Veninde-problemer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. april 2014

modesty

*Pingvinen* skriver:

Så sidder man her - fandeme 37 år gammel og har problemer med en veninde... Ork for fanden da!
Jeg har kendt hende i 10 år og har virkelig delt meget, været sammen og SMS'et MANGE gange om dagen.
Lige indtil for 1 år siden, hvor hun får andet arbejde. Et krævende arbejde. Flere timer, mere ansvar og en uddannelse på samme tid som sit arbejde. Og Ja jeg er tålmodig di forstående.
Prøver at give plads og tid. Og når der går flere uger mellem jeg hører fra hende, prøver jeg at tale med hende. Uden ''held'' hun bliver irriteret og føler sig sikkert presset af mig.

Nu er det jo så længe siden, det startede og jeg er ved at miste troen på, at hun VIL mig mere. Når jeg før har spurgt om ikke lige vi kunne tale sammen, har hun sagt, at vi fx ses næste uge (til kaffe med nogle fælles venner).
Jeg har skrevet og forklaret, hvordan jeg har det og hvordan jeg ser vores ''venskab'', men der er ikke rigtig nogen respons.

Jeg føler lidt, at ''venskabet'' er på hendes Primisser. Der kan gå uger imellem, hun skriver og det er ikke samtaler. Mere som en besked om at hun stadig er i live.

Jeg har mest lyst til bare at lade det Ebbe ud i sandet, men jeg kan mærke, jeg har så svært ved at acceptere det. Hun har jo ikke tid til mig og prioritere mig ikke særlig højt og slet ikke såhøjt, som jeg prioriterede hende. Jeg føler, jeg er blevet droppet til fordel for nogle andre venner op det nye arbejde. Og jeg kan virkelig godt forstå hende i tidspresset, men i MIN verden, fungere det bare ikke at nedprioritere sine venner...
Og kan da heller ikke undgå at vende den mod mig selv - har jeg ''kvalt'' hende, uden hun har sagt noget eller er hun bare blevet træt af mig og lever et andet liv nu...
Tænkt igen - 37 år og veninde-problemer... Chok da...

Jeg har super gode veninder som jeg kun ser nogle gange om året. Andre rigtig gode veninder som jeg absolut max. ser en gang om måneden.

Hvorfor? Vi har simpelthen for travlt til mere. Børn, mænd og arbejde tager alt for meget tid og energi.

Hvis jeg havde en veninde som kontaktede mig dagligt med SMS'er, ville jeg få totalt pres.

Jeg kan godt se at jeres situation er anderledes fordi I jo HAR haft et venskab hvor I var meget i kontakt med hinanden, og det derfor må være svært for dig at acceptere hvis venskabet pludselig er anderledes. Men folks liv ændrer sig, prioriteter ændrer sig. At hun har skidetravlt på arbejdet, behøver ikke at betyde at hun ikke gider dig som veninde.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.