Min datter er 6 og fik for to år siden rykket 3 tænder ud under narkose af to omgange. Den første akut pga tandbyld og de to næste fordi de var for dårlige.
Det startede med at hun fik tandpine på en ferie, og vi tog til en tandlæge i nærmeste by, hvor hun fik lavet en midlertidig fyldning med 'tryllecreme' og derefter sprøjte. Hun sagde ikke et kny, og jeg var bare pavestolt!!
Så kom vi hjem til nogle inkompetente r*vhuller til tandlægen, som ikke tog hensyn til at det var et barn de arbejdede med, og blev sur når hun blev bange og skreg. Det resulterede i at hun fik giga tandlægeskræk. Og hun havde tre huller mellem tænderne (ikke nemme at forebygge når man ikke lige ved at man skal bruge tandtråd). Prøvede derfor et nyt tandlægehus, hvor de til sidst sagde at vi måtte komme igen når min pige var klar (4 år) og på dette tidspunkt havde fået flydende føde i 3 uger pga tandpine...
Så kom vi til en rigtig børnetandpleje, der kunne håndtere hende. Her fik vi lavet et hul og selvom hun var bedøvet (læs skidefuld af en stikpille) var vi 3 voksne til at holde hende (4år!)
Undskyld den lange historie, men min pointe er at du skal sørge for at vælge en tandlæge der har forstand på børn
Anmeld