Mor til en på 3 og gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2014

lycly

Anonym skriver:

Okay. Ja det skal jo nok gå ellers har jeg jo min mor. Og far vil selvfølgelig også hjælpe til.

Tusinde tak for dit svar. Jeg har bare brug for at høre at det nok skal gå alt sammen.

Man finder selvfølgelig sin egen rytme.
Men er sgu lidt nervøs.

Det skal nemlig nok gå Som mor får man jo pludselig super kræfter og kan klare det hele, selvom det virker uoverskueligt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Hej med jer.

Jeg har brug for lidt råd og erfaring.

Sagen er den at min mand og jeg skal skilles og vi har en datter på 3 og så er jeg gravid.
Min datter vi være næsten 3,5 når baby kommer.

Hvad er jeres erfaring med at være alene med et barn og en baby?

Jeg er lidt nervøs for der er 1,5 km frem og 1,5 km tilbage til bh. Det bliver super hårdt at skal gå frem og tilbage når jeg er højgravid. Men det er lidt hvad det er.
Men hvad med i starten når baby er født. Den første er født ved Ks. Og mine tanker var at jeg ville have pks med den næste. Men den første tid ville jeg jo ikke kunne gå frem og tilbage pga arret. Og så tænkte jeg jamen så måtte jeg prøve og føde normalt men der går jo lige lidt tid før jeg ville kunne gå den tur også. Jeg ville selvfølgelig have min mor til at hjælpe mig i starten.
Og faren til børnene vil jo selvfølgelig også hjælpe mig lidt.

Men er bare så nervøs for hvordan det ville blive den første tid med en nyfødt og et andet barn også. Jeg er så bange for at jeg vil komme til at tilside sætte min datter fordi jeg jo skal lære baby at kende og have amningen op og køre og den slags. Havde mange problemer med at mætte min datter så jeg er lidt forberedt på at den næste også bliver flaskebarn men håber selvfølgelig jeg kan amme.

Jeg vil så vidt muligt inddrage min datter i det hele med baby hvis hun vil være med.

Men hvordan hulen får i tingene til at spille? Med aftensmad, leg med den store, rengøring og så selvfølgelig søvn.
Jeg ved jo ikke hvad baby bliver for en mht søvn.

Og hvad nu når baby bliver febersyg? Det er jo lidt svært at gå en tur på mindst 50-60 min incl aflevering med et. Barn der har feber da de jo helst ikke skal have for meget tøj på.
Min datter havde tendens til feberkramper som lille så chancen for at den næste også vil have den tendens er der jo.

Det kan godt være det måske er nogle underlige spørgsmål men er bare så skide nervøs lige nu

Jeg ville selvfølgelig ordne mange af tingene imens den store i bh og forberede på aftensmad og lign.

Og inden jeg føder vil jeg fylder fryseren op med aftensmad så det bare skal varmes osv.

Far vil have vores store datter hver anden weekend og hver tirsdag.
Og så vil han komme en gang imellem så jeg kan få noget alene tid med den store. Og som sagt har jeg min mor at trække på også.

Håber der er nogen der kan komme med nogen erfaringer og nogle gode råd.

Hilsen en mor der slet ikke kan se sig ud af alt det her lige nu.

Nu kan jeg måske ikke komme med en masse råd, men jeg kan da fortælle dig at det bestemt er muligt at klare hverdagen alene med en nyfødt og en på 3. 

- Da min mor var højgravid med min lillesøster blev hun skilt fra min far. På det tidspunkt har jeg være tre. Jeg ved at hun har brugt vores bedsteforældre rigtig meget, specielt min farmor og farfar, da de ikke boede ret langt væk. 
Jeg blev ofte hentet i børnehave af andre end min mor. (Som regel bedsteforældre, eller en af min mors meget gode veninder, som også har en datter på min alder)

Men altså, som sagt har jeg ikke rigtig nogen råd, udover tag imod al den hjælp du kan få, der er intet i vejen med at lade andre hente den store for dig

Anmeld

7. april 2014

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Nu er jeg ikke alene, men er altid alene om morgenen i hverdagene. Har så ikke så langt som du har til institution, men var nogen syge inklusiv mig selv så var det enten i barnevogn eller i min christiniacykel (den var guld værd), og nogen gange så blev vi bare hjemme - dog ikke i min sidste barsel hvor jeg havde et skolebarn. 

