Måske slugt en andens (meget ulækkert)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.950 visninger
16 svar
10 synes godt om
5. april 2014

Anonym trådstarter

Vi valgte at bestille mad fra pizzaria til aften, jeg får mig en durum. 

Da jeg har taget sidste bid og tygget godt igennem, tager jeg en slurk af dåse colaen, og kan bare mærke noget hårdt ryge med ned da jeg synker.....  

Det første der springer i mit hoved er om det kan være en tand, har fået afvide af kæresten hele aftenen at jeg er totalt langt ude, hvorfor skulle der være en tand i maden/colaen. Men kan slet ikke slippe tanken og har også været ude og kaste stort set det hele op. 

Det kan ikke have været noget af mit eget, altså foreksempel en plombe eller knækket tand eller sådan. 

Hvis det har været en tand eller i den stil, hvordan skal jeg så forholde mig? Jeg er gravid i uge 30, kan jeg blive syg? eller baby? Når det er en andens dna eller hvad man kan sige?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2014

Isabella_mor

tror du kan tage det roligt.

det kan jo være noget du ikke har tygget særlig godt, f.eks. et stykke løg eller salat. 

hvis du sluger maden med en tår cola, så er muligheden der jo for at der ryger noget med ned, som du ikke har tygget.. 

hvis det er du har slugt en tand, (hvilket jeg tvivler på) så ryger den ud igen..

det skader ikke på nogen måde hverken dit barn eller dig hvis du kommer til at sluge f.eks. en tand fra dig selv eller en fremmed.

men hvis du gerne vil have sikkerhed i at det ikke er en tand du har slugt, så skal du nok kontakte lægevagten og så må du jo få et røntgen af din mave/tarm. selvom man helst skal holde sig væk fra stråler når man er gravid.

men jeg tror altså ikke du skal være bange.

Anmeld

5. april 2014

anynom

Hvorfor i alverden skulle det være en tand?! 

Anmeld

5. april 2014

Anonym trådstarter

JulieWH skriver:

Hvorfor i alverden skulle det være en tand?! 

Haha! Jamen det siger kæresten også og aner ikke hvorfor det lige poppede op, men kan slet ikke slippe tanken igen

Anmeld

5. april 2014

Anonym trådstarter

Isabella_mor skriver:

tror du kan tage det roligt.

det kan jo være noget du ikke har tygget særlig godt, f.eks. et stykke løg eller salat. 

hvis du sluger maden med en tår cola, så er muligheden der jo for at der ryger noget med ned, som du ikke har tygget.. 

hvis det er du har slugt en tand, (hvilket jeg tvivler på) så ryger den ud igen..

det skader ikke på nogen måde hverken dit barn eller dig hvis du kommer til at sluge f.eks. en tand fra dig selv eller en fremmed.

men hvis du gerne vil have sikkerhed i at det ikke er en tand du har slugt, så skal du nok kontakte lægevagten og så må du jo få et røntgen af din mave/tarm. selvom man helst skal holde sig væk fra stråler når man er gravid.

men jeg tror altså ikke du skal være bange.

Hmm men hvad kunne de så gøre alligevel hvis det er en tand? De kan jo ikke fjerne den eller? 

Anmeld

5. april 2014

MHB

En tand??? Hvordan pokker fik du den tanke? Jeg kan på ingen måder forstille mig hvordan bdet skulle kunne ske!   Og hvis det endelig skulle være ville der ikke ske noget ved det! 

Anmeld

5. april 2014

Blirnokaldrigfru

Anonym skriver:

Hmm men hvad kunne de så gøre alligevel hvis det er en tand? De kan jo ikke fjerne den eller? 

Skulle man sluge en tand er jeg ret sikker på den kommer ud helt naturligt jeg tabte min ene stik-ørering da min datter var 8 mdr og frygtede om hun have spist den.. Lægerne sagde at det var ikke farligt hvis hun havde, den ville bare komme ud naturligt og den ville næsten 100 % sikkert ikke skade noget - og det var trods alt en stik ørering?

Min datter fik røntgen og der var ingen ørering - heldigvis

Anmeld

5. april 2014

Isabella_mor

Anonym skriver:

de ville jo så nok kigge efter om den har perforeret din tarm. hvis det er en spids tand. det kan godt ske. det er sjældent.

hvis der er chance for det, så vi de nok gå ind og fjerne den. 

men nu skal jeg altså ikke sidde og skræmme dig. 

Jeg tror nu ikke det er en tand. det kan jo også være brusk fra kødet.. you never know.

Anmeld

5. april 2014

Anonym trådstarter

MHB skriver:

En tand??? Hvordan pokker fik du den tanke? Jeg kan på ingen måder forstille mig hvordan bdet skulle kunne ske!   Og hvis det endelig skulle være ville der ikke ske noget ved det! 

Jamen det er mere sådan noget med hvis nu personen har haft en sygdom eller sådan og jeg så bliver smittet eller ja....

Anmeld

5. april 2014

Dr. House

Anonym skriver:

Vi valgte at bestille mad fra pizzaria til aften, jeg får mig en durum. 

Da jeg har taget sidste bid og tygget godt igennem, tager jeg en slurk af dåse colaen, og kan bare mærke noget hårdt ryge med ned da jeg synker.....  

Det første der springer i mit hoved er om det kan være en tand, har fået afvide af kæresten hele aftenen at jeg er totalt langt ude, hvorfor skulle der være en tand i maden/colaen. Men kan slet ikke slippe tanken og har også været ude og kaste stort set det hele op. 

Det kan ikke have været noget af mit eget, altså foreksempel en plombe eller knækket tand eller sådan. 

Hvis det har været en tand eller i den stil, hvordan skal jeg så forholde mig? Jeg er gravid i uge 30, kan jeg blive syg? eller baby? Når det er en andens dna eller hvad man kan sige?

Det kan være en lille sten eller noget fra salaten, eller måske noget meget hårdt kød (det har jeg prøvet før!!) det føles virkelig som sten at tygge i.

En tand er det i hvert fald ikke, for så ville du også have smagt blod 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.