Har jeres barn haft hul i tænderne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.602 visninger
17 svar
3 synes godt om
9. april 2014

cecilie1984

Min datter på snart 6 har et hul i en tand og jeg har så ondt af hende og har lidt dårlig samvittighed over det da det jo også er vores skyld.

men er der nogen der ved om børn bliver bedøvet?? Og hvordan det foregår. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2014

MorDk

cecilie1984 skriver:

Min datter på snart 6 har et hul i en tand og jeg har så ondt af hende og har lidt dårlig samvittighed over det da det jo også er vores skyld.

Nej ingen af mine unger har haft huller men det behøver ikke at være nogens skyld at børnene får huller. Nogle børn har sartere tænder end andre...

Anmeld

9. april 2014

TbCp

Mine børn har ikke haft hul i tænderne, men kan fortælle at min ene fætter havde utrolig dårlige mælketænder og fik hul i flere af dem.

jeg ved ikke hvad det skyldtes, men ved at hans forældre børstede HVER dag og var grundige og passede godt på dem, alligevel fik han huller.

kan desværre ikke svare på om de bliver bedøvet.

Anmeld

9. april 2014

Valle81

Hej,

Min datter fik, da hun var 9,5 konstateret et hul. Hun blev ikke bedøvet - tandlægen sagde, at vi starter uden, og så ser vi, om vi skal bedøve.

Reglen hed, at hun talte til tre mens hun borede, og så stopped hun. Og hun talte til tre, og sagde, så er jeg færdig

Det var en meget positiv oplevelse, og min datter synes hun var sej, og jeg var stolt

Anmeld

9. april 2014

Pcokate

cecilie1984 skriver:

Vores har dårlige tænder (arveligt desværre, fra farmands side) og er blevet boret 6 gange og er 6 år. Er tandlægen god, beroligere de og giver lattergas. 

Det er ikke sjovt, men gør heller ikke ondt. 

Anmeld

9. april 2014

modesty

cecilie1984 skriver:

Jeg tror at jeg havde tre huller i mine mælketænder. Mener vist nok at jeg blev bedøvet den ene gang jeg skulle bores, men ikke de andre to.

Anmeld

9. april 2014

SandraXOXO

Min mands niece havde hul i en mælketand da hun var 6 år, men der sagde tandlægen at det næsten ikke kunne betale sig at bore når den jo alligvel helst skulle falde ud. Nu ser jeg det ikke er den besked andre har fået. Og min datter har samme tandlæge, er det så en dårlig tandlæge?

Anmeld

9. april 2014

Bshizzle

Min store dreng fik revet en tand ud da han gik i BH. 

Til trods for vi børster tænder hver dag. 

Men det kan ske.. Desværre! 

Min søn blev skræmt den dag han fik revet den tand ud!! 

Aldrig nogensinde mødt sådan nogle dårlige Børnetandlæger!! 

Så efter vi er flyttet til en ny by, så er vi begyndt at gå til Tandlæge-tjek 1-2 gange om måneden, da han simpelhen har fået tandlægeskræk! 

Jeg kan faktisk ikke huske ang bedøvelse.. Havde mere travlt med at trøste min dreng og be tandlægerne om at snakke pænt! 

Anmeld

9. april 2014

Ciss

Mine har endnu ikke haft huller - Den ældste er 6 år - men hun fik meget penicilin i sit første leveår, og har derfor en tand, som har taget skade, og som vi har fået besked på, der meget let kan blive hul i. Vi er superomhyggelige med tandbørstningen.

Der var flere i min klasse, som havde huller i småklasserne. Så vidt jeg husker fik de alle bedøvelse.

Anmeld

9. april 2014

Elgaard73

Det behøver bestemt ikke at være jeres skyld at jeres datter har fået et hul. Da jeg var barn fik jeg en del huller, på trods af at mine forældre passede og plejede min tænder til UG. Nogle er bare født med svage tænder.

Jeg fik iøvrigt lattergas, når de skulle laves. Men der er jo mange år siden, så ved ikke om de overhovedet ikke bruger det mere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.