Anonym skriver:
Jeg bliver altså lige nød til at spørger, eftersom mine aldrig har gået i børnehave.
For nogle dage siden var vi på legepladsen, min mindste og jeg, og denne legeplads er omringet af et lille hegn, samt en stor vej og en hovedvej for enden af den vej.
Der var en børnehave på "tur" der, hvor de spiste madpakker da vi ankom. Så pludselig fik børnene bare lov til at løbe rundt og lege, og flere af børnene løb frem og tilbage over vejen (UDEN OPSYN!!!!) de sneg sig over hegnet!!
En dreng kom hen til mig og spurgte om jeg kunne hjælpe hans ven, for han sad fast i en gynge, det gjorde jeg selvfølgelig.. men pædagogerne sad sgu bare og drak kaffe!! 
Er det normalt for børnehavebørn at må gå rundt som det passer sig når de er på tur? jeg blev så foraget!! 

Kan kun blive forarget over at man ikke har opsyn på børnene.

, det betyder kun at de ikke holder nok af deres job.
Desuden syntes jeg ikke man skal dømme ALLE pædagoger, som bare "kaffe drikkere"
Hm, for jeg er ikke en af den slags pædagoger.
Man vil som pædagog ikke altid kunne holde opsyn med alle, pga. Af for stort antal børn, i forhold til hvad personale kan "håndtere", men ligefrem at de for lov til at løbe over en vej, ville jeg aldrig gå med til.
Desuden ville jeg tage en snak med børnene og derefter tage en snak med den der så hændelsen, og så også forældrene, når børnene blev hentet.