Hvor mange penge tilbage (enlige)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2014

liten-mamma

Hej piger
Hvor mange penge har i tilbage når regningerne er betalt?
Kun for enlige mødre.

Og hvor meget bruger i om ugen på mad og div.

Jeg har 4626 kr tilbage når alle regninger er blevet betalt  

Min budget konto er på 3000 kr om måneden. De penge går til mad, bleer osv. 

De resterende er mine lommepenge.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2014

Mettefpigen

Anonym skriver:

Hvad laver du af aftensmad for at få det til at køre rundt?

Laver meget mad til 2 dage, tilbudsavis :-)

Anmeld

8. april 2014

Mettefpigen

Rockertand skriver:

Muligvis provokerende spørgsmål.......men er der ingen af jer, der arbejder, siden I ikke har mere til rådighed?

Nej har jeg ikke, går i skole...

Anmeld

8. april 2014

Tip!

Studerende.... Næste sommer uddannet... Jeg klare mig fint 

Anmeld

8. april 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

Anonym skriver:

Hej piger
Hvor mange penge har i tilbage når regningerne er betalt?
Kun for enlige mødre.

Og hvor meget bruger i om ugen på mad og div.

Jeg har lagt et budget for når jeg skal på barsel, og et for når jeg bliver studieaktiv igen efter 11 mdr.'s barsel.

På barsel kommer jeg til at have omkring 4500-5000 kr. tilbage (til mad, tøj, transport (bus), bleer, opsparinger, diverse osv.) når alle regninger er betalt.
D ette beløb inkl. SU-lån. 

Når jeg så påbegynder mit studie igen kommer jeg til at have omkring 9000 kr. tilbage. 
Og her er mine faste udgifter endda 1000 kr. højere end når jeg er på barsel. Men mine indtægter er så også omkring 5000 kr. højere end når jeg er på barsel (pga. forsørgertillæg som enlig forsørger og supplerende SU-lån til forsørgere). 

Og forstår virkelig ikke hvordan nogle enlige forsørgere på SU kan brokke sig over at de ikke har ret mange penge om måneden. 
Tvivler på at min datter og jeg kommer til at mangle noget - og hvis vi gør, så må det vidst være min egen dumhed. 

Anmeld

8. april 2014

StudPsyk

Clgh skriver:

Jeg har lagt et budget for når jeg skal på barsel, og et for når jeg bliver studieaktiv igen efter 11 mdr.'s barsel.

På barsel kommer jeg til at have omkring 4500-5000 kr. tilbage (til mad, tøj, transport (bus), bleer, opsparinger, diverse osv.) når alle regninger er betalt.
D ette beløb inkl. SU-lån. 

Når jeg så påbegynder mit studie igen kommer jeg til at have omkring 9000 kr. tilbage. 
Og her er mine faste udgifter endda 1000 kr. højere end når jeg er på barsel. Men mine indtægter er så også omkring 5000 kr. højere end når jeg er på barsel (pga. forsørgertillæg som enlig forsørger og supplerende SU-lån til forsørgere). 

Og forstår virkelig ikke hvordan nogle enlige forsørgere på SU kan brokke sig over at de ikke har ret mange penge om måneden. 
Tvivler på at min datter og jeg kommer til at mangle noget - og hvis vi gør, så må det vidst være min egen dumhed. 

Nu kan det jo være, at man ikke ønsker at forgælde sig med SU-lån, som skal betales tilbage senere - I givet fald har man ikke nødvendigvis 9000 kroner tilbage. Endvidere kan der være stor forskel på husleje alt efter hvor man bor - Også efter boligstøtte. Og i mit tilfælde er vi nødt til at bo tæt på Universitetet, som altså ligger i Århus. Hvis ikke vi gjorde skulle der transportudgifter oveni. Og det er dyrt at bo i Århus.

Nu er jeg ikke enlig, og jeg har også haft SU-lån. Just sayin' - Synes ikke det er helt rimeligt at sige, at enlige mødre med en stram økonomi på SU brokker sig. Alt andet lige ER det da bedst, hvis man kan klare sig uden lån, som man skal betale tilbage på sigt  

Anmeld

8. april 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

Janne T. skriver:

Nu kan det jo være, at man ikke ønsker at forgælde sig med SU-lån, som skal betales tilbage senere - I givet fald har man ikke nødvendigvis 9000 kroner tilbage. Endvidere kan der være stor forskel på husleje alt efter hvor man bor - Også efter boligstøtte. Og i mit tilfælde er vi nødt til at bo tæt på Universitetet, som altså ligger i Århus. Hvis ikke vi gjorde skulle der transportudgifter oveni. Og det er dyrt at bo i Århus.

