Kan jeg nægte at udlevere vores datter??!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.342 visninger
21 svar
40 synes godt om
7. april 2014

Anonym trådstarter

Min ekskæreste flyttede forrige søndag, og har haft samvær i vores hjem siden, med vores næsten 5 årige datter, i går havde han hende et par timer hos sig selv, men nu er der sket noget der gør at jeg nægter at udlevere hende i weekenden, hvor hun ellers skulle sove hos ham en dag.
Vi har ingen samværsaftale på skrift, men fælles forældremyndighed, så kan jeg godt holde hende hjemme??
Hvad med børnehaven?
Han har vel ligeså meget ret til at hente hende som jeg, når vi har fælles forældremyndighed??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2014

Phoenix

Det skal gå igennem statforvaltningen. 

Er det noget strafbart kan du jo melde ham til politiet. Har han gjort noget der sætter hendes ve og vel over styr ? Så ville jeg tilbageholde hende uanset.

Men hvis det er en tvist mellem jer to som forældre, kan du ikke gøre så meget.

Hvad er motivet bag at tilbageholde hende ? 

Anmeld

7. april 2014

Sandratoft

Anonym skriver:

Min ekskæreste flyttede forrige søndag, og har haft samvær i vores hjem siden, med vores næsten 5 årige datter, i går havde han hende et par timer hos sig selv, men nu er der sket noget der gør at jeg nægter at udlevere hende i weekenden, hvor hun ellers skulle sove hos ham en dag.
Vi har ingen samværsaftale på skrift, men fælles forældremyndighed, så kan jeg godt holde hende hjemme??
Hvad med børnehaven?
Han har vel ligeså meget ret til at hente hende som jeg, når vi har fælles forældremyndighed??

Medmindre der er tale om fysisk/psykisk/seksuel misbrug eller vold mod hende, tror jeg desværre ikke du kan nægte :/

Anmeld

7. april 2014

FrkGranger

Anonym skriver:

Hvad med børnehaven?

Tror ikke der er noget at gøre hvis det ikke er noget der er belastende psykisk eller fysisk for barnet.

Ang. hentning i institutionen, har der der hvor jeg har arbejdet, været en regel om at der skal ligge en skriftlig erklæring fra statsforvaltningen for at de har måtte tilbageholde et barn

Anmeld

7. april 2014

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Anonym skriver:

Hvad med børnehaven?

Når I ikke har en udfærdiget samværsaftale, så kan du faktisk holde jeres barn hjemme uden at faren reelt kan gøre noget før sagen kommer for i Statsforvaltningen. Der er nemlig ingen aftale, som fogedretten kan tvangsfuldbyrde. Vh. Line - jurist

Anmeld

7. april 2014

Anonym trådstarter

SØS skriver:

Når I ikke har en udfærdiget samværsaftale, så kan du faktisk holde jeres barn hjemme uden at faren reelt kan gøre noget før sagen kommer for i Statsforvaltningen. Der er nemlig ingen aftale, som fogedretten kan tvangsfuldbyrde. Vh. Line - jurist

Ej er det rigtigt??
Du har lige gjort vores liv MEGET bedre!!!

Anmeld

7. april 2014

Kløver

Jeg mener ikke du kan nægte ham samvær med mindre der er tale om noget eer er til fare for barnet fysisk eller psykisk, feks vold og seksuelle overgreb.

Anmeld

8. april 2014

LinLin

Du kan kun bestemme om han må hente i institution hvis du har fuld forældremyndighed...

Anmeld

8. april 2014

LinLin

SØS skriver:

Hvor er det da sørgeligt at far ikke har ret til noget med mindre man har været i SF! Han har da ret til samvær?! Eller... Barnet har ret til samvær med begge forældre

Anmeld

8. april 2014

Pcokate

Anonym skriver:

Hvad med børnehaven?

Er han til fare for barnet på nogen fysik eller psykisk måde (sexovergreb, vold, stof-, alkoholmisbrug m.m.)? 

Hvis ja så håber jeg at du kan sørger for han ikke ser sin datter ved fx melde til politiet. 

Hvis i er blevet uvenner, han har fået en ny kæreste etc. Så håber jeg ikke du er så smålig at du vil skade din datter ved at holde hende væk fra sin far. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.