Vil dog sige hvis du kunne få din mor til at komme fx fast en morgen om ugen så du ikke behøver ud så er det guld værd - jeg gad godt jeg ikke skulle have været ud hver evig eneste morgen. 

Og så vil sige man jo måske bare er bedre til at skabe rutiner end man var med den første - med mine var det i hvert fald sådan at de fik en fast rutine med søvn, mad osv lige så snart far startede efter barsel - dvs. da de var 14 dage gamle. De små får ikke så meget at skulle have sagt for hverdagen skal fungere for den/de store.

Tusinde tak for dit svar.
Jeg tror også at jeg kommer til at have nogle faste aftaler med min mor. Ihvertfald med hentningen om eftermiddagen.

Anmeld

7. april 2014

Anonym trådstarter

LuLy skriver:

Det skal nemlig nok gå Som mor får man jo pludselig super kræfter og kan klare det hele, selvom det virker uoverskueligt

Ja det er egentlig utrolig nok.
Men kommer nok også til at bruge min mor rigtig meget.

Anmeld

7. april 2014

modesty

Anonym skriver:

Hej med jer.

Sagen er den at min mand og jeg skal skilles og vi har en datter på 3 og så er jeg gravid.

Jeg er lidt nervøs for der er 1,5 km frem og 1,5 km tilbage til bh. Det bliver super hårdt at skal gå frem og tilbage når jeg er højgravid. Men det er lidt hvad det er.
Men hvad med i starten når baby er født. Den første er født ved Ks. Og mine tanker var at jeg ville have pks med den næste. Men den første tid ville jeg jo ikke kunne gå frem og tilbage pga arret. Og så tænkte jeg jamen så måtte jeg prøve og føde normalt men der går jo lige lidt tid før jeg ville kunne gå den tur også. Jeg ville selvfølgelig have min mor til at hjælpe mig i starten.

Men er bare så nervøs for hvordan det ville blive den første tid med en nyfødt og et andet barn også. Jeg er så bange for at jeg vil komme til at tilside sætte min datter fordi jeg jo skal lære baby at kende og have amningen op og køre og den slags. Havde mange problemer med at mætte min datter så jeg er lidt forberedt på at den næste også bliver flaskebarn men håber selvfølgelig jeg kan amme.

Jeg vil så vidt muligt inddrage min datter i det hele med baby hvis hun vil være med.

Men hvordan hulen får i tingene til at spille? Med aftensmad, leg med den store, rengøring og så selvfølgelig søvn.

Og hvad nu når baby bliver febersyg? Det er jo lidt svært at gå en tur på mindst 50-60 min incl aflevering med et. Barn der har feber da de jo helst ikke skal have for meget tøj på.
Min datter havde tendens til feberkramper som lille så chancen for at den næste også vil have den tendens er der jo.

Det kan godt være det måske er nogle underlige spørgsmål men er bare så skide nervøs lige nu

Jeg ville selvfølgelig ordne mange af tingene imens den store i bh og forberede på aftensmad og lign.

Og inden jeg føder vil jeg fylder fryseren op med aftensmad så det bare skal varmes osv.

Og så vil han komme en gang imellem så jeg kan få noget alene tid med den store. Og som sagt har jeg min mor at trække på også.

Nu ved jeg ikke hvordan dit forhold er til faren, men det vil da være oplagt at have ham mere ind over i den første tid. Det er jo også hans børn, og han bør tage sin del af ansvaret.