Nu er jeg ikke enlig, og jeg har også haft SU-lån. Just sayin' - Synes ikke det er helt rimeligt at sige, at enlige mødre med en stram økonomi på SU brokker sig. Alt andet lige ER det da bedst, hvis man kan klare sig uden lån, som man skal betale tilbage på sigt  

Ja det er dyrt at bo i Århus C. Bor selv på Frederiks Allé, så ved godt at det ikke er billigt. 

Siger heller ikke at alle enlige mødre på SU brokker sig - men da jeg tog en HF på VUC (hvor der var en del enlige mødre), der var der næsten konstant brok over økonomien (og det var en økonomi hvor SU-lånet og det supplerende lån var inkluderet).
Og dette var i provinsen, hvor huslejen er en del billigere. Også derfor at jeg skrev "nogle" og ikke bare "enlige mødre" - hvor man generaliserer. 

Og ja, selvfølgelig er der forskel på husleje og nej det er ikke alle, der vil have et SU-lån. Men min mening er bare, at man som enlig studerende får rimelig mange økonomiske goder - og selvfølgelig er der en del udgifter, men synes det er lidt voldsomt at dem jeg har mødt, har brokket sig så meget som de har haft gjort. 

Anmeld

8. april 2014

StudPsyk

Clgh skriver:

Ja det er dyrt at bo i Århus C. Bor selv på Frederiks Allé, så ved godt at det ikke er billigt. 

Siger heller ikke at alle enlige mødre på SU brokker sig - men da jeg tog en HF på VUC (hvor der var en del enlige mødre), der var der næsten konstant brok over økonomien (og det var en økonomi hvor SU-lånet og det supplerende lån var inkluderet).
Og dette var i provinsen, hvor huslejen er en del billigere. Også derfor at jeg skrev "nogle" og ikke bare "enlige mødre" - hvor man generaliserer. 

Og ja, selvfølgelig er der forskel på husleje og nej det er ikke alle, der vil have et SU-lån. Men min mening er bare, at man som enlig studerende får rimelig mange økonomiske goder - og selvfølgelig er der en del udgifter, men synes det er lidt voldsomt at dem jeg har mødt, har brokket sig så meget som de har haft gjort. 

Jeg tror bare man skal passe på med at dømme andre på den måde, fordi man ikke ved, hvordan deres økonomiske situation ellers ser ud. Der kan være mange grunde til, at de har ekstra udgifter mv. 

Anmeld

8. april 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

Janne T. skriver:

Jeg tror bare man skal passe på med at dømme andre på den måde, fordi man ikke ved, hvordan deres økonomiske situation ellers ser ud. Der kan være mange grunde til, at de har ekstra udgifter mv. 

Det har du selvfølgelig ret i 

Men dømmer heller ikke alle, blot nogle få. Og det er fordi at næsten alle af dem jeg personligt har mødt, havde tilladt sig noget "luksus" i hverdagen (fx. at have hest), og så samtidig kunne sidde og brokke sig over en stram økonomi. 

Selvfølgelig er der også de, som virkelig prioriterer så de kan få det til at løbe rundt (uden SU-lån og supplerende SU-lån). Og virkelig meget respekt til dem. 
Men de jeg snakker om er dem, der ikke prioriterer, men gerne brokker sig. 

Anmeld

8. april 2014

sandramor

Anonym skriver:

Tak for svar.

Hvad laver du af aftensmad siden du kun bruger 2000 til mad?

Jamen jeg laver varm mad men når jeg laver der så laver jeg ofte så der er noget at fryse ned.... Så vi har altid mad til flere dage.... Vi får fast rugbrød hver søndag.... Men ja som sagt ellers varm mad hver dag... Handler alt jeg kan få i Lidl! (Her er der virkelig penge at spare) har også arbejdet der så ved hvor meget billigere nogle af tingene er... Samtidig prøver jeg på kun at handle en gang om ugen... Så ryger der ikke så mange impulskøb med ned i vognen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.