Erik blev forelsket en måned efter sin kones død

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Er det forkert af Erik?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.861 visninger
18 svar
59 synes godt om
9. april 2014

Baby.dk

Fra Jyllands-Posten

Fotograf Erik Bjørns kræftsyge kone havde næsten lige sagt farvel til livet, da han forelskede sig til op over begge ører i en ny kvinde. Det har vakt forargelse i omgangskredsen, men det hårde sygdomsforløb har lært ham, at livet skal leves. Nu.

”Erik er i et forhold med Cathrine Palm Axel”.

Sådan lyder den statusopdatering, som Erik Bjørn delte med sine venner på Facebook sidste sommer om sin nye kærlighed.

Blot en måned tidligere var familie, venner og bekendte samlet ud for Taarbæk Kirke for at tage afsked med Erik Bjørns kone Maj, som han havde dannet par med i knap 30 år. De forudgående fire og et halvt år havde hun kæmpet mod kræften, men måtte til sidst opgive. 48 år gammel.

Nogle har kigget – og været ved at køre galt af samme årsag – på gaderne i Taarbæk, når Erik Bjørn kom gående hånd i hånd med sin nye kæreste.

”Det ville jeg sikkert også selv gøre,” siger Erik Bjørn, som ikke desto mindre valgte at stå ved sin nye kærlighed uden skam eller skyld.

”Jeg har elsket og æret Maj. Jeg har gjort alt for hende, og det vidste hun også godt. Og så er der altså ikke nogen, der skal pege fingre ad mig, fordi jeg prøver at leve mit liv videre. Hvis Majs sygdom har lært mig noget, så er det, at man skal leve livet, mens man er her. Der er bare ingen garanti for, at vi alle bliver 90 år.”

Klik her for at læse resten »

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2014

anynom

Det var da en sær ting at lave en afstemning om - om det er forkert af ham. Hvad med om folk snart lærte at passe sig selv? 

Anmeld

9. april 2014

Mortil223

Nej det er aldrig forkert at elske, men af respekt for konens minde og de pårørende kunne han måske godt lige have ventet med at dele det med hele verden,og ændrer status på face osv. 

Anmeld

9. april 2014

Carina:-)

Det må han selv om -

Personligt synes jeg det er underligt at man så hurtigt kan komme over 30 års forhold -

Men jeg er ikke Erik ,så hvad han kan må jo stå for hans egen regning 

Anmeld

9. april 2014

sbs78

Nej det er ikke forkert af ham. Konen havde et ønske om at han skulle finde kærligheden hurtigt igen.

Anmeld

9. april 2014

-Sigrid-

Jeg har ikke villet stemme... Jeg syntes det er forkasteligt at lave en afstemning om andre folks kærlighed, føj! 

Anmeld

9. april 2014

modesty

JulieWH skriver:

Det var da en sær ting at lave en afstemning om - om det er forkert af ham. Hvad med om folk snart lærte at passe sig selv? 

Det er en reklame-post og det handler vel om at folk har mest hang til at læse posts når der er en afstemning tilknyttet.

Men ja, enig. 

Anmeld

9. april 2014

RosSofi

Jeg er tilhænger af, at man ikke kan sige, hvad der er rigtigt eller forkert for andre, folk skal leve deres liv på den måde de føler for og som er rigtigt for dem. Jeg tror da helt sikkert på, at hvis man pludselig har kræft inde på livet og mister sin ægtefælle, mens han/hun kun er 40erne bliver livet og måden man lever det på meget mere dyrebart for en.

Anmeld

9. april 2014

RosSofi

Carina:-) skriver:

Det må han selv om -

Personligt synes jeg det er underligt at man så hurtigt kan komme over 30 års forhold -

Men jeg er ikke Erik ,så hvad han kan må jo stå for hans egen regning 

Jeg tror bestemt ikke, at det handler om, at han bare sådan er kommet videre efter 30 års kærlighed. De to ting behøver ikke at have noget med hinanden at gøre. Jeg tror, at man sagtens kan elske på forskellige måder.

Anmeld

9. april 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Man kan ikkr selv styre sine følelser, og som han selv siger har hans kone ønsket at han skulle være lykkelig efter hendes død.

men jeg havde nok haft lidt situationsfornemmelse og ikk postet det offentligt på fb og lign sådan lige med det første kan godt forstå at familie og venner i sorg, bliver stødt over det. Men jeg tror også de kommer over på den anfen side og ser at han selfølgelig gerne må elske igen  

desuden betyder det jo ikke at han ikke stadig er i sorg over hans døde hustru 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.