Overdrevet stresset!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

861 visninger
10 svar
1 synes godt om
9. april 2014

Anonym trådstarter

Hm øv så ramte det også mig. Jeg er stresset. For første gang i mit liv kan jeg for alvor sige jeg kender forskellen på at være travl og stresset.
Mit hjerte hamrer konstant, jeg kan ikke sove om natten, jeg har konstant tankemylder, jeg er ikke i stand til at være fuldt til stede der hvor jeg er, jeg er ked af det, jeg kan ikke overskue noget, jeg har konstant kvalme og konstant dårlig samvittighed..

Jeg arbejder fuld tid, har mand, hus og lille barn og er samtidig ved at færdiggøre min uddannelse. Jeg sagde her i foråret ja til et nyt arbejde velvidende at jeg manglede min bachelor for at være færdig. Var indstillet på jeg nok skulle klare mig helskindet igennem, men nu er jeg ikke så sikker længere.

Jeg er i syv sind over hvad jeg gør. Jeg er nød til at nedbringe stressniveauet, men hvordan?

Har bare brug for at møde sympati for forståelse. For pokker hvor jeg ligger ned og jeg har bare brug for at få luft!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2014

CaWi

Anonym skriver:

Hm øv så ramte det også mig. Jeg er stresset. For første gang i mit liv kan jeg for alvor sige jeg kender forskellen på at være travl og stresset.
Mit hjerte hamrer konstant, jeg kan ikke sove om natten, jeg har konstant tankemylder, jeg er ikke i stand til at være fuldt til stede der hvor jeg er, jeg er ked af det, jeg kan ikke overskue noget, jeg har konstant kvalme og konstant dårlig samvittighed..

Jeg arbejder fuld tid, har mand, hus og lille barn og er samtidig ved at færdiggøre min uddannelse. Jeg sagde her i foråret ja til et nyt arbejde velvidende at jeg manglede min bachelor for at være færdig. Var indstillet på jeg nok skulle klare mig helskindet igennem, men nu er jeg ikke så sikker længere.

Jeg er i syv sind over hvad jeg gør. Jeg er nød til at nedbringe stressniveauet, men hvordan?

Har bare brug for at møde sympati for forståelse. For pokker hvor jeg ligger ned og jeg har bare brug for at få luft!!

Hvor lang tid har du tilbage af udd?
Kan din mand ikke tage lidt over på hus og børne fronten, bare indtil du har skrevet din bachelor.

Anmeld

9. april 2014

MR-82

Stress er ikke noget at spøge med, og det er rent faktisk en tilstand som på længere sigt kan have konsekvenser for helbredet. Du skal sætte farten ned. Snak med din mand om hvordan i får prioriteret opgaverne i hverdagen, inden du ender med at blive sygemeldt. Jeg har gennem mit arbejde erfaring med at mindfullnes-kurser hjælper rigtig mange. Det junne du jo prøve. Snak også med din læge. Det er en god ide at få undersøgt dine symptomer, ffor at sikre at der ikke også kan være andre årsager til dine symptomer,  som der mpske kan gøres noget ved! 

Anmeld

9. april 2014

Bak

Anonym skriver:

Du kan jo også forsøge at få orlov fra jobbet indtil du har gjort din uddannelse helt færdig. Måske den leder vil have forståelse for, at det måske alligevel var for stor en opgave at tage alt det.
Men jeg tilslutter mig også et af de andre svar, snak med din læge, for det lyder lidt som en sygemelding.

Anmeld

9. april 2014

Pige2009

Anonym skriver:

Jeg har selv været sygemeldt med stress i efteråret og det er noget du skal tage meget alvorligt. Hvis du har lyst, er du velkommen til at skrive til mig privat, for der er ingen tvivl om, at du skal tage det alvorligt og agere nu.

Anmeld

10. april 2014

Anonym trådstarter

CAWI skriver:

Hvor lang tid har du tilbage af udd?
Kan din mand ikke tage lidt over på hus og børne fronten, bare indtil du har skrevet din bachelor.

Har kun 2 mdr. tilbage, hvilket også er en af grundene til at jeg er i syv sind. To mdr. er jo ingenting, men to måneder hvor jeg menneskeligt ikke kan hænge sammen er jeg ret sikker på får konsekvenser for mig som menneske. Men øv lige oven i et nyt job..
Men manden er heldigvis rigtig god til at stå for rigtig meget herhjemme. Men han er selvstændig og arbejder selv meget, så der er grænser for hvor meget han også fysisk kan nå.

Anmeld

10. april 2014

Anonym trådstarter

MR-82 skriver:

Stress er ikke noget at spøge med, og det er rent faktisk en tilstand som på længere sigt kan have konsekvenser for helbredet. Du skal sætte farten ned. Snak med din mand om hvordan i får prioriteret opgaverne i hverdagen, inden du ender med at blive sygemeldt. Jeg har gennem mit arbejde erfaring med at mindfullnes-kurser hjælper rigtig mange. Det junne du jo prøve. Snak også med din læge. Det er en god ide at få undersøgt dine symptomer, ffor at sikre at der ikke også kan være andre årsager til dine symptomer,  som der mpske kan gøres noget ved! 

Tak for dit svar. Stress er bestemt ikke til at spøge med. Det kan jeg virkeligt tydeligt mærke på min krop. Den SKRIGER bare stop med stort s. Har kontaktet lægen, selvom jeg synes det var et rigtig svært opkald, så var det bare nødvendigt. Skal derud i morgen eftermiddag, og så må vi se.. Synes det er et kæmpe nederlag at skulle sygemeldes på et nyt job- jeg svigter bare så mange, men samtidig skal et job heller ikke koste mig mit helbred..

Anmeld

10. april 2014

Anonym trådstarter

Bak skriver:

Du kan jo også forsøge at få orlov fra jobbet indtil du har gjort din uddannelse helt færdig. Måske den leder vil have forståelse for, at det måske alligevel var for stor en opgave at tage alt det.
Men jeg tilslutter mig også et af de andre svar, snak med din læge, for det lyder lidt som en sygemelding.

Det er et vikariat, så det er lidt svært at få orlov fra, og den forlængelse jeg havde forventet der blev aktuel er grundet omstrukturering ikke længere i spil, så har lige fået smidt arbejdssøgende oven i hatten i dag. Endnu mere øv.

Anmeld

10. april 2014

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Jeg har selv været sygemeldt med stress i efteråret og det er noget du skal tage meget alvorligt. Hvis du har lyst, er du velkommen til at skrive til mig privat, for der er ingen tvivl om, at du skal tage det alvorligt og agere nu.

Tak for dit svar :-)

Anmeld

10. april 2014

lille-fisen

Godt du reagerer på at du har det sådan.

Når du kun har to måneder tilbage så ville jeg:

- uddeleger ALT det som det overhovedet er muligt. Dvs. ansæt en rengøringshjælp, få leveret dagligvarer (man kan bestille over nettet og få leveret dagligvarer til døren) osv. (det handler alligevel om så kort tid at det økonomisk ikke bliver så voldsomt). For resten er der jo også årstiderne der leverer 'madkasser' til 5xaftensmad til en uge af gangen.

- tal med din chef om det evt. er muligt at gå ned i timer/tage orlov de næste par måneder til du har færdiggjort din uddannelse. Mon ikke der kunne arrangeres noget, når du 1. har så kort igen og 2. er på randen til stress og derfor en eventuel sygemelding. Føl dig ikke skyldig over det - nu er tingene som de her - så få hellere en god snak med chefen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.