ikke barn dengang)

nu har vi købt et andet hus, vi har nu tilsammen udbetalt ca 30.000 (har ikke talt børne penge med) vi har 1 barn, og kunne låne 1.8 mil. 

Man kan godt vælge afdragsfrit i f.eks 3 år (eller det kunne man i hvert fald i 2008) 

Anmeld

9. april 2014

Isabella_mor

Anonym skriver:

Det betaler man af på et beløb hver måned. Og man behøver ikke at betale af før efter to år efter endt uddannelse. 

Anmeld

9. april 2014

Isabella_mor

Anonym skriver:

Det betaler man af på et beløb hver måned. Og man behøver ikke at betale af før efter to år efter endt uddannelse. 

Og banken ser su lån som en indtægt.

Anmeld

9. april 2014

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Det mange banker kigger på i dag er om man kan sidde med et regulært fastforrentet obligationslån. Der findes flere forskellige beregningsmodeller på bankernes sider, I kan bruge til at få en indikation på, hvor I ligger. Jeg synes bestemt, I skulle kontakte jeres bank og få et møde. Så kan I få en forhåndsgodkendelse, som I kan tage med, når I begynder at kigge på hus

Mange tak for dit brugbare svar 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.