Ville i sende barn i vuggestue/dp når.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. april 2014

Anonym trådstarter

Babymor1013 skriver:

Hmm jeg er ikke læge, så jeg kan ikke svare på om det er en hjernerystelse eller ej Men nej, jeg ville ikke sende mine børn afsted, og slet ikke hvis de skulle vækkes hver 2. time i løbet af natten Det er hårdt at tage på arbejde, selv for os voksne med sådan et natteforløb

Hvad med din mand/kæreste evt. bedsteforældre?

God bedring med hende

Måske blir jeg lidt afsløret når jeg skriver det her, men arbejder for mine forældre så bedsteforældrene er ikke en mulighed, for dem på den anden side ser vi meget sjældent og Min datter ville ikke føle sig tryg der..

Jeg vil selvfølgelig heller ikke sende hende afsted, det er kun pga underbemanding på jobbet :/ vi plejer at være 3 fra 7.30-9.00, hvor der møder 2 mere ind, og imorgen er vi 2 fra 7.30-9.00 hvor der kun møder 1 ind.. Og vi kører vAretur og det kan knibe med at nå det, hvis de kun skal være to til at pakke det - derfor det er lidt et problem :/ men tror jeg nupper løsningen med lige at tage hende med på job kort og hjælper mine kolleger igang og så kan hun komme hjem og få en formiddagslur bagefter

Tak for svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2014

Anonym trådstarter

Maja_4000 skriver:

Jeg ved ingenting om hjernerystelse

Men jeg vil aldrig sende et barn afsted som har kastet op aftenen før.. Med mindre det er af køresyge

God bedring med hende, håber natten går godt

Er helt enig! Det er ene og alene pga min arbejdssituation at jeg er i tvivl :/ men tror jeg tar hende med på job, hvis alt glider nogenlunde vil vi kunne køre igen efter max en time
Tak for svar

Anmeld

6. april 2014

esiuol22

Hej nej jeg ville ikke sende barnet af sted, Syntes hvis man har undt i hovedet, maven og har kastet op, at det vil være for meget at skulle klare en vuggestue dag for barnet, også selvom dagen var kort.

Ville det heller ikke vær særligt sjovt for de andre børn plus familier hvis det er omgangssyg. 

Er der ikke mulighed for far eller anden familie kan passe? kan godt se det er en presset situation du står i hvis der ikke er andre muligheder.

Anmeld

6. april 2014

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Kan jo godt være den rumsteren efter aftensmad, men når hun siger hun har ondt i håret kunne det jo godt tyde på hjernerystelse.

Men uafhængigt af det, så nej et barn jeg havde vækket hver anden time hele natten ville jeg formodentlig ikke sende afsted i vuggestue. Og gjorde jeg skulle jeg var 110% sikker på opkastene ikke var Roskilde syge eller hjernerystelse og jeg ville hente ultra tidligt da jeg ikke ville ligge dem til last med et totalt fladt barn.

Er helt enig! Som jeg har svaret andre, så er det kun pga det totalt uheldige sammentræf at mine forældre/chefer er på ferie og vi derfor er 2 mand mindre en normalt, at jeg ser det som et mindre problem... :/ men min datter må lige med derop en tur og så kan hun hygge med et stykke frugt og et blad måske mens jeg lige hjælper igang

Tak for svar

Anmeld

6. april 2014

Anonym trådstarter

ano14316 skriver:

Jeg ville helt klart under ingen omstændigheder sende hende afsted..

Der er en lille risiko for hun har hjernerystelse.. Hun skal vækkes hver anden time hele natten, hun har kastet op..

Nej bestemt ikke i vuggestue.. uanset omstændighederne..

Og til jobbet ville jeg sige at min datter har slået hovedet og skal observeres for hjernerystelse..

Synes det er svært at sige til jobbet, både pga man ved de er underbemandede og at chefen ikke er der, men også fordi jeg har dybere relation til arbejdspladsen som gør nogle andre ansvarsfølelser kommer i klemme, men tror løsningen er at min datter lige må komme med på job kort

Tak for svar

Anmeld

6. april 2014

Anonym trådstarter

førstebarn21 skriver:

Ja det ville jeg. 

Og så syntes jeg ikke det lyder som hjernerystelse, nærmere overspisning. 

