Åh hader denne aften.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.821 visninger
18 svar
35 synes godt om
7. april 2014

Anonym trådstarter

Hold da op børneopdragelse kan belaste ens parforhold, manden mener at det altid er ham som skal være den sure. 

Men nu er hans lunte også meget kort, der ser han bare ikke selv.

Det sidste stykke tid har vi skændes en del om vores søns aftensmad. Sønnike GIDER ikke bruge kniv og gaffel. Bruger som regel kun gaflen. Far VIL have han bruge kniven og det er vi også enige om at han skal. Jeg sig pænt til vores søn at han skal bruge kniven til at skære ud med. Jeg syntes jeg vil prøve flere gange at sige det indtil han gør det, men far derimod råber højt efter 1 gang og siger at så får han ikke mere.og vil du godt få ham til det, eller fjerne hans tallerken. Hvis han så stadig ikke lyster, så siger han også skal jeg være den sure igen og du gør overhoved ingen ting. Hvilke jeg så har gjort ved at bede ham uden at råbe om at bruge begge dele. 

desværre bliver jeg meget gal og siger ham i mod. Siger at han kan prøve at sige det på en pæne måde, far står fast og mener han bare skal gøre det. 

Uhhh hvor jeg hader at han skal være så hurtig og skælde så hurtig ud.  Og at vi komme op at skændes om det. 

vores søn er ikke den nemmeste at håndtere, gør meget som det pAsser ham. I stedet for at gøre det første gang han bliver bedt om noget. 

Jeg syntes det er mega træls han skal sidde og bestemme hvad jeg skal gøre , fx for ham til det, fjern hans tallerken hvis det er han holdning så kan han sku selv fjerne den/ få ham til det. 

Har sku næsten lyst til at tage hjem til mine forældre i en periode. Så han kan sku få lidt ro fra os... 

Åh trængte vist bare til at komme lidt af med det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2014

Tip!

Lad dog barnet spise med en gaffel alene. Børn i den alder skal ikke kunne spise med kniv... Det vil være det samme som at sige til din kæreste at han skal løbe marathonløb HVER dág... 

Han burde læse lidt om børns udvikling... 

Hjernen på sådan et lille barn er ikke udviklet endnu til krydsmotorik...

Det er først engang, sent op i børnehave alderen, at der blir sat krav om at bruge kniv og gaffel... 

Anmeld

7. april 2014

flowerpot3

Hvor gammel er jeres dreng?

Anmeld

7. april 2014

LinLin

Twinkle little star skriver:

Lad dog barnet spise med en gaffel alene. Børn i den alder skal ikke kunne spise med kniv... Det vil være det samme som at sige til din kæreste at han skal løbe marathonløb HVER dág... 

Han burde læse lidt om børns udvikling... 

Hjernen på sådan et lille barn er ikke udviklet endnu til krydsmotorik...

Det er først engang, sent op i børnehave alderen, at der blir sat krav om at bruge kniv og gaffel... 

Er der bare mig det ikke kan se hvor gammelt barnet er?!?

Anmeld

7. april 2014

Tip!

LinLin skriver:

Er der bare mig det ikke kan se hvor gammelt barnet er?!?

Nej, jeg er også blevet opmærksom på det efterfølgende... Synes at have læst et sted at barnet var 2,5.. 

Anmeld

7. april 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Nu ved jeg ikke hvor gammelt jeres barn er, mem herre gud han skal nok lære at spise med kniv og gaffel. 

Jeg kan godt forstå hvis jeres søn ikke gør hvad I beder om første gang. Det lyder heller ikke som at I har en fælles holdning og det lyder egentlig ret kaotisk hele aftensmadsituationen du lige fik beskrevet. 

Jeg synes ikke det er fair du ligger alt ansvaret over på din mand. Hvis han føler at han altid skal være bussemand og du ikke støtter ham så er det jo sådan. Så må I når jeres søn er blevet lagt, stille og roligt tale om det. Og I vil nok også have godt af at tale om jeres holdninger ift. opdragelse, nogle specifikke situationer som I bliver enige om hvordan I takler. 

