Hej med jer.
Jeg har brug for lidt råd og erfaring.

Sagen er den at min mand og jeg skal skilles og vi har en datter på 3 og så er jeg gravid.
Min datter vi være næsten 3,5 når baby kommer.
Hvad er jeres erfaring med at være alene med et barn og en baby?
Jeg er lidt nervøs for der er 1,5 km frem og 1,5 km tilbage til bh. Det bliver super hårdt at skal gå frem og tilbage når jeg er højgravid. Men det er lidt hvad det er.
Men hvad med i starten når baby er født. Den første er født ved Ks. Og mine tanker var at jeg ville have pks med den næste. Men den første tid ville jeg jo ikke kunne gå frem og tilbage pga arret. Og så tænkte jeg jamen så måtte jeg prøve og føde normalt men der går jo lige lidt tid før jeg ville kunne gå den tur også. Jeg ville selvfølgelig have min mor til at hjælpe mig i starten.
Og faren til børnene vil jo selvfølgelig også hjælpe mig lidt.
Men er bare så nervøs for hvordan det ville blive den første tid med en nyfødt og et andet barn også. Jeg er så bange for at jeg vil komme til at tilside sætte min datter fordi jeg jo skal lære baby at kende og have amningen op og køre og den slags. Havde mange problemer med at mætte min datter så jeg er lidt forberedt på at den næste også bliver flaskebarn men håber selvfølgelig jeg kan amme.
Jeg vil så vidt muligt inddrage min datter i det hele med baby hvis hun vil være med.
Men hvordan hulen får i tingene til at spille? Med aftensmad, leg med den store, rengøring og så selvfølgelig søvn.
Jeg ved jo ikke hvad baby bliver for en mht søvn.
Og hvad nu når baby bliver febersyg? Det er jo lidt svært at gå en tur på mindst 50-60 min incl aflevering med et. Barn der har feber da de jo helst ikke skal have for meget tøj på.
Min datter havde tendens til feberkramper som lille så chancen for at den næste også vil have den tendens er der jo.
Det kan godt være det måske er nogle underlige spørgsmål men er bare så skide nervøs lige nu

Jeg ville selvfølgelig ordne mange af tingene imens den store i bh og forberede på aftensmad og lign.
Og inden jeg føder vil jeg fylder fryseren op med aftensmad så det bare skal varmes osv.
Far vil have vores store datter hver anden weekend og hver tirsdag.
Og så vil han komme en gang imellem så jeg kan få noget alene tid med den store. Og som sagt har jeg min mor at trække på også.
Håber der er nogen der kan komme med nogen erfaringer og nogle gode råd.
Hilsen en mor der slet ikke kan se sig ud af alt det her lige nu.