Og jeg ville hellere ikke vække hver 2 time, jeg ville tjekke 3 gange i løbet af natten og det er det det lyder ret ekstremt at skulle få hjernerystelse pga et fald på 10 cm. 

Lå hun med maven ned af da hun faldt? Og så ville jeg egentlig bare sige til vs at hun har haft en lidt hård nat og derfor måske har brug for en længere eller tidligere lur  

Jeg tror måske også selv mest på overspisningen for ja, hun lå med maven ned og babyer er jo gode til at trille og det går jo så stærkt sådan noget, men så umiddelbart ud til hun løftede hovedet bagover allerede da hun begynder at trille, sådan at hovedet ikke ramte .. Men jeh føler stadig jeg er nød til at tage mine forbehold.. Hvis der ikke havde været underbemandede havde jeg holdt hende hjemme uden kvaler, bare for en sikkerheds skyld, men omstændighederne er anderledes og tænker at dit forslag sagtens kunne fungere. men jeg har snakket med min mor/chef og hun siger det er helt ok hvis datter kommer med på job og lige får styr på rodet og at vi så kører

Tak for dit svar - det beroligende en del

Anmeld

6. april 2014

TNBC

Anonym skriver:

Min kæreste ku i princippet godt tage fri, men jeg vil nu have det bedst med selv at være der for min datter når sådan noget er sket
Men det med at tage hende med på job lidt, var en god ide, det er en mulighed .. For så kan jeg lige hjælpe med de vigtigste ting og så kan hun hygge lidt deroppe - arbejder i en købmandsbutik, så måske hun kan finde noget mad der kan friste eller et blad hun kan kigge lidt i , imens

Tak for svar

Selv tak.

Anmeld

6. april 2014

Anonym trådstarter

esiuol22 skriver:

Hej nej jeg ville ikke sende barnet af sted, Syntes hvis man har undt i hovedet, maven og har kastet op, at det vil være for meget at skulle klare en vuggestue dag for barnet, også selvom dagen var kort.

Ville det heller ikke vær særligt sjovt for de andre børn plus familier hvis det er omgangssyg. 

Er der ikke mulighed for far eller anden familie kan passe? kan godt se det er en presset situation du står i hvis der ikke er andre muligheder.

Hun har ingen feber haft og har det stadig ikke og kastede kun op den ene gang til trods for hun har spist og drukket siden? Har ikke rigtig nogle muligheder, hun er ikke vant til at blive passet ude og vil mene det ville være værre for hende at blive passet af familie hun ikke er tryg ved end vs hvor der godt nok sker mere men hun er tryg der :/

Men tar hende med på job og får det til at fungere bedst muligt sådan , det er vidst den bedste løsning for både mig og min datter

Tak for svar

Anmeld

6. april 2014

Mortil223

Anonym skriver:

Jeg tror måske også selv mest på overspisningen for ja, hun lå med maven ned og babyer er jo gode til at trille og det går jo så stærkt sådan noget, men så umiddelbart ud til hun løftede hovedet bagover allerede da hun begynder at trille, sådan at hovedet ikke ramte .. Men jeh føler stadig jeg er nød til at tage mine forbehold.. Hvis der ikke havde været underbemandede havde jeg holdt hende hjemme uden kvaler, bare for en sikkerheds skyld, men omstændighederne er anderledes og tænker at dit forslag sagtens kunne fungere. men jeg har snakket med min mor/chef og hun siger det er helt ok hvis datter kommer med på job og lige får styr på rodet og at vi så kører

Tak for dit svar - det beroligende en del

Selv tak  

så ville jeg tage hende med på job, når det nu er en mulighed, og ja det skulle svære ekstremt uheldigt at slå sig alvorligt ved at trille  

god bedring med hende 

Anmeld

6. april 2014

Anonym trådstarter

førstebarn21 skriver:

Selv tak  

så ville jeg tage hende med på job, når det nu er en mulighed, og ja det skulle svære ekstremt uheldigt at slå sig alvorligt ved at trille  

god bedring med hende 

Ja, men ih man panikken jo lidt og reagerer bare hurtigt når man blir bange for om ens guldklump er ok <3 er ved bedre mod nu hvert fald

Tak igen og godnat

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.