Anmeld

7. april 2014

A&F

Hvor gammel er han? Og hvorfor skal han bruge kniv? det kommer med alderen, og så længe han bare for spist noget. Jeg synes, at det er synd, at aftensmaden skal blive negativ pga. en kniv og far og mor, som ikke er enige? Mit råd er, at I som forældre sætter jer roligt ned og tager et kig på jer selv og deler jeres tanker omkring opdragelse . Jeres opførsel smitter af på barnet. Håber I finder ud af det 

Anmeld

7. april 2014

Anonym trådstarter

Nej jeg fik ikke skrevet hvor gammel han er men han er 6,5 år. Og han er meget stædig så hvis han ikke vil noget gør han det ikke før han selv syntes, det har vi mange kampe om. Vi har lige haft en snak manden og jeg om hvordan vi kan gøre det anderledes og han indrømmede også at han har en kort lunte. fordi det irritere ham at han ikke bare gør det det første gang...  Men sådan er det med mange ting så det er ikke nyt at man skal bede sønnike om det flere gange før der sker noget, jeg vil heller prøve at sige det på kærlig men bestemt måde. Sommetider går det også galt for mig, hvis det intet hjælpe det jeg gør. Jeg som udgangs punk kærligt men bestem ment. 

Anmeld

7. april 2014

Bshizzle

Stakkels barn !!! 

Min store dreng som idag er 8 år, vil jeg ALDRIG tvinge til at bruge kniv!!! 

Han kan godt.. Men det er ikke noget vi tvinger ham til.

Lad barnet bruge gaffel.. 

Og få en snak med manden! 

Anmeld

7. april 2014

EAF

mor:) skriver:

Nu ved jeg ikke hvor gammelt jeres barn er, mem herre gud han skal nok lære at spise med kniv og gaffel. 

Jeg kan godt forstå hvis jeres søn ikke gør hvad I beder om første gang. Det lyder heller ikke som at I har en fælles holdning og det lyder egentlig ret kaotisk hele aftensmadsituationen du lige fik beskrevet. 

Jeg synes ikke det er fair du ligger alt ansvaret over på din mand. Hvis han føler at han altid skal være bussemand og du ikke støtter ham så er det jo sådan. Så må I når jeres søn er blevet lagt, stille og roligt tale om det. Og I vil nok også have godt af at tale om jeres holdninger ift. opdragelse, nogle specifikke situationer som I bliver enige om hvordan I takler. 

Jeg kunne ikke i min vildeste fantasi ikke støtte min mand i noget jeg helt reelt absolut var imod - og at vente til efter vores søn var kommet i seng ville jeg ikke kunne. Og som uddannet pædagog og helt almindeligt tænkende menneske så ved jeg godt hvordan den ideelle situation kan se ud, men nej det der ville jeg simpelthen ikke kunne lade køre ud. Vi har også haft vores ture ved aftensmaden, men som med alt andet skal alt afprøves førend man finder løsningen og da vi efter en del tid faktisk fik snakket om det på en helt rolig måde med en dag med overskud så har vi faktisk op til flere gange fundet en løsning og vores søn trives 

Forstår godt TS. Jeg ville have så ondt i maven hvis jeg skulle bakke min mand op i den opførsel og jeg ville også blive meget vred eller snakke højt om man vil hvis det var måden det blev gjort på. 

Vores er 4 år og bruger endnu ikke helt kniv, fra tid til anden men slet ikke der hvor os voksne er og det forventer vi heller ikke. Han skærer lidt og vi viser ham lidt, men det lærer han jo som alle andre har i tidens løb  No rush. 

Forstår godt du tænker som du gør, kan nikke genkendende til det kære TS. Gid de nogen gange bare ville smutte et andet sted når bølgerne går højt. Stemningen bliver meget bedre og man får lidt ro til tankerne og til den kommende konstruktive samtale  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.