Anmeld

7. april 2014

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Nu ved jeg ikke hvordan dit forhold er til faren, men det vil da være oplagt at have ham mere ind over i den første tid. Det er jo også hans børn, og han bør tage sin del af ansvaret.

Vi har et fint nok forhold.
Og han vil selvfølgelig også være der i starten til at hjælpe men han kan jo ikke være der hele tiden fordi han arbejder.

Anmeld

7. april 2014

TNBC

Anonym skriver:

Hej med jer.

Hvis du ender med at give flaske, kan far jo give babyen mad og du kan bruge tid sammen med den store, når han er der. Måske have hende mere end de tre dage, og måske engang imellem gå en tur med barnevognen, så du lige kan få styr på det hele.

Jeg er ikke enlig mor, men jeg passer dog en 16måned gammel dreng og en 6uger(i morgen) gammel pige, og der er rutiner, så det hele kører.

Pigen spiser hver 4time(det kan tage op til 2timer, men det klarer vi), mens hun spiser, kan drengen lege selv, vi hører musik på MTV(danser), jeg snakker med ham og viser interesse i det han laver, eller vi chiller i sofaen og snakker. Når hun har spist, bliver hun lagt i sin moseskurv og sover måske(i dag valgte hun for første gang at være vågen i omkring 5timer i træk, minus 45minutter), og så er der leg med den store, og frokost/aftensmad, mens vi snakker omkring det vi skal have at spise eller noget legetøj, og så spiser vi, og han får en lur igen, og op efter en time, og mere leg.

Som sagt jeg er ikke enlig mor, men jeg er alene med to små flere timer om dagen, men det var bare lidt for at fortælle at det kan lade sig gøre at den store ikke føler sig overset.
Og så snak med den store omkring babyen; Hvad med et kys til babyen? Lade hende sidde lidt med babyen..

Men de første 14dage ville jeg sørge for at have en til at aflevere, måske hente den store, sådan at du ikke skal fare ud og ind med den lille.

Anmeld

7. april 2014

bobbles

hvor langt er du henne i din graviditet?

Anmeld

7. april 2014

Anonym trådstarter

bobbles skriver:

hvor langt er du henne i din graviditet?

Det kan jeg ikke se er relevant ? Hvorfor spørger du?

Anmeld

7. april 2014

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Hvis du ender med at give flaske, kan far jo give babyen mad og du kan bruge tid sammen med den store, når han er der. Måske have hende mere end de tre dage, og måske engang imellem gå en tur med barnevognen, så du lige kan få styr på det hele.

Jeg er ikke enlig mor, men jeg passer dog en 16måned gammel dreng og en 6uger(i morgen) gammel pige, og der er rutiner, så det hele kører.

Pigen spiser hver 4time(det kan tage op til 2timer, men det klarer vi), mens hun spiser, kan drengen lege selv, vi hører musik på MTV(danser), jeg snakker med ham og viser interesse i det han laver, eller vi chiller i sofaen og snakker. Når hun har spist, bliver hun lagt i sin moseskurv og sover måske(i dag valgte hun for første gang at være vågen i omkring 5timer i træk, minus 45minutter), og så er der leg med den store, og frokost/aftensmad, mens vi snakker omkring det vi skal have at spise eller noget legetøj, og så spiser vi, og han får en lur igen, og op efter en time, og mere leg.

Som sagt jeg er ikke enlig mor, men jeg er alene med to små flere timer om dagen, men det var bare lidt for at fortælle at det kan lade sig gøre at den store ikke føler sig overset.
Og så snak med den store omkring babyen; Hvad med et kys til babyen? Lade hende sidde lidt med babyen..

Men de første 14dage ville jeg sørge for at have en til at aflevere, måske hente den store, sådan at du ikke skal fare ud og ind med den lille.

Tak for dit svar.

Ja i starten er jeg nødtil at få den hjælp jeg kan få.
Jeg må vel bare tage en dag af gangen og tænke meget over ikke at tilside sætte min datter.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.